Spierontwikkeling boksers/turners

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ken toevallig een oud semi-prof thai bokser goed en die heeft vroeger alleen maar bw oefeningen gedaan als krachttraining en geen supps gebruikt of wat. Hij ziet er nu wel echt beest uit en vroeger was die nog breder. Nu traint hij nog wel met gewichten voor soort van spier behoud.

Heb ook krachttrainingen gezien van k1 vechter Mourad Bouzidi, bij hun krachttraining staat de core centraal volgens mij en dan vooral buik, verder weet ik het niet meer zo goed.
    Groeten

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
      Hahahaha, denk je nou echt dat die gasten niet gebruiken?
      Als je dat echt denkt ben je in mijn ogen enorm naief.
      Wat een onzin toen ik een aantal jaar geleden fulltime turnde was ik helemaal afgetraind zonder te gebruiken. Zelfs aan supplementen deed ik niet. Ik trainde alle onderdelen en aan het eind van elke training krachttraining aan de ringen waarbij ik vrijwel mijn hele bovenlichaam mee trainde!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
        SLECHT ADVIES,

Spieren groeien als je rust heb niet als je elke dag traint. minimaal 1 dag rust per spiergroep.
        Klopt dit wordt in het algemeen gehandhaafd, maar wat ik me afvraag hoe die turners dat aan zo een lichaam komen... Extreem voorbeeld is ivan ivankov http://www.beastskills.com/circle%20...%20belarus.jpg een goeie vriend van mij turnt sinds een aantal jaar 5 dagen in de week en is enorm gespierd geworden sindsdien. Toch worden die spiergroepen elke training weer getraind hoe komt t dan dat je toch groeit?

Comment

@nospang: We zouden het waarderen als je je even voorstelt. En als je niet bumpt. En al helemaal als je niet bumpt voordat je je voorgesteld hebt.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

haha, in K1 is er ook overduidelijk AS gebruik, kijk maar naar vechter's als bob sapp en kimbo slice zo enorm huge en droog is bijna niet mogelijk in my opinion

Comment

1. turners gaan miss niet tot failure, recupereren ze sneller.
              2. Spieren zouden na 5u alweer kunnen trainen+geef ze wat degelijke nachtrust om te groeien en kun je dag erna al terug trainen en vooruitgang blijven maken...

edit: bedoel bij 1 niet dat ze sneller recuperen als andere mensen maar dat ze minder moeten recuperen omdat ze niet tot het uiterste zijn gegaan...
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by bramvermolen View Post
                haha, in K1 is er ook overduidelijk AS gebruik, kijk maar naar vechter's als bob sapp en kimbo slice zo enorm huge en droog is bijna niet mogelijk in my opinion
                Ach welnee dat is van de whey

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                  1. turners gaan miss niet tot failure, recupereren ze sneller.
                  2. Spieren zouden na 5u alweer kunnen trainen+geef ze wat degelijke nachtrust om te groeien en kun je dag erna al terug trainen en vooruitgang blijven maken...

edit: bedoel bij 1 niet dat ze sneller recuperen als andere mensen maar dat ze minder moeten recuperen omdat ze niet tot het uiterste zijn gegaan...
                  Na 5 uur al ? Zooooo heeeej dat ga ik ook doen.. Bij mij duurt het 48-72 uur, dus doe ik iets verkeerd? Help....

Comment

Zozo das niet niks, kan je 4x op een dag gaan als je niks te doen hebt, hehe..

Comment

ik kickboks ook en als we gaan opdrukken tijdens de training dan ga ik zeker tot failure. man de pijn!

Ik vraag me af of ralph de topicstarter nu al een antwoord op zijn vraag heeft?

Is het antwoord dat als je elke dag traint je nog wel spieren aankomt, maar misschien minder snel dan dat je ze voldoende rust geeft?

Daarbij is het ook zo dat niet elke training ook uit opdrukken e.d. bestaat. Nu spreek ik wel over mijn eigen trainingen.
                      Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                        Na 5 uur al ? Zooooo heeeej dat ga ik ook doen.. Bij mij duurt het 48-72 uur, dus doe ik iets verkeerd? Help....
                        Een beetje turner, wielrenner, olympisch gewichtheffer etc periodiseren. Ze train 1 of 2 trainingen in de week qua kracht voluit. De rest is op een lage intensiteit en meer gericht op explosiviteit en techniek. Ze gaan echt niet elke training vol uit hoor.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Een beetje turner, wielrenner, olympisch gewichtheffer etc periodiseren. Ze train 1 of 2 trainingen in de week qua kracht voluit. De rest is op een lage intensiteit en meer gericht op explosiviteit en techniek. Ze gaan echt niet elke training vol uit hoor.
                          Bedankt voor je reactie Fal, maar dat wist ik wel hoor...

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                            @nospang: We zouden het waarderen als je je even voorstelt. En als je niet bumpt. En al helemaal als je niet bumpt voordat je je voorgesteld hebt.
                            sorry, wat is bumpen? maar inderdaad onbeleefd misschien dat ik me niet voorstel. bij deze: ik ben 22 jaar oud, studeer fulltime en heb tot 3 jaar geleden actief geturnd en daarnaast getennist en gefitnessed. Ben sinds 1 januari weer volop aan de gang, ik train 10 tot 13 uur in de week (waarvan 8 uur turnen,3 uur fitness en een half uur zwemmen) afhankelijk van de omstandigheden. Sindsdien let ik ook op mijn voeding; iets wat voor mij helemaal nieuw is.

Groetjes

Comment

Bumpen: reageren in een oud topic waarin geen activiteit is.

En voorstellen is handiger in de daarvoor bestemde sectie.
                              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Oooo jeeeeeh daar komt Pinneke weer, boos..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X