Vreselijke honger na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ZeroXX View Post
    Nee dit schema was speciaal voor mij gemaakt, ben toen bij haar geweest, schema's kopiëren van een ander heeft weinig nut denk ik :P

Dank je voor je reply
    Welke idioot maakt zo iets voor je? Straks moest je er nog voor betalen ook.

Dit laat wel zien hoe belangrijk het is om zelf dingen over voeding te leren. Als je er niets/te weinig vanaf weet, kan een ander je een hoop onzin wijsmaken.

Comment

Ik heb het gelezen en ben inmiddels weer veel dingen wijzer... was ook wel even nodig.
      Ik weet nu ongeveer wat mijn kcal inname per dag zou moeten zijn, gezien het feit dat ik wil afvallen zou ik er dus onder moeten gaan zitten. (als ik mijn eten aanpas, zal dat waarschijnlijk geen moeite zijn gezien het feit dat ik meer voedzamer voedsel naar binnen ga werken)

Kom uit op een maximale inname van 1678 per dag bij een vrij intensieve training en op een maximale inname van 1481 per dag bij gemiddelde training.
      Nu ga ik 3 x per week trainen, kracht en 2 (of 3) x per week spinning erbij voor de conditie en vetverbranding.
      Eiwitten kom ik uit op 34.4 per dag
      Vetten: komt ook goed
      Koolhydraten: minimaliseren omdat ik wil afvallen en simpele koolhydraten achterwege laten. Anderzijds vraag ik me af of bij intensievere krachttraining koolhydraten dan weer niet belangrijk zijn?!

Ik zie als voorbeeld staan dat je dan bijvoorbeeld om 10 uur in de morgen een omelet zou moeten maken.
      Nu vraag ik me af, en ik zit op kantoor, of daar een soort vervangend iets voor is... kwark misschien? Of slaat dat weer nergens op om tussendoor te eten? Volgens mij at ik toentertijd rauwkost omdat ik last van flauwtes kreeg volgens mij...kwark is ook eiwit natuurlijk, dus wellicht is het gewoon logisch.

Denk dat ik in de morgen van het brood ga afstappen en weer lekker aan de Brinta ga.
      God, best ingewikkeld... ineens weer aan je inname van voedsel denken...
      Koolhydraten doe je na je training, en bij je eerste maaltijd. Cardio is voor vetverbranding niet eens nodig. Dat kan je ook gebruiken om later toe te voegen als je stil komt te staan, en zelfs dan is het geen must.

Je kijkt per maaltijd wat je wilt hebben. Wil je eiwitten, koolhydraten of vetten? Of een combi? Wat voor eiwitten wil je? Kwark zijn de langzaamste eiwitten, perfect voor vlak voor het slapen gaan (je moet zon 8 uur zonder eten doen). Welke voeding bevat datgene wat je op dat moment wilt hebben allemaal? Wat kán en wil je daarvan op dat moment eten? Welke maaltijden (bv je brinta) staan voor jezelf al vast, welke moet je nog invullen. Als je dit allemaal optelt, wat kom je nog tekort? Dus wat moet je nog aanvullen?
      Probeer iedere maaltijd zon 20gr eiwitten te hebben. Het is geen must, maar wel een richtlijn die het voor jezelf overzichtelijker maakt.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
        Welke idioot maakt zo iets voor je? Straks moest je er nog voor betalen ook.

Dit laat wel zien hoe belangrijk het is om zelf dingen over voeding te leren. Als je er niets/te weinig vanaf weet, kan een ander je een hoop onzin wijsmaken.
        Huh?
        Dit schema is door niemand gemaakt hoor... dit is wat ik momenteel zelf eet.
        het schema van Marjolein Schilperoort staat hier niet online, want die heb ik niet deze pc staan...

Comment

Bij rood; Waarom?!
          Bij blauw; Waarom op dat tijdstip?!

Ik blijf het verbazend vinden dat heel veel nieuwkomers wel in 1x begrijpen dat ze meer maaltijden moeten eten, maar niet begrijpen dat sultana en dat soort meuk echt troep is. Niet dat ik het zelf goed deed hoor, maar die lijn bij veel mensen erin is wel apart.
          Nou ik weet wel dat ik 5 x per dag moet eten, zo'n noob ben ik nou ook weer niet.
          Maar WAT ik moet eten weet ik eigenlijk nooit zo goed...

