te veel trainen ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• te veel trainen ??

Heey Mensen ,

ik zit altijd al met de neiging om iedere dag te gaan trainen , die neiging heb ik weten te onderdrukken en heb het gehouden bij 5 x per week .

wat mij bij de volgende vraag brengt .. Groei ik hier dan ook sneller door of juist langzamer ?

Aangezien ik 2 jaar terug 3a4x per week trainde en toen veel sneller groeide
    ( maar weet nu dus niet of dat kwam door men altijd gezonde eten en geen alcohol drinken of door het voldoende rust nemen ) natuurlijk door allemaal die dingen maar is 5 x trainen per week nu echt te veel ??

bvd
    Shut the Fuck up and TRAIN !!!

Ja spieren hebben echt de rust nodig. Vooral als je heel erg intensief traint. En dat denk ik wel als je al 2 jaar fitnesst.
    je kan het wel sneller laten herstellen met speciale stuff maar heb ik geen verstand van
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Eet je nu zo ongezond en drink je nu zoveel alcohol dan?
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by laurann View Post
        Ja spieren hebben echt de rust nodig. Vooral als je heel erg intensief traint. En dat denk ik wel als je al 2 jaar fitnesst.
        je kan het wel sneller laten herstellen met speciale stuff maar heb ik geen verstand van
        ja ja want 2 jaar is al behoorlijk veel

Comment

Vinden jullie 5x per week trainen te veel?

Comment

ik denk dat dat veel is afhankelijk van de rustdagen die er tussen zittten en hoe lang je in de sportschool bent en welke spiergroepen je neemt... alleen zeggen 5x trainen is veel te weinig info om het in te schatten.

Ik zelf train 4x per week ongeveer iets meer dan 2 uur per keer.

Ik neem voor elke spiergroep 2 dagen pauze, ik train elke spiergroep 2x peer week, dit is dus het dubbele van de 4 day split schema's die je overal kan vinden aangezien die elke spiergroep maar 1 keer aan doen per week.

Ik vraag mezelf ook af of ik teveel train en daardoor juist mijn eigen progressie in de weg sta...

Comment

Ik train 5x pw, anderhalfuur, alleen armen extra derest 1x pw, vinden jullie dit teveel?

Comment

ik vind van niet.......

Comment

Originally posted by henk33 View Post
                  Ik train 5x pw, anderhalfuur, alleen armen extra derest 1x pw, vinden jullie dit teveel?
                  Nee. Als je je armen elke keer 48 uur rust geeft niet.

Comment

Ik ben laatst van 4 x p/w terug naar 2 x p/w en merk dat ik veel intensiever kan trainen (FB), kortom ............. soms is minder trainen beter....

(ik gebruik geen as dus herstel is de key)

Comment

Ik vind 5x per week veel. Voor mij is het teveel.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

4x vind ik redelijk de max.

Comment

5x in de week kan...voor relatief korte tijd. 6-8 weken max. Daarna moet je een week rust nemen eer je verder kan met een wat minder zwaar schema.

En in onze sport geld Meer is niet beter.
                          Tenminste als je resultaat wilt. Als je sport voor het sporten omdat je verslaafd bent aan de endorfine produktie die vrij komt dan ga je maar sporten zo vaak je wilt. Maar het resultaat zal minder zijn.

Comment

3x per week (ma/wo/vr) is voor mij persoonlijk genoeg. Elke keer zo'n 48uur hersteltijd voor de spieren.

Comment

het is maar net wat je doet in die 5 keer per week. 5 keer in de week elke spiergroep 1 keer/week aanpakken is niet veel. dat moet in mijn ogen voor elke naturel te redden zijn als je om de 6 weken een weekje rust inlast. en zeker voor een beginner. ik hoor vaak ervaren lui zeggen beginners kunnen beter elke spiergroep 2 keer in de week aanpaken daar geloof ik zelf niet in, maar goed ieder lichaam is weer anders.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X