heb de laatste tijd een dip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by mastervinz View Post
    ok daar gaat ie ,...

deze bodycheck laat ik idd berekenen door een voedingscoach op m,n sportschool, (volgens mij kunnen mensen ook van buitenaf bij haar komen). dit gebeurd doormiddel van een digitale weegschaal met allerlei poespas( heb hem op internet zien staan voor 240,-) . kosten per bodycheck zijn 35,- en naast de metingen krijg je er ook nog een voedings advies bij. of het accuraat is? durf ik niet te bevestigen maar het voelt opzich goed en heb wat aan de gegevens om mee bezig te blijven , wat wel zo is ,is dat als ik duidelijk kan zien dat de spiermassa in m,n arm of buik is toegenomen dat de metingen dat wel bevestigen dus daarom denk ik dat ik wel kan bouwen op de uitslagen van deze bodychecks. en het is best leuk dat je makkelijk vooruitgang of achteruitgang goed in de gaten kan houden.

hoop dat je je antwoorden hebt ouwe,

groet
    Ik begon vol spanning te lezen want wil eigelijk ook ergens allemaal die dingen laten berekenen. Maar toen ik weegschaal zag staan toen zakte mijn hoop alweer in de schoenen. Ik geloof niet in het berekenen door weegschalen eigelijk. Het zijn niet voor niks 'WEEG'schalen. :P Maar toch bedankt
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
      Ik begon vol spanning te lezen want wil eigelijk ook ergens allemaal die dingen laten berekenen. Maar toen ik weegschaal zag staan toen zakte mijn hoop alweer in de schoenen. Ik geloof niet in het berekenen door weegschalen eigelijk. Het zijn niet voor niks 'WEEG'schalen. :P Maar toch bedankt
      Ben na het woord weegschaal al gestopt met lezen.. Net zoals jij al zegt, is om te wegen...

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
        Als jij nog steeds je eigen aan je voedingsschema houdt vanuit een eerder topic van jou, zie:

Dan kan ik je 1 ding zeggen en dat is dat je al die tijd veel te weinig eet en vooral te weinig koolhydraten, verander daarin en ga meer eten.
        Ik heb globaal zitten rekenen en kom uit op gemiddeld 1600- 1700 kcal, tel daarbij de ditjes en datjes op van het constant proeven, dan nog kom je niet boven de 2000 kcal en dat is te weinig, komt daar nog boven op het feit dat je in de keuken werkt en dat is hard aanpoten als kok, dus veel verbranding van kcals.

Bij rusttoestand heb jij, uitgaande van leeftijd, lengte en LBM, een kcal behoefte van 1950 kcal. Daar moet je dus de aktiviteiten bij op tellen om je daadwerkelijke behoefte te berekenen.
        Je gaf eerder aan dat je zo'n 12 uur per dag in de keuken staat? Per uur is dat 180 kcal die je verbrand.

Dus:

Rusttoestand = 1950 kcal
        Arbeid is 180 kcal x 12 = 2160 kcal
        Krachttraining is ongeveer 325 kcal per uur = 325 kcal
        evt. cardio is ong. 450 kcal per uur x 0,45 uur = 335 kcal

(dit zijn pure richtlijnen waar je niet je rechten uit kunt halen maar wel je indicaties, ieder mens tenslotte reageert anders)

Op zo'n dag als deze zit jouw behoefte meer in de richting van omennabij 4770 kcal, je begrijpt hieruit wel dat je al een tijd lang op een crach-dieet zit en dat je metabolisme op een zeer laag pitje staat te branden wat dus ook jouw stilstand verklaard, en uiteraard voel jij je nu belabberd, geen energie, stilstand, dus motivatie gedropt naar een absoluut nulpunt.

Pas je voeding aan aan je behoefte en ga daar 20% onder of boven zitten naar gelang je wens is om af te vallen of aan te komen.
        Maar pas wel op, doordat je al een tijdlang zodanig hebt gegeten dat je daardoor je metabolisme hebt verkracht, moet je dus je voeding stapsgewijs verhogen, zodat je metabolisme zich aan kan passen.
        verhoog je kcal inname wekelijks met 20 % en luister goed naar je lichaam, je zult zien, je energie neemt toe en zo ook je kracht en daardoor ook je motivatie........

succes

ps.

Verander ook eens regelmatig van trainingsschema: FB, Split, Up/Lb etc....
        het is de laatste tijd heel moeilijk voor mij om idd genoeg koolhydraten en calorieen binnen te krijgen , eigenlijk best wel raar als je in een keuken werkt , maar goed , wat m,n vraag is , als ik nou weet dat ik op bepaalde dagen niet genoeg binnenkrijg kan ik dit dan opvangen met pasta's? , deze bevatten veel koolhydraten en krijg dan m,n calorieen ook misschien omhoog om zo toch m,n energiepijl te houden op een punt dat ik gewoon lekker fanatiek kan blijven knallen in de gym.

groet

Comment

Eet je pasta's als je denkt dat het helpt. Je moet gewoon voer binnen krijgen. liever te veel dan te weinig.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Eet je pasta's als je denkt dat het helpt. Je moet gewoon voer binnen krijgen. liever te veel dan te weinig.
            Volkomen mee eens. Cutten kan altijd daarna nog
            Geniet, en drink met maten!

Comment

eventueel een goeie pre workout.
              Ik kreeg altijd ZWAARRR veel zin om te trainen van Revolutions crack.
              Maar zit nu aan de no-xplode omdat m'n lichaam minder snel hieraan wend.

Als je opeens vol energie paar reps meer doet of net iets meer kg pakt, motiveert mij altijd heel erg.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X