Sultana en ontbijtkoek zijn van die dingen die ik gekozen heb uit gemakzucht en onder het mom "ja wat moet ik anders eten dan"

Dit is een slecht schema hoor (maar iemand vroeg er om), maar zo eet ik momenteel en ik probeer het dus weer zo te krijgen dat het voor mij als sportieve recreant weer logisch, normaal, gezond, effectief, etc. is.

Comment

Koolhydraten doe je na je training, en bij je eerste maaltijd. Cardio is voor vetverbranding niet eens nodig. Dat kan je ook gebruiken om later toe te voegen als je stil komt te staan, en zelfs dan is het geen must.

Je kijkt per maaltijd wat je wilt hebben. Wil je eiwitten, koolhydraten of vetten? Of een combi? Wat voor eiwitten wil je? Kwark zijn de langzaamste eiwitten, perfect voor vlak voor het slapen gaan (je moet zon 8 uur zonder eten doen). Welke voeding bevat datgene wat je op dat moment wilt hebben allemaal? Wat kán en wil je daarvan op dat moment eten? Welke maaltijden (bv je brinta) staan voor jezelf al vast, welke moet je nog invullen. Als je dit allemaal optelt, wat kom je nog tekort? Dus wat moet je nog aanvullen?
            Probeer iedere maaltijd zon 20gr eiwitten te hebben. Het is geen must, maar wel een richtlijn die het voor jezelf overzichtelijker maakt.
            Jeetje, ik heb nog veel uit te zoeken, want dit zijn vragen die ik mezelf niet stel bij het opstellen van een schema... (aanpassen voeding)
            Ontbijt en diner en in de avond de kwark staan wel vast, nu de rest nog..

Comment

Originally posted by Ashley View Post
              Ik heb gekeken naar wat je eet en qua kcal zit je te hoog, je eet teveel.
              Heb je ook je werktoeslag meegerekent want ik vindt je dagelijkse behoefte aan de lage kant.
              34.4 gram eiwit per dag is veel te weinig. Als je gaat afvallen ga je meer richting 2-3gram eiwit per kg vet vrije massa.
              Dus daar moet je ook even naar kijken. Wat je al zei minder KH eten en wat hoger in je eiwitten en onverzadigde vetten.
              Ongezoute noten, blikje tonijn, magere yoghurt en kwark met fruit etc goeie maaltijden, je moet het niet zien als tussen doortjes.

Succes.
              Dus bij die 1687 zou nog werktoeslag berekend moeten worden?
              Snap je eerste twee zinnen even niet...

ja, maar als ik zo hoog in mijn eiwitten ga zitten dan kan dat ook negatief uitpakken toch, als in: dikker worden?

Ik doe enkel fitness, spinning en heb een kantoorbaan namelijk... en mijn doel is afvallen, back in shape en conditioneel weer goed worden, want ik ben net een oud wijf bij het traplopen.

Comment

1687 kcal is veelste weinig. Ik weet niet hoeveel je weegt maar je mag niet lager dan 500kcal onder je behoefte eten.

De reden dat je hoog in eiwitten moet blijven is om je spieren te behouden.

Comment

Dus bij die 1687 zou nog werktoeslag berekend moeten worden?
                  Snap je eerste twee zinnen even niet...

ja, maar als ik zo hoog in mijn eiwitten ga zitten dan kan dat ook negatief uitpakken toch, als in: dikker worden?

Ik doe enkel fitness, spinning en heb een kantoorbaan namelijk... en mijn doel is afvallen, back in shape en conditioneel weer goed worden, want ik ben net een oud wijf bij het traplopen.
                  Je hebt net je ''eetschema'' gepost. Globaal even uitgerekent wat je eet.
                  Je komt uit op ongeveer 1950 kcal.

Gezien je dagelijkse behoefte, nl 1687 kcal, is dat teveel.
                  Als je af wil vallen ga je 200-500 kcal onder je dagelijkse behoefte eten.

Begin eerst met 200 kcal onder je dagelijkse behoefte te eten en doe dit 2 weken. Dit kan je opvoeren met stappen van 100 kcal als je niet tevreden bent met het resultaat.

