dezelfde spiergroep iedere dag trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dezelfde spiergroep iedere dag trainen

Ik heb een vraag,
    Overal op inernet lees je dat je tussen het trainen van een bepaalde spiergroep 48 uur rust moet nemen om de spieren te laten rusten en genezen.

Nu vraag ik mij af of het ook echt kwaad kan om bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar te bankdrukken en m'n biceps te trainen met dubells. Nu is het niet zo dat ik hier 7 dagen in de week mee bezig ben, maar misschien 4 hooguit 5... Ik heb thuis sinds kort een drukbank omdat die in de sportschool meestal iedere keer bezet is.
    Ik train ook niet bijzonder zwaar ofzo..

Ik vraag me af of ik dan de tweede dag voor niks train, gaat dit ten koste van de spieropbouw? Dit is namelijk wel mijn doel...

Zomersticky lezen.

En je moet alles trainen niet alleen je borst en biceps.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

je groeit in je rustperiode niet tijdens het trainen !
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Comment

biceps is een kleine spiergroep..2 dagen achterelkaar lijkt me beetje veel van het goede

Comment

borst is ook een kleine spiergroep.
            Go heavy or go home!

Comment

4-5x hetzelfde heeft geen enkele waarde... Rust is zeker zo belangrijk als je trainingen en voeding... Niet genoeg rust geven kan zelfs spiermassa kosten.. Zoals ze al gelijk naar je roepen, alles trainen

Comment

Ik train ook zeker alle spiergroepen maar dat doe ik in de sportschool verspreid over 3 dagen.. Maar als ik thuis ben heb ik ook vaak zin om effe wat te doen dus dat komt het sinds kort voor dat ik 4 dagen achter elkaar aan het bankdrukken ben, of met dumbels (ook triceps en borst behalve alleen biceps) bezig ben. Verder ben ik pas een paar weken echt met voeding bezig, gebruik verder geen supplementen oid. Maar misschien moet ik dus wat meer rustdagen inplannen.
                In het weekend doe ik trouwens sowieso helemaal niets..

Comment

Er is een bepaalde spiergroep die bij mij haast elke dag wordt getraint!

Comment

Originally posted by Lukas View Post
                    Haha, wat een intense humor.
                    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by radix02 View Post
                        Ik train ook zeker alle spiergroepen maar dat doe ik in de sportschool verspreid over 3 dagen.. Maar als ik thuis ben heb ik ook vaak zin om effe wat te doen dus dat komt het sinds kort voor dat ik 4 dagen achter elkaar aan het bankdrukken ben, of met dumbels (ook triceps en borst behalve alleen biceps) bezig ben. Verder ben ik pas een paar weken echt met voeding bezig, gebruik verder geen supplementen oid. Maar misschien moet ik dus wat meer rustdagen inplannen.
                        In het weekend doe ik trouwens sowieso helemaal niets..
                        Rustdagen kan ik niet voor jou bepalen, daar dat voor ieder verschillend is. Mijn dagen zijn anders dan de jouwe, en ik train denk ik ook minder lang aan tijd aaneen.. Ik doe ook weleens bi of triceps thuis, maar moet ik wel zorgen dat ik de dag ervoor en erna niet weer dezelfde spiergroep aanpak of hebt aangepakt... Thuis trainen is wel anders je gaat moeilijker of onmogelijk tot max, omdat er waarschijnlijk geen hulp is. En als je die wel hebt, weet hij ook wel goed wat jij aan het doen bent .. Al met al beter in de gim, waar je al bent..

Comment

Vind het bijzonder dat je borst meerdere dagen na mekaar traint, ikzelf kan dat niet. Na de borsttraining moet ik dan ook een paar dagen wachten totdat ik die weer normaal kan trainen --> spierpijn!!!

Comment

En word ie al sterker?

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
                              En word ie al sterker?
                              Groeien dat ie doet man, groeien.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X