Mijn tekst.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn tekst.

Ik heb een x een lap tekst getypt van mijn ervaring/ wat ik heb gehoord en gelezen.
    Dat was op een game forum waar meerdere mensen vragen over fitness hadden.

Marja.. klopt dit? is een beetje algemeen over fitness, en ja heb zomersticky gelezen hoor maar dit heeft er niet echt veel mee te maken..
    Vroeg me gwn af of ik een goede gedachte heb :P
    Ben bang dat ik straks dikke flames krijg, marja zeg maar als iets niet klopt

-Elke keer dezelfde oefeningen uitvoeren is niet goed omdat je lichaam er aan went, door variatie groei je beter.

-Voor krachttraining moet je ongeveer 48 uur rust hebben om je spieren weer te herstellen, als je 2 dagen achter elkaar traint krijg je dus alleen resultaat van de laatste training.
    Je spieren groeien pas na de training, de training zelf verzwak je je spieren maar is nodig om ze uiteindelijk te laten groeien.

-Krachttraining is erg goed om af te vallen ( misschien wel beter dan cardio)
    Omdat als je krachttraining doet, verbrand je energie op dat moment zelf.
    Maar ook als je niks doet, omdat je spieren blijven werken en steeds energie nodig hebben.
    Als je dat vergelijkt met cardio, is dat op het moment erg veel energie verbranden maar alleen op dat moment.

-Door rennen verbrand je spiermassa, en spiermassa verbrand energie.
    Dus als je spiermassa steeds minder word, verbrand je ook steeds minder energie.

-Dus het beste is als je veel rennen doet, om ook krachttraining te doen zodat je niet zwakker word kwa spiermassa, en als je wat spiermassa kwijt wilt raken kan je weer gaan rennnen.
    Je lichaam verbrand geen spiermassa als je bijv. loopt of fietst.

-Verder heb je na krachttraining eiwitten nodig omdat je spieren de bouwstof nodig hebben om te groeien.
    Daarom gebruiken sommige mensen ( ik misschien later ook) shakes enz, omdat ze anders te weinig eiwitten binnen krijgen van het normale voedsel.
    Het beste is natuurlijk om gewoon goed te eten.
    Toch heeft het geen zin om teveel eiwitten binnen te krijgen zodat je denkt dat je dan sneller spiermassa aankomt, want als je lichaam het niet meer nodig heeft word het om gezet in vet.
    Verder heb ik nog geen ervaring met shakes, dus ik weet niet of het echt helpt of dat mensen denken dat het helpt.

-Ook gaat het niet om hoe zwaar je de oefeningen uitvoert maar dat je het goed doet.
    Net de balans vinden van dat je het goed uitvoert en het zwaar is.
    Dus niet te licht dat het makkelijk is.
    Maar ook neit te zwaar waardoor je de oefeningen niet goed uitvoert en dus de bepaalde spieren niet goed traint.

er staan veel onwaarheden in...
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

De meeste dingen kloppen wel, maar meestal is het zo simpel niet
      bv dat je na je training eiwitten nodig hebt. klopt, maar je hebt ze de hele dag door nodig.
      Gewoon erg veel lezen over voeding en training, komt wel in orde dan! Ik zie dat het je wel interesseert en dat is erg belangrijk
      @ ketIF

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
        De meeste dingen kloppen wel, maar meestal is het zo simpel niet
        bv dat je na je training eiwitten nodig hebt. klopt, maar je hebt ze de hele dag door nodig.
        Gewoon erg veel lezen over voeding en training, komt wel in orde dan! Ik zie dat het je wel interesseert en dat is erg belangrijk
        Ok thx voor de input
        Het is zoiezo op een game forum.. veel gasten zijn jong of onervaren met fitness (niet dat ik heel ervaren ben )... dus dan is het wel goed genoeg voor hun voor het begin

@dynobet

Nouja als je kan zeggen wat, kan ik het aanpassen

En ik weet, per persoon wijkt het natuurlijk af.. iedereen is weer anders, maar beetje globaal.

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
          Ik heb een x een lap tekst getypt van mijn ervaring/ wat ik heb gehoord en gelezen.
          Dat was op een game forum waar meerdere mensen vragen over fitness hadden.

Marja.. klopt dit? is een beetje algemeen over fitness, en ja heb zomersticky gelezen hoor maar dit heeft er niet echt veel mee te maken..
          Vroeg me gwn af of ik een goede gedachte heb :P
          Ben bang dat ik straks dikke flames krijg, marja zeg maar als iets niet klopt

-Elke keer dezelfde oefeningen uitvoeren is niet goed omdat je lichaam er aan went, door variatie groei je beter.
          Klopt, afwisseling in je training is noodzakelijk. Dit kan qua oefeningen zijn maar ook kun je met de setjes gaan goochelen.

