misselijk tijdens training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• misselijk tijdens training

hey iedereen,

Ik heb al een tijdje het probleem dat ik tijdens mijn beentraining misselijk word.
    Deze morgen alweer precies hetzelfde.Na de squat en leg press kwam ik opnieuw kotsmisselijk.Ik kan dan niet anders dan mijn training te staken, anders beland mijn ontbijt ergens tss het squatrek en de calfmachine.
    Ontbijt is zoals gewoonlijk,havervlokken en een shake,een uurtje later ga ik dan trainen.Wel valt op dat als ik de squat niet doe ik er minder of geen last van heb...Iemand ervaring hiermee?

grtz
    getting back in shape...

1x misselijk geworden en wat sportdrank bood uitkomst... Maar ja, toen trainde ik op nuchtere maag...

Edit: Ademhaling wel goed?
    Last edited by Pinada; 10-05-2009, 10:29.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Je eet te weinig.
      En anders gewoon kotsen en door gaan.

Comment

misschien de beentraining later op de dag plannen

Comment

Ontbijt niet en drink alleen sportdrank voor en tijdens je training. Niet teveel in een keer, rustig blijven sippen.

Ik kan ook niet eten direct voor mijn beentraining, dit werkt perfect.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Probeer eens 's avonds te trainen als je al wat meer maaltijden achter de rug hebt. Misschien dat je na 1 maaltijd nog te weinig energie hebt om zwaar te kunnen squatten. Ook niet gelijk na het eten trainen maar minstens een uur wachten.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Ik ken het probleem. Het is de trainingsintensiteit die je misselijk maakt.
              de wedstrijdbodybuilders die ik ken zeggen hetzelfde pobleem te hebben. Vooral met deadlifts, cleans&presses en squats komt dit probleem veel voor.
              Dat zijn dan ook de zwaarste oefeningen die de druk in je lichaam het meest verhogen.
              Genoeg drinken tussen de sets door kan het gevoel verminderen. Ik neem overigens liever water dan een koolhydraatrijke sportdrank omdat ik van teveel suiker ook misselijk word.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Als ik te veel drink heb ik schijterij ipv kotsen :P

Comment

Ik zou wat meer tijd tussen eten en training nemen, als ik te snel na m'n eten ga traininen heb ik ook zo'n opgeblazen gevoel.
                  " Failure is not an option "

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                    1x misselijk geworden en wat sportdrank bood uitkomst... Maar ja, toen trainde ik op nuchtere maag...

Edit: Ademhaling wel goed?
                    Heb ook al gedacht dat het mss aan de ademhaling ligt.Dat ik te laat uitadem en daardoor teveel druk in mijn lichaam opbouw.
                    De meningen zijn verder uiteenlopend zie ik;de en zegt méér eten,de ander juist minder...
                    getting back in shape...

Comment

Probeer beide een keer uit.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik heb dit ook. Ik ben nu zelfs kotsmisselijk, vandaar dat ik even ging Googlen en dit topic vond. Ik ben zeker na zware oefeningen soms in staat om over mijn nek te gaan. Ik neem dan een pauze van een paar minuten waarbij ik rustig adem en wat water drink en daarna ga ik weer verder.

Ik train altijd op een lege maag, dus aan eten ligt het bij mij zeker niet. Ik denk dat het de spanning op het middenrif is. Je maag en darmen worden toch ineen gedrukt door de grote spanning op de omliggende spieren denk ik. Niets aan te doen. Rustig aan doen en af en toe pauze nemen als je misselijkheid voelt opkomen is mijn devies.

Comment

@ drstrangelove

met zo'n naam zou je vermoeden dat je in een james bond film speelt!
                          Maarre...LEUK dat je je eerst ff voorstelt. Het is niet verplicht, maar zou gewoon leuk zijn, ipv van zo'n eerste post die eigenlijk weinig aan dit topic toevoegd.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Hey, dat herken ik wel, ik ben zelf ook heel vaak misselijk tijdens of na training, meestal komt dat omdat ik te weinig heb gegeten dan verandert het honger gevoel in misselijkheid of te veel van mezelf vraag, dus denk goed eten of rustiger aan tijdens training langere pauzes ofsow
                            Groetjes

Comment

Ik heb het ook wel eens, maar dan alleen als ik in de ochtend train 's middags en 's avonds nooit last van! het is dan net of al je energie uit je lichaam wordt getrokken... tenmisten zo voelt het bij mij.
                              Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X