PL vs BB

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PL vs BB

Ik ben eens benieuwd naar de meningen over powerliften en bodybuilden.

Zien jullie deze als grote tegenpolen of eerder als evenwaardige sporten.
    Grote discussie is altijd de vraag of je van Pl-en groot wordt en van BB-en sterk wordt.

Mijn mening is dat beiden mogelijk is en dat zowel groot als sterk zeker haalbaar is maar sommigen zullen daar vast weer anders over getuigen ??

Ben eigenlijk gewoon erg benieuwd naar anderen hun meningen .

Moest er al topic over lopen, excuses.
    No means Try Again

Ik denk dat je ze niet echt mag en kan vergelijken.. Een powerlifter wil zo sterk mogelijk zijn, wat eigenlijk voor n bodybuilder niet zo belangrijk is. Die wil er gewoon zo goed mogelijk uitzien.. Powerlifters zijn doorgaans in het algemeen ook veel sterker.. Powerlifters zijn echt wel groot hoor, maar anders.. Ook zijn er hele sterke Bodybuilders, maar is voor de sport niet noodzakelijk. Wel fijn als je er ook sterk bij bent.. Moeilijke vraag, en n moeilijk antwoord..

Comment

Groot en sterk is in mijn ogen een mooi combi.

Voor wedstrijd nivo PL is het niet intressant om groot te zijn.
      Zij trainen om zo sterk mogelijk te worden en daar komt bij dat je spiermassa ook zal toenemen.
      Bij BB is het precies anders om.
      Who's the Chef

Comment

Idd een moeilijke vraag maar zoek geen bewijzen of dergerlijke, gewoon persoonlijke meningen en net zoals Knulletje aangeeft zijn de pro-lifters groot, kijk maar naar SM. Sluit mij aan bij Been dat groot en sterk een mooie combi is
        No means Try Again

Comment

42x bekeken en maar 3 reacties ?? Hebben er maar zo weinig een eigen mening
          No means Try Again

Comment

Beide totaal andere sporten, vind het beetje raar om hier een vergelijking tussen te maken en dan vooral je mening over beiden geven.
            Ik vind het geen tegenpolen, maar soort zusters qua sport, net als badminton en tennis.
            En ja als je echt voor massa gaat zal je qua kracht inleveren in progressie en andersom ook, als je voor kracht gaat zal je minder massa gainen, maar dit is vrij duidelijk.
            Zou wel grappig zijn als je bodybuilders mee ziet doen aan PL wedstrijden, andersom lijkt me beetje raar
            Groeten

Comment

Vroegah was het enige verschil tussen BB, PL en SM de voeding.

PL en SM houden het nog steeds simpel en is vrij weinig veranderd qua trainingstechnieken.

BB heeft allerlei idiote princiepes bedacht waarvan je het merendeel door de plee kunt spoelen. Merendeels die BB doet verliest zichzelf in nietszeggende details en vergeten dat je gewoon hard moet trainen en eten.

Comment

Wat betekent SM?
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Strongman. What else.

Comment

strongman

moet toch maar eens me reactievermogen trainen
                    Groeten

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Strongman. What else.

Sado massochisme

Had ik het geweten had ik het niet gevraagd.
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Fistful of Steel View Post
                        42x bekeken en maar 3 reacties ?? Hebben er maar zo weinig een eigen mening
                        Ik heb er zeker een mening over, maar meerdere mensen hebben hem al gegeven dus hoef ik niet te antwoorden. Ik ben het overigens met Been eens. Ik vind het niks om er groot uit te zien als je ook niet sterk bent, maar een sterke vetzak vind ik ook niks. Het hoeft van mij zeker niet super geripped, maar je moet wel uitstralen dat je kracht hebt!
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Het hoeft van mij zeker niet super geripped, maar je moet wel uitstralen dat je kracht hebt!
                          Is bij jou zkr niet het probleem want ge oogt er sterk uit (zijt te trouwens ook)

BB heeft allerlei idiote princiepes bedacht waarvan je het merendeel door de plee kunt spoelen. Merendeels die BB doet verliest zichzelf in nietszeggende details en vergeten dat je gewoon hard moet trainen en eten.
                          Vind ik echt weer typisch Vince maar der zit zkr een punt in.

Ik vind het geen tegenpolen, maar soort zusters qua sport, net als badminton en tennis.
                          Goe gevonden

Ik blijf er ook bij dat je met de grote 3 het ver kan schoppen, zowel groei als kracht, al die bijoefeningen zullen ook wel hen nut hebben om ergens defenitie op te leggen. Elk zijn pleziertje en zolang we maar vooruitgaan !!
                          No means Try Again

Comment

Zit een grote overlap in, al vind ik beide sporten net niks.. 1 is in een slip op podium en andere is maar maxen op 3 lifts, strongman vind ik weer wel vet en zou best een keer wedstrijdje mee willen doen, andere kant train ik voor mezelf en train ik lekker door zonder wedstrijden te doen, heb het al druk zat.
                            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                              Zit een grote overlap in, al vind ik beide sporten net niks.. 1 is in een slip op podium en andere is maar maxen op 3 lifts, strongman vind ik weer wel vet en zou best een keer wedstrijdje mee willen doen, andere kant train ik voor mezelf en train ik lekker door zonder wedstrijden te doen, heb het al druk zat.
                              Dat vind ik wel nog knap gesproken "ik train voor mezelf". Hoe ziet jouw schema er tegenwoordig nog uit ??
                              No means Try Again

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X