Water drinken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Grenswetenschap.nl - [ De waterflater ]
    Grenswetenschap.nl - [ Een andere kijk op 2 liter water per dag ]

Zat links op deze paginas om door te klikken.

Comment

Originally posted by quibus View Post
      Haha deze 2 topics spreken elkaar redelijk tegen moet ik zeggen .
      Maar Wel boeiend om te lezen. Hardstikke bedankt quibus. Hoop dat veel mensen hier wat aan hebben.
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
        Haha deze 2 topics spreken elkaar redelijk tegen moet ik zeggen .
        Maar Wel boeiend om te lezen. Hardstikke bedankt quibus. Hoop dat veel mensen hier wat aan hebben.
        er staan wel meer tegenstrijdigheden in, ik zeg ook niet dat het de absolute waarheid is echter vind ik dat je altijd goed moet lezen/onderzoeken en je eigen waarheid eruit halen, zelf ondervinden is het beste maar dat gaat niet altijd.
        Probleem echter met internet is dat als je lang genoeg zoekt er altijd voor en tegens zijn.

Comment

Nog even terugkomend op het onderwerp water drinken.
          Ik merk dat ik wel heel veel water wegklok op 1 dag.
          Bij het ontbijt al zeker 300cl, op stage zeker anderhalve liter.
          met het eten s'middags 1 liter. s'avonds met het eten halve liter of meer. en met trainen nog 1 liter water.

Dat wil dus zeggen dat ik ongeveer: 4 tot 5 liter water drink per dag.
          Is dit wel gezond? omdat je van 5 tot 6 liter water al water vergiftiging kan krijgen?

Comment

Als je er geen last van hebt, is er geen reden tot angsthazerij.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Nee hoor helemaal niet voel me er juist heel fijn bij moet ik zeggen(maar toch vraag ik het ff he). Ben een hele nieuwe gezonde levensstijl aan het aanwennen. Voelt heel goed. Me moeder ook weer blij dat ik grotendeels van de alcohol afblijf. niet dat ik verslaafd was ofzo maar er ging toch flink wat doorheen op een week. Nu alleen nog een voedingsschema maken waar ik me een beetje aan kan houden. Niet dat ik niet gedisciplineerd ben ofzo. Maar me moeder meot het ook allemaal uitkomen. En anders maak ik zelf rijst enzo.

Ik zie het wel .

Comment

Originally posted by laurann View Post
                Nee hoor helemaal niet voel me er juist heel fijn bij moet ik zeggen(maar toch vraag ik het ff he). Ben een hele nieuwe gezonde levensstijl aan het aanwennen. Voelt heel goed. Me moeder ook weer blij dat ik grotendeels van de alcohol afblijf. niet dat ik verslaafd was ofzo maar er ging toch flink wat doorheen op een week. Nu alleen nog een voedingsschema maken waar ik me een beetje aan kan houden. Niet dat ik niet gedisciplineerd ben ofzo. Maar me moeder meot het ook allemaal uitkomen. En anders maak ik zelf rijst enzo.

Ik zie het wel .
                Beter teveel water dan acohol ;-)
                Kwam dit tegen:

Onderstaande tabel geeft een idee van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vocht per kilogram lichaamsgewicht:
                Baby's 150 ml/kg
                Kinderen (tot 10 jaar) 50 ml/kg
                Volwassenen 30 ml/kg
                Ouderen (65+) 25 ml/kg
                Concreet betekent dit dat een kind van 6 jaar dat 20 kg weegt, 20 x 40 = 800 ml per dag zou moeten drinken.

Enkele tips voor een goede gezondheid: regelmatig water drinken is de boodschap.
                • Water is goed voor de hydratatie van de huid en voorkomt de veroudering ervan.
                • Neem de goede gewoonte aan water te drinken als er geen voedsel wordt verteerd.
                • Begin en eindig de dag met een glas water en drink op regelmatige tijdstippen een kleine hoeveelheid water. Grote hoeveelheden water ineens drinken, heeft weinig zin omdat het proces van bloedwisseling traag verloopt. Maak een vergelijking met het verkeer … teveel wagens zorgen voor filevorming. Geleidelijk aan rijden, gaat veel sneller en is veel efficiënter.
                Ik moet dus 3,5 liter p dag drinken (70 kilo)
                Ik heb een tijdje meer gedronken 3 a 4 liter p d maar kreeg dus vaak hoofdpijn.
                Gemindert naar 2 liter per dag.Hoofdpijn weg.

Comment

Je moet geen 3,5 liter water drinken je hebt 3,5 liter vocht nodig.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                    Je moet geen 3,5 liter water drinken je hebt 3,5 liter vocht nodig.

Weet je wat ...kijk gewoon naar de kleur van je urine.
                    Donkergeel teweing water.Licht geel=goed.Wit teveel.
                    Zo ben er klaar mee.

Comment

Ik krijg geen hoofdpijn van die hoeveelheid water moet ik zeggen. Dus kan denk ik geen kwaad zover.

Wit zal mijn plas wel niet worden dan is het wat anders , transparant wel :P

Comment

Originally posted by Sportwilly View Post

Weet je wat ...kijk gewoon naar de kleur van je urine.
                        Donkergeel teweing water.Licht geel=goed.Wit teveel.
                        Zo ben er klaar mee.
                        Waarom ben je er dan klaar mee, laat eens een onderzoek zien waar dat in staat, ik ben daar gewoon benieuwd naar.

Comment

Zouden daar onderzoeken naar gedaan worden dan ?:P
                          Ofja tegenwoordig worden overal onderzoeken gedaan. Meest uiteenlopende onderwerpen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X