Is voeding het belangrijkste van het bodybuilden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

50%??? NO WAY. Je kan jaren trainen zonder op je voeding te letten en maar een fractie van je potentie benutten!

edit: qua kracht ligt het wel wat anders overigens, maar dit is een bodybuild forum
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

No.50%
      getting back in shape...

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
        No.50%
        En waar baseer jij dat op?

Comment

Waarom ben ik in het eerste jaar zonder eetschema dan maar 2 kg aangekomen, en niet 10 kg? (is 50% van het jaar erna, MET eetschema).

Zou eigenlijk nog veel meer dan 10kg aangekomen moeten zijn, omdat het eerste jaar altijd veel harder gaat dan het 2e jaar.
          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Hey, inderdaad voeding is super belangrijk!....alleen een juist eetschema samenstellen is best moeilijk...en je er aan houden.Maar gelukkig is mijn moeder hellemaal voor en wil eventuweel wel appart voor mij en me pa koken dus das hellemaal top....Alleen, met juist trainen goed rusten en gewoon veel eten zonder je aan een strikt schema te hoouden, werkt dat ook met aankomen?
            vriendlijke groeten olivier

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
              50%??? NO WAY. Je kan jaren trainen zonder op je voeding te letten en maar een fractie van je potentie benutten!

edit: qua kracht ligt het wel wat anders overigens, maar dit is een bodybuild forum
              50% lijkt me ook enorm overtrokken, maar denk wel dat voeding een grotere rol speelt dan de overige 2. Met slechte voeding voel ik me duf en loom en kan niet in de training komen. Dus slechte resultaten. Om nog maar niet te spreken over gebrek aan nutrienten voor het lichaam om te kunnen herstellen tijdens de rust.

Maar slaap is ook belangrijk. Heb je te weinig ben je zwakker en trager en heeft het lichaam niet voldoende tijd gehad om te herstellen.

Work-out...is belangrijk. Maar als je gewoon gaat tot het punt dat je niet meer kan ben je in princiepe goed genoeg bezig. Overtraining gebeurd vanwege te weinig voeding en rust en niet vanwege te veel trainen.

Eten vind ik het lastigst. Niet het eten zelf, maar het opzetten van een goed eetschema waar alles in zit.

Als je zonder eetschema veel eet kun je aankomen...in vet. Want hoe meer je over je onderhoud gaat zitten des te meer je op gaat slaan in vet op den duur.

Comment

50%???

Arrogante kwal! Dit is meer dan een Bodybuilding forum hoor! Kijk maar eens goed naar de titel!
                Ik zelf bijvoorbeeld kom hier nu ook ruim 2 jaar en ik train voornamelijk voor kracht.
                Wil je hier mee dus zeggen dat ik hier niet meer welkom ben of zo?
                Geniet, en drink met maten!

Comment

2 jaar...en nu pas begrijp je de hint

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    2 jaar...en nu pas begrijp je de hint
                    Shut up Dweeb!
                    Maar goed, toch nog even een excuusje naar Leo toe..ik schiet nogal snel uit mijn slof en dat was onnodig. Ik vind Leo een goede bodybuilder met veel verstand van zaken, maar ik was gewoon niet blij met dat antwoord. Ik ben ook een serieuze krachtsporter..maar gewoon meer bezig met het winnen van kracht dan het verzorgen van mijn esthetica. Het is logisch dat 95% hier bodybuilder is. Maar de naam van het forum zegt dat er hier meer soorten fitnessers welkom zijn. That's all. Nogmaals sorry voor de uitval Leo. Zand erover.

Comment

Ik vind de vergelijkingen niet opgaan er wordt gezegd als je slecht eet growei je weinig maar als je goed eet groei je wel.
                      Daarbij word de training in het midden gelaten, als je namelijk niet traint groei je ook niet al eet je super gezond dus hoe kun je in godsnaam zeggen dat eten belangrijker is dan trainen of rust etc.
                      Je kunty het gewoon niet in procenten uitdrukken alles moet goed zijn.

alleen is het wel zo dat je door goed trainen en slecht eten wel groeit en dat je van sgoed eten en slecht trainen niet groeit.

Comment

Waarom ben ik in het eerste jaar zonder eetschema dan maar 2 kg aangekomen, en niet 10 kg? (is 50% van het jaar erna, MET eetschema).

Zou eigenlijk nog veel meer dan 10kg aangekomen moeten zijn, omdat het eerste jaar altijd veel harder gaat dan het 2e jaar.
                        Snap jij eigenlijk wat ik zeg?
                        getting back in shape...

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Arrogante kwal! Dit is meer dan een Bodybuilding forum hoor! Kijk maar eens goed naar de titel!
                          Ik zelf bijvoorbeeld kom hier nu ook ruim 2 jaar en ik train voornamelijk voor kracht.
                          Wil je hier mee dus zeggen dat ik hier niet meer welkom ben of zo?
                          Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Shut up Dweeb!
                          Maar goed, toch nog even een excuusje naar Leo toe..ik schiet nogal snel uit mijn slof en dat was onnodig. Ik vind Leo een goede bodybuilder met veel verstand van zaken, maar ik was gewoon niet blij met dat antwoord. Ik ben ook een serieuze krachtsporter..maar gewoon meer bezig met het winnen van kracht dan het verzorgen van mijn esthetica. Het is logisch dat 95% hier bodybuilder is. Maar de naam van het forum zegt dat er hier meer soorten fitnessers welkom zijn. That's all. Nogmaals sorry voor de uitval Leo. Zand erover.

Toen ik dit typte, moest ik eigenlijk ook meteen aan jou denken. Ik doel(de) dus (zoals je waarschijnlijk in ziet) niet op het niet welkom zijn van krachtsporters (in tegendeel: diversiteit siert in dit geval het forum), maar meer op de situatie van de 50% statement. Meerendeel is bodybuilder hier, dus voor meerendeel gaat dit statement niet op. Kracht zou het misschien wel kunnen (kan ik niet zeggen, want ik weet niet zoveel van kracht af, wel dat kracht en massa niet echt samenhangen en je kracht kan winnen terwijl je massa verliest).

Kwam er inderdaad wel een beetje ongelukkig uit bij nader inzien: excuus hiervoor van mijn kant ook. Zand erover. Verder is het respect geheel wederzijds Je gaat gewoon keihard en je krachtstats zijn zeker bruut.

Ik zou zeggen: stick around DSO

Comment

Oke, wat ik begrijp is dat je alles nodig hebt om goeie vooruitgang te boeken, dus eten,rust,training oke duidelijk!mijn doel voor nu, is mijn bf naar beneden werken en wat droger worden, ik plaats wel een foto naar paar maandjes hopelijke dan resultaat...ik let nu erg goed op mijn voedings patroon dus ben benieuwd
                            groetjehs

Comment

@ Leo1988

Thnx m8. Blijf jij ook maar hangen. Jongens met verstand van zaken zijn altijd welkom

Comment

Hoe dan ook...eten is het moeilijkste, daarna rust...sporten zelf is relatief easy. Of ben ik de enige die dat vind :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X