pijn in me onderpols/arm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

jaaaa.... na LANG zoeken naar wat er nou mis met mij zou kunnen zijn qua blessures weet ik wat het is.

SPIERKNOPEN!!!!!!!

komt door het overbelasten van een spier door teveel gewicht pakken terwijl je koud bent, teveel herhalingen maken met lichter gewicht, en meer gewicht pakken dan dat je eigenlijk aan kunt en je dus de oefening niet goed uitvoert.

(optie 1 was in mijn geval )

Op de plek waar je pijn hebt moet je is met je vinger op gaan en drukken.. ondertussen beetje bewegen en kijken of je een bolletje voelt.
    Zo ja, is het een grote kans dat het een spierknoop is en die moet los gemasseerd worden... (volgens zo'n website is dit piece of cake en is het herstel heeeel vlug.. Let's hope so.)

Als dit niet het geval is.. weet ik er verder niks vanaf, alleen dat verhaal over "spierknopen" had ik nog nooit hier voorbij zien komen.

http://www.praktijkgroenewolddevente...gerpoints.html

(Over een tijdje naar de fysio en kijken of 't helpt)
    Last edited by Maasproductions; 03-02-2010, 13:24.

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
      jaaaa.... na LANG zoeken naar wat er nou mis met mij zou kunnen zijn qua blessures weet ik wat het is.

SPIERKNOPEN!!!!!!!

komt door het overbelasten van een spier door teveel gewicht pakken terwijl je koud bent, teveel herhalingen maken met lichter gewicht, en meer gewicht pakken dan dat je eigenlijk aan kunt en je dus de oefening niet goed uitvoert.

(optie 1 was in mijn geval )

Op de plek waar je pijn hebt moet je is met je vinger op gaan en drukken.. ondertussen beetje bewegen en kijken of je een bolletje voelt.
      Zo ja, is het een grote kans dat het een spierknoop is en die moet los gemasseerd worden... (volgens zo'n website is dit piece of cake en is het herstel heeeel vlug.. Let's hope so.)

Als dit niet het geval is.. weet ik er verder niks vanaf, alleen dat verhaal over "spierknopen" had ik nog nooit hier voorbij zien komen.

Triggerpoints,

Piece of cake.. hehe, het is dan net geen operatie op jezelf uitvoeren, maar er komt wel meer bij kijken dan maar even wat drukken op een zogenaamd bolletje. Er zijn talloze triggerpoints in het lichaam, dus je moet ook nog eens de juiste weten te vinden, want de pijn wordt ergens anders geprojecteerd dan daar waar de pijn vandaan komt. Het is idd te behandelen met frictiemassage icm rekken van de desbetreffende spier of het zogenaamde dryneedling(is een stuk effectiever).
      Maar nogmaals, ga zelf geen doktertje spelen, maar check de fysio even.

Comment

het is geen bepaalde plek waar ik pijn heb het is gewoon heel me onderarm en alleen als ik iets terug leg of pak onder de oefening voel ik er niks van

Comment

ik krijg buikpijn met buikspieren trainen, is dat normaal? (vooral als ik een stuk of 30x met abroller doe)

Comment

dat heet spierpijn! en ja, als je hard traint, is dat normaal.

verder zit je in een volledig oftopic.
            Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Ik denk dat hij bedoelt onder het trainen of net erna.
              en dan is het geen spierpijn.
              Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Dat krijg je er van met die ab rollers.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X