vraagje over fitness

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje over fitness

ik train dus ongeveer 2-3 keer per week (soms 3-5, maar momenteel teveel te doen voor school etc)
    Ik doe niet echt super veel gewichten, maar ik vroeg me af of dit normaal is
    altijd als ik train, met gewichten etc, dan voel ik niet echt iets op de plaats voorwat de oefening dient (vb als ik een oefening doe voor rug, dan voel ik het er niet echt), maar als ik mijn oefeningen doe, word het elke maal steeds moeilijker en op het einde ben ik wel altijd moeer
    maar ik vroeg me dus af, of ik mijn oefeningen wel goed doe, ofisdat zo
    moet je niet echt "iets" voelen, want het kan toch niet dat ik al mijn oefeningen fout doen

bert

Kan inderdaad. Hoef je je geen zorgen om te maken.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by wilczek View Post
      ik train dus ongeveer 2-3 keer per week (soms 3-5, maar momenteel teveel te doen voor school etc)
      Ik doe niet echt super veel gewichten, maar ik vroeg me af of dit normaal is
      altijd als ik train, met gewichten etc, dan voel ik niet echt iets op de plaats voorwat de oefening dient (vb als ik een oefening doe voor rug, dan voel ik het er niet echt), maar als ik mijn oefeningen doe, word het elke maal steeds moeilijker en op het einde ben ik wel altijd moeer
      maar ik vroeg me dus af, of ik mijn oefeningen wel goed doe, ofisdat zo
      moet je niet echt "iets" voelen, want het kan toch niet dat ik al mijn oefeningen fout doen

bert
      mischien moet je je wat meer focusen op je oefening

als je bijv je rug doet en dan bovenkant rug

met stang naar je toetrekken, dat je je echt richt op dat plekje

dus niet alleen uitvoeren maar je richten op dat stukje wat je wil trainen

ik heb dat ook wel is met rug bijv dat mijn trainingsmaatje zegt

voel je het wel hier dat ik denk mwa, en als ik mij er op consentreer

dan pam voel ik hem echt goed
      Pain is temporary...pride is forever...

Comment

ah merci, ja ik probeerde het zo al wat, bij sommige oefeningen vooral bij benen biceps en triceps voel ik het
        de rug en borst etc voel ik minder

ik train ook met een maat, enja hij heeft hetzelfde, en we proberen tans de oefening zo goed mogelijk te doen, dus ik vroeg me het gewoon af
        merci

Comment

Het focussen op je spier en je oefening is heel belangrijk.
          Bij testen tijdens mijn opleiding lichamelijke opvoeding bleek dat mensen met minder gewicht evenzeer goede resultaten halen bij hun trainingen zolang ze met hun hele lichaam en geest geconcentreerd bleven op de oefening en de gebruikte spier (en)

Het helpt je ook om steeds gerichter te gaan trainen en alle hulpspieren (datgene waarmee je kan compenseren wanneer het zwaar wordt) uit te schakelen.

Veel succes in je training
          Si je n'ai pas l'amour, je ne suis rien
          Si je n'ai pas le sport, je ne suis rien
          L'amour dans le sport = c'est la belle vie

Comment

kan ook zijn dat je bijv bij lat pull je schouderbladen niet goed gebruikt en teveel met je biceps trekt.

Nog iets wat zou kunnen is dat je rug omdat het een veel grotere spiergroep is dan je biceps, sneller vermoeid is.
            Bij mij helpt het wel is om iets meer rust tussen de sets te doen bij trekoefening(voor rug )
            Hiermee spaar je je biceps een beetje zodat ze kunnen bijkomen en je daarna weer vol er tegenaan kan.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Omdat je rug een grotere groep is raakt deze sneller vermoeid?
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

misschien dat je de zin anders interpreteerd.
                komt erop neer dat je biceps een kleinere spiergroep is dus sneller vermoeid is itt rug.
                wat ik zelf ook merk met trainen
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

maar na de training, voel ik het meestal wel harder op deze plaatsen (vooral rug en borst) dan aan biceps etc
                  maarja ik probeer me te concentreren
                  nog vraagje:
                  momenteel zou ik graag bf verliezen maar ondertussen nog blijven fitness (kracht, maar niet extreem), ik ga dus een eetschema laten opstellen, en ga dus 3-4 keer per week trainen, en de andere dagen lopen/basketballen
                  isdit mogelijk of gaat dit niet samen?
                  ik zou graag mijn bovenlichaam (vooral borst en onderbuik) een beetje strakker zien indien je nog meer info over me nodig hebt voor deze vraag, zeg het dan maar, zal ik het je zeggen ( weet niet echt wat ik hier moet zeggen over mijn lichaam

en merci al voor de vorige uitleg

Comment

Het is toch geen advies-voor-luie-kneuzen-dag, of heb ik wat gemist??
                    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                      Het is toch geen advies-voor-luie-kneuzen-dag, of heb ik wat gemist??
                      wat bedoel je hiermee?
                      ik vraag gewoon waar ik niet zeker van ben

Comment

Ga dan lekker lezen man. Staat allemaal op het forum

Comment

nouja, sorry dat ik hier nieuw ben, en nog niet weet wat hier allemaal op het forum al van info staat ...
                          zal niets meer vragen en meer lezen, als je dat wil

Comment

http://forum.bodynet.nl/even-voorste...orstellen.html

Staat gewoon dat je bij de stickies kunt beginnen en volgens mij staat er ook in de regels dat je eerst de stickies enzo moet lezen en rond te kijken voordat je met nutteloze vragen komt die al 58738745x zijn beantwoord.

Maarja, wie leest er tegenwoordig nou nog de regels

Comment

ja ik begrijp je wel dat het lastig is , dat als je hier al even bent, dat mensen misschien elke dag hetzelfde vragen
                              ik heb al redelijk veel stickys en topics gelezen, maar nog niets hierover.
                              toch merci voor mensen die wel antwoorde

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X