Je moet inderdaad werktoeslag meerekenen. Hoeveel dat precies is weet ik niet. Zal iets van 300 kcal zijn.
                  Je word dikker als je meer dan je dagelijkse behoefte eet. Maakt niet uit wat je dan eet. Dus meer eiwitten eten word je niet dikker van, zolang je onder je dagelijkse behoefte eet.
                  ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Ik zou toch niet lager gaan dan 1500 eigenlijk.
                    Weet niet precies hoe het zit met zo'n lage voedings behoeftes maar volgens mij is er ergens wel een grens kwa laagheid.
                    Kweet nie wat de dames hier als minimum hebben/hadden maar minder als 1500 lijkt me niet verantwoord. En voor die krachttraining en spinning zou ik toch wel zo'n 500 kcal erbovenop gooien. Pak bijvoorbeeld 1750 als cut, en kijk hoe het loopt. Je kan altijd aanpassen. Er staan hele handige excel bestandjes op het forum die het veel makkelijker maken om een schema in te vullen.
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Die honger zal voor een groot deel wel komen door het eten van zoveel suiker. Zon stuiterende insuline en zo weinig vezels kan nooit lekker vullen.
                      Volkorenbrood, vis, kip, groentes en dat soort eten zal een hele andere invulling geven dan een sultana. Zelfs als je hetzelfde aantal kcal eet als nu, maar het vult met veel eiwitten en goede vetten (maar weinig koolhydraten!) dan zou je al moeten afvallen.
                      Last edited by Patricia86; 15-12-2009, 01:25.

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                        Weg met dat fruit. Beter groente eten. Of andere complexe koolhydraten. Want die worden langzamer afgebroken door het lichaam waardoor je langer word voorzien van voedingstoffen. Fruit = Suikers = Korte energie boost = Honger.

Edit: Geld trouwens ook voor de andere zoetigheid.
                        Fruit wordt helemaal niet zo snel afgebroken zoals jij hier zegt. Dat het uit suikers bestaat klopt, maar het is fructose. En fructose doet de insuline spiegels niet zo snel stijgen als jij hier beweerd.
                        Fruit levert naast vezels, vitaminen en mineralen ook nog veel fytochemicalien die behoorlijk nuttige processen in je lichaam op gang zetten.
                        Jij vergelijkt fruit hier met snoepgoed! En dat klopt van geen kant.
                        Fruit kan je weldegelijk langer verzadigd houden. het is wel zo dat groenten dat beter doen en minder energie leveren. Dus voor de cut is het wel beter.
                        Maar vergelijk fruit nooit meer met snoep!
                        Last edited by de sterkste ophaler; 15-12-2009, 08:00.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by gameface View Post
                          1687 kcal is veelste weinig. Ik weet niet hoeveel je weegt maar je mag niet lager dan 500kcal onder je behoefte eten.

De reden dat je hoog in eiwitten moet blijven is om je spieren te behouden.
                          Momenteel 86 kg

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                            Ik zou toch niet lager gaan dan 1500 eigenlijk.
                            Weet niet precies hoe het zit met zo'n lage voedings behoeftes maar volgens mij is er ergens wel een grens kwa laagheid.
                            Kweet nie wat de dames hier als minimum hebben/hadden maar minder als 1500 lijkt me niet verantwoord. En voor die krachttraining en spinning zou ik toch wel zo'n 500 kcal erbovenop gooien. Pak bijvoorbeeld 1750 als cut, en kijk hoe het loopt. Je kan altijd aanpassen. Er staan hele handige excel bestandjes op het forum die het veel makkelijker maken om een schema in te vullen.
                            Ik ga vanmiddag even kijken naar die excel bestandjes, voorlopig kan ik even vooruit... zo rond de 1750 (minimaal 1500) ga ik eens proberen vanaf volgende week (eerst oude voer even opeten natuurlijk he)

Tot nu toe erg bedankt voor de reacties

Comment

Even toch een kleine Bump,

Ik lees hier op het forum verschillende zaken over BMR. Moet je nou je basisbehoefte berekenen op basis van je totaal gewicht of je vvm. IK weeg 71 kg met een vetpercentage van 14,9%. als ik ga rekenen kom ik uit op een basisbehoefte van rond de 1450. Is toch veel te weinig?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                                Even toch een kleine Bump,

Ik lees hier op het forum verschillende zaken over BMR. Moet je nou je basisbehoefte berekenen op basis van je totaal gewicht of je vvm. IK weeg 71 kg met een vetpercentage van 14,9%. als ik ga rekenen kom ik uit op een basisbehoefte van rond de 1450. Is toch veel te weinig?
                                Hoezo is dat te weinig? De basisbehoefte is dat wat je nodig hebt, als je niet zou bewegen, dus gewoon in rust zit. Je gebruikt dus sowieso 1450 kcal, ook al zou je de hele dag op bed liggen. Daar boven op komen de kcal van je activiteiten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X