-Voor krachttraining moet je ongeveer 48 uur rust hebben om je spieren weer te herstellen, als je 2 dagen achter elkaar traint krijg je dus alleen resultaat van de laatste training.
          Hoe groter de spier en hoe intensiever de training, hoe meer rust je moet nemen. 48 uur vind ik het minimale

Je spieren groeien pas na de training, de training zelf verzwak je je spieren maar is nodig om ze uiteindelijk te laten groeien.
          Verzwakken, nee. Beschadigen ja. Door de training komen er scheuren in je spiervezels, die dan vervolgens verstevigd worden.

-Krachttraining is erg goed om af te vallen ( misschien wel beter dan cardio)
          Omdat als je krachttraining doet, verbrand je energie op dat moment zelf.
          Maar ook als je niks doet, omdat je spieren blijven werken en steeds energie nodig hebben.

Als je dat vergelijkt met cardio, is dat op het moment erg veel energie verbranden maar alleen op dat moment.
          je verhaal klopt niet helemaal. Het ligt er maar net aan hoe je cardio doet. HIIT of Tabata's hebben dit effect namelijk wel. Krachtraining is sowieso een vereist als je wil afvallen.

-Door rennen verbrand je spiermassa, en spiermassa verbrand energie.
          Dus als je spiermassa steeds minder word, verbrand je ook steeds minder energie.
          Onzin, je verbrand alleen spieren, als je te weinig eet of je lichaam noodgedwongen je spiermassa moet aanspreken. Op een normale manier op de loopband lopen, gaat echt niet je spiermassa opvreten.

Minder spieren betekent wel weer een kleinere behoefte, dat klopt.

-Dus het beste is als je veel rennen doet, om ook krachttraining te doen zodat je niet zwakker word kwa spiermassa, en als je wat spiermassa kwijt wilt raken kan je weer gaan rennnen.
          Je lichaam verbrand geen spiermassa als je bijv. loopt of fietst.
          Nou zoals ik al zei, rennen is niet automatisch spiermassa verliezen. Het is maar net op wat voor een manier je eet en hoe en hoelang je rent. Waarom denk je dat lopen en fietsen, onder de zelfde omstandigheden geen spiermassa aanspreekt?

-Verder heb je na krachttraining eiwitten nodig omdat je spieren de bouwstof nodig hebben om te groeien.
          Aminozuren heb je nodig voor de spieropbouw, maar andere voedingsstoffen, zoals koolhydraten na de training zijn ook belangrijk, dus eiwitten alleen gaan het niet doen.

Daarom gebruiken sommige mensen ( ik misschien later ook) shakes enz, omdat ze anders te weinig eiwitten binnen krijgen van het normale voedsel.
          Toch heeft het geen zin om teveel eiwitten binnen te krijgen zodat je denkt dat je dan sneller spiermassa aankomt, want als je lichaam het niet meer nodig heeft word het om gezet in vet.
          Het kost het lichaam veel energie om eiwitten om te zetten, daarnaast is het niet de ideale energiebron. Eiwitten worden niet tot nauwelijk omgezet in vet. Je verhaal klopt dus niet.

Verder heb ik nog geen ervaring met shakes, dus ik weet niet of het echt helpt of dat mensen denken dat het helpt.
          Shakes zijn geen wondermiddel, het is puur om een eiwittekort aan te vullen of als bron voor goeie snelle (whey) of langzame (casseine) eiwitten, als je ze nodig hebt

-Ook gaat het niet om hoe zwaar je de oefeningen uitvoert maar dat je het goed doet.
          Net de balans vinden van dat je het goed uitvoert en het zwaar is.
          Dus niet te licht dat het makkelijk is.
          Maar ook neit te zwaar waardoor je de oefeningen niet goed uitvoert en dus de bepaalde spieren niet goed traint.
          Te veel gewicht is, zoals "te" al zegt, niet goed, dat klopt. Goed uitvoeren is natuurlijk een vereiste. Het gewicht is bij goeie uitvoering wel degelijk van belang.
          Aste!

Comment

Mmh thx voor de moeite

Onzin, je verbrand alleen spieren, als je te weinig eet of je lichaam noodgedwongen je spiermassa moet aanspreken. Op een normale manier op de loopband lopen, gaat echt niet je spiermassa opvreten.

Ja dat dacht ik dus eerst ook, maar zon begeleider van de sportschool zei dus dat je wel spiermassa verbrand met rennen... tja weet niet wat je moet geloven..

Het kost het lichaam veel energie om eiwitten om te zetten, daarnaast is het niet de ideale energiebron. Eiwitten worden niet tot nauwelijk omgezet in vet. Je verhaal klopt dus niet.

