Trainen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

sportschool heb ik geen flauw idee van

sporten doe ik thuis

nieuwjaarsduik was verfrissend!!!!

had alleen ff het gevoel dat ik mijn voeten kwijt was, die vroren er bijna vanaf
    Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

Comment

rust houden das veel beter op dat soort moment. je lichaam vraag echt om rust een goede voeding. eenmaal hersteld ... word het weer knallen

Comment

@ snuff: Noem mij dan maar stom, want als het aan mij had gelegen was ik vandaag gewoon naar de gym gegaan.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
          @ snuff: Noem mij dan maar stom, want als het aan mij had gelegen was ik vandaag gewoon naar de gym gegaan.
          Ik noem jou niet stom want bij nader inzien had ik zelf ook gegaan.
          Ik doelde ook meer op de eigenaar van de sportschool.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post

Oorzaken van de kater kunnen ook op een subtieler biochemisch niveau liggen. Zo vermoedt een Amerikaanse onderzoeksgroep dat bepaalde neurotransmitters zoals cytokines een rol spelen. Cytokines worden onder andere door witte bloedlichaampjes uitgescheiden bij een griepinfectie en hebben dan de typische katerverschijnselen als hoofdpijn, misselijkheid en algehele slapte tot gevolg. Het idee is dat alcoholische dranken bepaalde congemeren bezitten, die op hun beurt cytokines activeren. Met name donkergekleurde dranken zouden meer van deze congemeren bezitten.
            Had al eerder dit artikel gepost maar hier kan het nog wel een keertje
            'Donkere dranken leiden tot zwaardere katers'

Uitgegeven:21 december 2009 12:20Laatst gewijzigd:21 december 2009 12:20
            AMSTERDAM – Het nuttigen van donkere dranken zoals bourbon leidt tot een zwaardere kater dan het drinken van heldere dranken zoals wodka. Dat beweren Amerikaanse wetenschappers in een nieuwe studie.

© ANP

Onderzoekers van Brown University in de stad Providence zetten 95 gezonde proefpersonen zo veel mixdrankjes voor dat het alcoholgehalte in hun adem steeg naar 0,11 procent.
            De deelnemers aan het experiment kregen een aantal glazen cola gemixed met bourbon of wodka.

Vervolgens mochten ze een nacht slapen en werd hun hersenactiviteit in de gaten gehouden.
            De volgende ochtend om zeven uur bleek uit de verklaringen van mensen die bourbon hadden gedronken dat ze over het algemeen een zwaardere kater beleefden dan de wodkadrinkers. Ze hadden meer last van hoofdpijn, dorst, slapeloosheid en gebrek aan eetlust.

Gifstoffen

De resultaten van het experiment zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Alcoholism: Clinical and Experimental Research.
            De wetenschappers vermoeden dat de uitwerking van de dranken te maken met de hoeveelheid giftige stoffen in de vloeistoffen. Bourbon bevat veel meer van die stoffen, zoals aceton en aceetaldehyde.

Graadmeter

Een goede graadmeter voor het ‘gifgehalte’ van een drank is volgens de onderzoekers de kleur van de vloeistof. Over het algemeen geldt: hoe helderder de drank, hoe minder gifstoffen.
            “Hoewel de alcohol alleen al genoeg is om mensen zich de volgende dag ziek te laten voelen, kunnen deze toxische substanties de ziektesymptomen versterken, omdat ons lichaam er hevig op reageert”, zo verklaart hoofdonderzoekster Damaris Rohsenow in de Britse krant The Daily
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik had jouw post dan ook al eens gelezen DSO.. Wist alleen niet meer van wie, nu wel hehehehe...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X