Alleen maar massa verbranden?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Atta zweert bij IF hehe

Comment

Yes. Dat maakt me echter ook minder neutraal dan ik graag zou willen. Voor nu is het denk ik het makkelijkst om IF te schrappen en kijken of je dan beter gaat. Dus dat zou ik doen.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik vind het een lastige. Als je nou niet hetzelfde had gehad vorig jaar zou ik gezegd hebben dat het hoogstwaarschijnlijk aan IF ligt. Keto weet ik te weinig van af om daar iets over te zeggen (maar het klinkt wel als een hoop gedoe).

Je was ook bezig met caffeïne toch? Heb je sindsdien verschil gemerkt, of daarvoor ook al?

Wellicht een idee om eens een tijdje op onderhoud te gaan eten en dan weer rustig te zakken (wie weet zit je toch té ver onder je behoefte)?

Echt, ik spui maar wat ideetjes hoor...
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Eet je wel clean als je bulkt? Plan je je maaltijden wel goed rondom je training?
          Het kan ook gewoon vocht zijn.. Als je nu eens 3 refeed dagen hebt waarop je echt megaveel kh's eet en je dan eens weegt, hoe staat het er dan voor?
          Ik vind 7kg. kwijtraken om van rond de 12% naar lager te gaan niet gek hoor, het lijkt veel, maar is het niet. Ik verloor tijdens cutten na m'n eerste grove bulk ook 15kg. Zo gauw verlies je geen massa, als je redelijk strikt bent geweest hoef je je echt geen zorgen te maken dat je nu massa verbrand.
          Ik denk je er beter aan doet om eerst eens echt flink te bulken, ga eerst eens naar je lengte in kg's +10kg.'s en begin dan eens aan cutten te denken.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Voor IF at ik 100 % (!) clean. Niet eens saus bij mn pasta oid. Sinds if is dit minder geworden, omdat het nietr echt uit zou moeten maken.

7 kilo vocht? Lijkt me sterk...

3 refeed dagen heb ik nog niet geprobeerd. Ik neem ongeveer 800 gr kh in die 24 uur. Verder zit ik op 15% vet en nog geen 12. Op 12% zou ik wel tevreden zijn.

Ik heb ook het hele jaar gebulkt. Begon op niet echt veel boven onderhoud (moest ff kijken wat mn onderhoud ongeveer was). Ik ben 1.81m en ik was 88kg op mn top. Ik vond het zelf wel prima, want ik werd echt bol en ik had het ook ALTIJD echt VEELS te heet. Had ik voor vorige zomer ook toen ik wat zwaarder was en ik wil me gewoon goed voelen. Lengte + 10 kg of niet.

@ pinada: Met de caffeine ben ik net 5 dagen bezig. Mn kcal zijn nou: 3500 op trainingsdagen en 3200 op niet trainingsdagen als ik caffeine + efedra + aspirine + yohimbine neem (2 weken on) en 3200 op trainingsdagen en 2900 op rustdagen (wordt waarschijnlijk meer, want dit is wel echt weinig) als ik off ben.

Ik ga dus wat omhoog met kcal richting onderhoud en daarna langzaam naar beneden om te kijken wat er gebeurd.

Verder over keto: in de praktijk het beste wat ik ooit heb gedaan!!! Totaal geen carb cravings, lekkere trainingen en gigantisch veel motivatie door het vooruitzicht naar het weekend. Doet me er trouwens aan denken dat ik nog niet die autodrop heb kunnen vinden! Komt dit weekend
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

@ adonis over de maaltijden rondom mn training: nu op keto neem ik na mn training de meeste kcal (1200 geloof ik) en voor mn training ietsje minder. BCAA's tijdens, EAA's voor en WHEY na.

Met de bulk: gewoon normale eiwitinname in de vaste maaltijd voor, zelfde met eaa's, bcaa's en whet als met keto, en plenty carbs voor en na de workout. Allemaal goed uitgerekent.
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                Eet je wel clean als je bulkt? Plan je je maaltijden wel goed rondom je training?
                Het kan ook gewoon vocht zijn.. Als je nu eens 3 refeed dagen hebt waarop je echt megaveel kh's eet en je dan eens weegt, hoe staat het er dan voor?
                Ik vind 7kg. kwijtraken om van rond de 12% naar lager te gaan niet gek hoor, het lijkt veel, maar is het niet. Ik verloor tijdens cutten na m'n eerste grove bulk ook 15kg. Zo gauw verlies je geen massa, als je redelijk strikt bent geweest hoef je je echt geen zorgen te maken dat je nu massa verbrand.
                Ik denk je er beter aan doet om eerst eens echt flink te bulken, ga eerst eens naar je lengte in kg's +10kg.'s en begin dan eens aan cutten te denken.
                ik ben het met adon eens. het moet wel een hoop vocht zijn. en denk ook niet dat je spiermassa hebt verbrand. aangezien jou kcal, je moet het ook kunnen ruiken als je spiermassa hebt verbrand (amoniak). laatste optie zou kunnen zijn dat je vetmeting verkeerd is gemeten ook een 4 punts meting kan verkeerd gemeten worden.

Comment

Ik heb die conclusie ook niet gebaseerd op 2 metingen, maar op veel meer metingen: elke 2-3 weken voor een aantal maanden. Laatste 3 metingen waren:

83 kg 15,5%
                  80,6 kg 15,1%
                  78,2 kg 14,4%

Daarvoor was het geloof ik 85,5 op 15,5% en 2 weken nog DAARVOOR was ik begonnen met keto.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X