Wat gebeurt er dan als je teveel eiwitten eet? word alles dan verbrand? uiteindelijk is het toch net als suiker.. teveel slaat je lichaam op in vet?
            En dan later kan het vet uiteindelijk altijd verbrand worden..
            Of gebruikt je lichaam als je teveel eiwitten eet, toch gewoon alles?

Comment

Originally posted by DeRakker View Post

Ja dat dacht ik dus eerst ook, maar zon begeleider van de sportschool zei dus dat je wel spiermassa verbrand met rennen...
              Wat een waardeloze begeleider weer.
              Owner of the Iron Playground.

Comment

Helft van die "vragen" zijn behandeld in Zomer Sticky :P

1. Ontwikkeling van spieren gebeurd door er stress op uit te oefenen. Daarna geef je ze rust om te herstellen en zich te bewapenen tegen de stress. De volgende keer moet je meer stress op de spier uitoefenen. Je lichaam past zich ook aan dus je moet het laten gissen en dus regelmatig varieren is een handig middel.

2. 48 uur rust is erg kort door de bocht. Zoals ik elders al eens heb uitgelegd is het afhankelijk van hoe intensief je een spier traint. De eerste 24 uur na een work-out is je lichaam bezig met het herstellen van je centraal zenuw stelsel. Als dat gedaan is gaat het lichaam pas aan de spieren beginnen.

Als je een full body schema hanteerd is de stress op de spieren minder en daarom kun je het 3x in de week doen. Met een split schema train je 1-2 spiergroepen specifiek en belast je ze meer waardoor ze langere tijd nodig hebben om te herstellen waardoor je ze wellicht maar 1x in de 4-5 dagen traint.

Kortom wat jij zegt is erg kort door de bocht.

3. Kracht training is ideaal om af te vallen. Het versterkt je spieren zodat je huid strak blijft en dat je er beter uit ziet. Hoe actiever de spieren hoe meer je ook in rust verbrand. Dat is allemaal correct, maar zeggen dat je met cardio alleen afvalt als je het doet en niet er na is wederom kort door de bocht.

Ochtend cardio is een ideale manier om te zorgen dat je hartslag de rest van de dag wat hoger ligt en dus ook je verbranding.

4. Met rennen verlies je geen spiermassa. Ik vind rennen bullshit omdat het 1 van de meest belastende dingen is voor je knieen om te doen. Zeker als je ziet hoe mensen rennen. Als een stel olifanten hun voet plat op de grond met elke stap in plaats van te rennen op hun tenen als het ware. Touw springen is zelfs nog beter. Wil je rennen als cardio doe dan korte sprint, kort joggen, kort sprinten en doe het voor 20 minuten. Stuk beter voor conditie en verbranding dan een uur lang op 1 tempo te rennen wat mega saai is.

5. Train zwaar en explosief. Niet trage uitvoering als een slak.

Comment

5. Train zwaar en explosief. Niet trage uitvoering als een slak.

Mmh.. op sites en op de apparaten zelf staat altijd dat je het rustig onder controle moet doen.. zelfs nog wat slomer terug.
                  Ook dat hoe langer je spieren onder spanning staan hoe zwaarder ze het hebben en hoe beter je ze traint dan snel.. (neem aan dat explosief snel betekend?)

Comment

Het gewicht naar beneden is bij de meeste oefeningen traag en gecontroleerd en dan explosief de andere kant op.

Comment

Geef hen gewoon een link naar de Zomersticky
                      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Het gewicht naar beneden is bij de meeste oefeningen traag en gecontroleerd en dan explosief de andere kant op.
                        Ja ok dat wist ik

Geef hen gewoon een link naar de Zomersticky

Die had ik al beetje gelezen maar sommige dingen geskipt omdat mij dat niet boeit en onnodig is.. zoals afvallen enz :P

Comment

Wat veel mensen niet snappen is dat explosief niet hetzelfde is als de oefening uitvoeren als beschreven in smijtwerk-voor-gevorderden-vol.Two.

Met explosief bedoelen we dat je het gewicht zo veel mogelijk snelheid laat maken, zonder dat je hierbij de controle over het gewicht verliest. Zonder momentum te creëeren dus.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Wat veel mensen niet snappen is dat explosief niet hetzelfde is als de oefening uitvoeren als beschreven in smijtwerk-voor-gevorderden-vol.Two.

Met explosief bedoelen we dat je het gewicht zo veel mogelijk snelheid laat maken, zonder dat je hierbij de controle over het gewicht verliest. Zonder momentum te creëeren dus.
                            Ja heb er vandaag ook meer op gelet..
                            Uiteindelijk heeft ie normale snelheid..want een zwaar gewicht krijg je gwn niet snel omhoog( gezien van het oog).. maar wel zo snel mogelijk als jij zelf kan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X