Eiwitten shakes en creatine overbodig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eiwitten shakes en creatine overbodig?

Een instructeur bij ons op de sportschool zegt dat het totaal geen nut heeft om creatine en eiwitshakes te nemen als je geen voedingsschema hebt.

Graag jullie mening hierover.

Shakes en creatine zijn supplementen. Toevoegingen op een goed eet- en sportschema. Als je schema's niet optimaal genoeg zijn zullen proteine shakes of weightgainer shakes of creatine je niet verder helpen.

Comment

Klopt.

Het heeft ook geen zin om benzine te tanken als je geen auto hebt.
      Who's the Chef

Comment

Oke dus het is pure geldverspiling in mijn geval(Ik volg geen voedingsschema)

Comment

Jah je kunt ook gewoon een voedingsschema opstellen lol en dan wel supps gebruiken niks mis mee. Maar gewoon supps nemen zonder eetschema kun je net zo goed je geld weggooien zal weinig tot niks toen.

Creatine heeft zowiezo geen zin in het begin, eerst ff 6 maanden puur voeding + whey pakken.

BB/PL is serieuze business, of je doet het goed of niet
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Als je fitnesst is het bullshit. Als je wilt gaan bb'en wordt het tijd dat je zoiezo wat richtlijnen opstelt waardoor je redelijk op je macro's komt (doe ik ook, en dan is het echt niet lastig of veel moeite ofzo) en dan kun je echt wel vooruitgang gaan boeken.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zou graag aan het bb'en gaan maar me ouders werken niet echt mee.
              Ik wil eigenlijk elke dag trainen maar ze staan niet toe dat ik vaker dan 2 keer ga trainen. Al betaal ik het zelf...

Comment

Ben benieuwd naar de argumenten van je ouders dan. Waarom niet drie keer bv? Ben je nog heel jong ofzo?

Misschien kun je ze eens met iemand laten praten die er verstand van heeft of ze meenemen naar de sportschool voor een rondleiding en praatje.

Comment

ik gebruik whey als extra aanvulling op mn eiwitinname.
                  voor de rest zoveel mogelijk uit mn voeding.

probeer eerst idd gewoon een half jaar je dieet en vooral je training in orde te krijgen en je uitvoering onder de knie te krijgen van alle oefeningen die je doet.

anders heeft je creatine geen nut. is niks anders dan een aanvulling.
                  net zoals alle andere supps...

Comment

Originally posted by Been View Post
                    Klopt.

Het heeft ook geen zin om benzine te tanken als je geen auto hebt.
                    correctie...

wat dacht Beentje van een Motor/brommer/Boot..
                    De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Als je fitnesst is het bullshit. Als je wilt gaan bb'en wordt het tijd dat je zoiezo wat richtlijnen opstelt waardoor je redelijk op je macro's komt (doe ik ook, en dan is het echt niet lastig of veel moeite ofzo) en dan kun je echt wel vooruitgang gaan boeken.
                      dus whey gebruiken bij duursporten zoals mountainbike heeft geen meerwaarde? bijv, op spier herstel?

en hoe zit het dan bij afvallen?
                      Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Comment

Originally posted by numbro2 View Post
                        dus whey gebruiken bij duursporten zoals mountainbike heeft geen meerwaarde? bijv, op spier herstel?

en hoe zit het dan bij afvallen?
                        Kan wel nut hebben voor wat sneller spierherstel, uiteraard. Echter: supplementen blijven supplementen. Als je voeding niet goed zit gaan ze ook weinig toevoegen.

Bij het afvallen zorgen eiwitten voor een verzadigd gevoel, en door hun hogere TEF kosten ze meer energie om te verteren, waardoor je eigenlijk minder kcal binnenspeelt dan lijkt, en je dus ook wat sneller afvalt.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Met GeneralIx eens. Zonder een solide basis ( voldoende intensieve training, een correct voedingschema en gezonde rust) heb je niets aan de toevoeging van voedingsupplementen. Zie het als een katalysator. Ze versnellen en verbeteren een lopend proces, maar ze kunnen niks uit zichzelf aan de gang krijgen. Dat moet je namelijk zelf doen.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Shakes en creatine zijn supplementen. Toevoegingen op een goed eet- en sportschema. Als je schema's niet optimaal genoeg zijn zullen proteine shakes of weightgainer shakes of creatine je niet verder helpen.
                            toen ik 7 maand bezig was met trainen (3x week) zonder voedings schema had ik besloten om ook eens creatine te proberen (ik ben nog redelijk jong dus ik ben maar wat aan het uittesten na wat onderzoek)
                            ik heb nu net men 2de creatine kuurtje achter de rug,als ik het gewicht vergelijk met voor men creatine kuurtjes pak ik nu een 30-40tal % meer.
                            dus als je meer gewicht neemt train je niet beter ??? of heeft dit gwn te maken met hoelang je al train of leeftijd?

grtz Jelle

Comment

Deze post trekt echt op niks;

1) je trainde 7 maanden, toen 2 creatine kuurtjes, hoe lang on-off, veranderde je voeding, hoelang train je nu.

2) meer gewicht is beter, ligt aan je doel

3) ervan uitgegaan dat je crea 6-on6-off, en dat 2x heb je dus 24 weken = 6 maanden getraint, ja dan kun je best 40% omhoog gaan, kan best dat je enorm kut getraind hebt ervoor en daardoor omhoog gaat

Verder, post leek me beetje random in deze topic
                              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X