Oefeningen aanleren als beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oefeningen aanleren als beginner

Als beginner is het niet altijd even makkelijk om oefeningen aan te leren. Ik begin nu na zo'n driekwart jaar trainen met machines over te stappen naar losse gewichten.
    Begeleiding is naar mijn ervaring vaak waardeloos omdat de begeleiders of zelf niet veel weten of weinig tijd hebben. Hoe deden jullie dat? Veel lezen (hier ) / filmpjes kijken/ etc?

Originally posted by swiebertje View Post
    Als beginner is het niet altijd even makkelijk om oefeningen aan te leren. Ik begin nu na zo'n driekwart jaar trainen met machines over te stappen naar losse gewichten.
    Begeleiding is naar mijn ervaring vaak waardeloos omdat de begeleiders of zelf niet veel weten of weinig tijd hebben. Hoe deden jullie dat? Veel lezen (hier ) / filmpjes kijken/ etc?
    Ben van in het begin met losse gewichten begonnen, heb een hekel aan toestellen.
    Boeken lezen, op BN lezen, filmpjes zien.

Comment

Goed kijken naar andere leden ,vragen of ze het willen uitleggen
      Who's the Chef

Comment

De jongens die daar trainen vragen, en zou ik gewoon de eerste paar keer het vragen aan steeds andere mensen want iedereen kijkt er toch steeds iets anders naar.

ik heb het geleerd van mijn trainer die wel heel veel verstand ervan heeft, maar heb ook veel gelezen en gekeken naar andere mensen en filmpjes
        Calisthenics / Street workout

Comment

Of samengaan trainen met iemand die al wat ervaring heeft. Als je dan iets niet juist doet zal hij er je wel op wijzen.
          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

idd lezen, er zijn letterlijk duizenden boeken met info, zo kom je al een heel eind. Als je het echt te gek maakt dan komt er altijd wel iemand je corrigeren.
            Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Veel dingen zijn ook vrij logisch en dus zelf te controleren met behulp van een spiegel. Maar verder ben ik het met de anderen voor me eens dat je het beste gewoon een ervaren iemand kan vragen om het een beetje in de gaten te houden.
              "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Veel lezen, kijken hoe anderen het doen en na-apen. Nu na 2 jaar begin ik pas de nuances van de meeste oefeningen door te krijgen. Practice makes perfect.

Comment

Originally posted by swiebertje View Post
                  ik weet niet waar je traint, maar als het goed is loopt er altijd wel een instructeur rond die er wel veel verstand van heeft. Beter begeleiding vragen als je het niet zeker weet, want je wil niet je lijf naar de tering helpen door verkeerd te trainen. En als je duidelijk vertelt wat je trainingsdoel is moet het goed komen. Wat ook zeker werkt is regelmatig feedback vragen aan andere mensen die trainen.

Comment

Is ook zeer afhankelijk van waar je traint, in een commerciële sportschool komt het nog wel eens voor dat een instructeur het eigenlijk te druk heeft en alleen maar voor aan de balie zit, echter bij ons geven de iets meer ervaren sporters flink wat tips, daarnaast is het veel oefenen en veel filmpjes kijken. Oefenen baart kunst.

Comment

Alle sportscholen zijn commercieel!

Comment

Originally posted by janieck spithoff View Post
                        Alle sportscholen zijn commercieel!
                        ja man inderdaad,

niet
                        Groeten

Comment

Wie richt nou een sportschool op om break-even te draaien misschien de overheid

Comment

Originally posted by janieck spithoff View Post
                            Wie richt nou een sportschool op om break-even te draaien misschien de overheid
                            Als je het zo bekijkt:
                            sportcentra van NOC NSF, voetbalverenigingen etc.
                            Groeten

Comment

You're right, zo had ik het niet bekeken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X