Eiwitten shakes en creatine overbodig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

sry dat het op niets trekt, ik zit niet veel op de forum en aangezien ik nog maar beginner ben weet ik ook niet goed wat nodig is voor jullie om te weten.

de bedoeling van men post is gwn om te vragen of het onmogelijk is dat creatine een goed effect heeft als je geen voedingsschema hebt

Comment

Persoonlijk denk ik dat als je creatine gewoon neemt, zonder bulkschema en zonder voedingsbasis, dat het weinig tot niks doet, in iedergeval geen 30-40%. Mensen die creatine gebruiken zeggen vaak iets in de trant van 10% verbetering, maar die trainen dus langer, met goede schema's dus denk niet dat je vooruitgang aan creatine is toe te schrijven.

Maar zowiezo waar baseer je die 30-40% op ? Welke oefeningen, zou echt pr0 zijn als me bench ineens 40% omhoogging :P
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

die 2 kuurtjes waren 4-on en 4-off
        die 30-40% is zowat het gemiddelde dat ik gestegen ben bij wat standaard toestellen zoals de chest press de 'lat machine' of biceps curl (geen losse gewichten dus)
        ik denk dat ik door die creatine ook wel wat teveel gewicht heb kunnen nemen bij sommige toestellen bv:bij de biceps curl had ik een week last aan men polsen dus heb ik maar wat meer setjes gedaan met minder gewicht.
        ik heb een aantal keer gelezen dat de effect van de creatine afhangt van persoon tot persoon, misschien heb ik dan toch eens geluk in iets?

nog even een klein vraagje: toen ik begon met trainen had een personal trainer gezegt dat je mooi afgelijnde spieren krijgt door setjes van veel herhalingen te doen bij weinig gewicht en zeer snel.
        een week daarna horen we van een andere personal trainer: veel gewicht en weinig setjes.
        kende iemand zijn job neit echt goed of wat is het nu juist ?

Comment

Als je goed en gezond eet (maar zonder schema) kan het best zijn dat je ook door die creatine nog dat extra beetje groei krijgt.

Maar ff iets anders als je supps gaat gebruiken heb je toch neem ik aan ook een voedinschema??? Ands wil je gewoon niet graag zat!

Comment

Voor mij is het nog redelijk moeilijk om een goed voedingsschema op te stellen.
            ik zou het dan ook naar men school enzo moeten meenemen,dus probeer ik het maar zonder.
            Omdat ik van de creatine veel effect heb denk ik dat het niet echt noodzakelijk is voor mij om een goed voedingsschema te hebben.(nu toch nog niet)

Comment

Mischien is het gewoon een geestelijk effect...

Comment

Originally posted by kharn_daemon View Post
                die 2 kuurtjes waren 4-on en 4-off
                die 30-40% is zowat het gemiddelde dat ik gestegen
                Misschien insiders talk die ik niet snap, maar is dat vier weken wel creatine en vier weken pauze?

Comment

Dat is het ja.

Comment

Creatine is een supplement geen wondermiddel. Gisteren kreeg ik een prive berichtje waarin een idioot beweerde in 2 weken tijd 5kg massa aan te zijn gekomen. Uhu..sure. Wil niet veel zeggen, maar dat lukt je niet eens in een hele maand op creatine. Een super beginner kan...als hij erg goed bezig is 20-30kg in zijn eerste jaar pakken aan spiermassa. Maar als je al wat langer bezig bent zit dat er echt niet meer in.

Creatine is een stof dat je lichaam zelf aan maakt. En ook als je veel rood vlees eet zit daar creatine in. Creatine geeft een vrij kleine, maar wel herkenbare, boost in uithoudingsvermogen en iets meer kracht. Hierdoor kun je wat zwaarder en intenser trainer wat er voor zorgt dat je ietsie pietsie sneller spiermassa/kracht aan zet. Maar omdat je vrij veel vlees moet eten om de nodige hoeveelheden creatine binnen te krijgen wordt het in poeder vorm verkocht. Paar eetlepels en klaar. Het is dus een supplement, een aanvulling op je eetschema.

Creatine heeft op velen een psychologisch effect. Gaan ze opeens meer pakken. Had ik de eerste keer ook. Ipv 10-12kg Incline Dumbell Press pakte ik 5 dagen later opeens 22kg dumbells. Is dit creatine? Nee dit ben jezelf omdat je jezelf dus tijds hebt zitten onderschatten. En nu opeens met creatine durf je meer te pakken en denk je dat het creatine zorgt dat het vele malen makkelijker geworden is. Zoveel doet creatine ook weer niet hoor.

Dus gewoon goed eetschema hebben. En regelmatig je sport schema op de schop nemen. Voldoende onverzadigd vet eten voor je testosteron produktie, voldoende eiwit voor spierherstel en koolhydraten om lang en intens te kunnen sporten.

Comment

Helemaal gelijk volgensmij.

Comment

Originally posted by CruX View Post
                        Dat is het ja.
                        OK, dus na 12 weken (kuur-pauze-kuur) zat kharndaemon 30-40% hoger in z'n gewichten. Meegenomen dat ie beginner is en ook nog in de groei zie ik niet waarom die winst door de creatine zou komen.

Comment

ik had dus ongeveer al een 6tal maand getraind en ik bleef dan wat plakken rond hetzelfde gewicht.
                          en dat het psychologisch kon zijn had ik ook veel gelezen voor ik creatine nam(dus hier heb ik rekening mee gehouden)--> voor ik creatine nam kon ik op het einde van men training amper een setje nog bij een toestel uitdoen, tijdens de creatine kuur(3de dag ongeveer begon ik het te merken) kon ik al 5 kg meer nemen op elk toestel en ik voelde dat ik op het einde van men training nog wel een uurtje zou kunne doorgaan.
                          aangezien ik de 2tal maand voor de creatine altijd alles op alles zette en echt pomp af was na men training en nu 30% meer neem en niet zo moe te zijn,denk ik wel dat ik hieruit kan besluiten dat ik die 30-40% aan de creatine heb te danken.

grtz Jelle

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Een super beginner kan...als hij erg goed bezig is 20-30kg in zijn eerste jaar pakken aan spiermassa.
                            Nog in geen 100 jaar man. Wellicht 15kg spiermassa met alles op orde, maar dan is het feestje wel klaar. Wellicht 20-25kg aan massa, maar dat is wat anders.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@ Falstyr

Pardon?? Ik heb er zelf anderhalf jaar over gedaan om 18 kg aan te komen! En daar moest ik echt keihard voor werken! Dertig kg is echt heel erg veel hoor! Clean is dat volgens mij niet te doen.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Dat is wel erg veel ja... Denk eigenlijk dat hij zich vergist heeft en bedoeld in massa aangekomen in plaats van alleen spiermassa niet?

gr.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X