rug :(

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als het goed is hoor je je rug niet te voelen tijdens een sqaut

Comment

Waarschijnlijk was je techniek niet in orde en heb je te veel gecheat. Dus in plaats van puur uit je benen als het ware het gewicht meer omhoog 'duwen' met je onderrug. Let er op.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Bij bukken en opstaan doet het zeker pijn?
        Groeten

Comment

Originally posted by lukiha View Post
          Slimmerik!
          Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by lukiha View Post
            Als het goed is hoor je je core wel aan te spannen, dus ook je rug
            Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
              Als het goed is hoor je je core wel aan te spannen, dus ook je rug

Vreemd, dacht dat ik gelezen had dat je je rug niet hoort te voelen tijdens een sqaut. Dacht dat ik het had gelezen van Falstyr

Comment

Voelen is wel een breed begrip he.
                Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                  Voelen is wel een breed begrip he.
                  Mierenneuker

Comment

Wanneer je ATG gaat met te strakke hamstrings, kan je onderrug bollen. Mss zit daar je probleem.
                    Squat zelf (nog!!!) niet los maar als ik het zowat bw oefen, krijg ik altijd die bolling, volgens mij door te strakke hamstrings of andere mobiliteitstoestanden. Ok, ik ben poep aan het praten, sorry. Carry on.
                    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Zeer waarschijnlijk een kwestie van techniek.
                      Begin altijd eerst met een stang zonder gewichten.. zorg ervoor dat een (ervaren) trainer (veel 'fitness instructeurs' kijken raar op als je squat zegt) je vooral de 1e paar keer goede begeleiding & feedback geeft.

Vaak komt de pijn in de onderrug doordat je de onderrug niet recht hebt gehouden i.v.m. de rest van je rug (bijv. te hol getrokken of juist te bol).. kortom.. take a few steps back!

Pas wanneer je de techniek goed op orde hebt en lenig genoeg bent in de hamstrings (dit wordt vaak vergeten.. je moet enigszins lenig zijn om diep door te zakken zonder je vorm te verpesten); dan moet je langzaam gewicht gaan toevoegen.
                      Liefst thuis trainen? Je vind alle fitness oefeningen voor thuis op Fitnesshulp.nl

Comment

Dit is heel simpel, het is je eerste squat dus je form is kut. Punt.

Wordt vanzelf beter mits je er aan werkt en goed overweg kunt met instructiefilmpjes en je eigen squat aan kunt passen, danwel door instructies. Video je squats, kijk ze zelf na, kom je er niet uit post ze en laat ze reviewen. Maar heel weining mensen kunnen daadwerkelijk ATG squatten en voor sommigen is het gewoonweg niet praktisch (flexibiliteit ligt zo achter, met weinig mogelijkheid tot verbetering dat ATG squats niet praktisch zijn, niet iedereen is gemaakt om ATG squats uit te voeren).

Persoonlijk zou ik niemand aanraden te squatten zonder dat die de form onder controle heeft (en smith squats zou ik al helemaal niemand aanraden, tenzij ik ze kreupel wens). Je kunt eens FSQ's proberen, is makkelijker voor velen en weinig kans dat je iets fout doet wat schadelijke gevolgen kan hebben.

Als je smith squats hebt gedaan verdien je last van je onderrug

En doe een proper warmup
                        Last edited by Yawgmoth; 24-03-2010, 20:31.
                        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                          Als je smith squats hebt gedaan verdien je last van je onderrug
                          Ik doe wel smith squats, maar op de manier die falstyr zegt: voeten vooruit zodat rug eigenlijk kaarsrecht blijft.
                          Daarvoor deed ik de gewone squatbeweging in de smith en kreeg ik idd last van m'n onderrug.
                          Last edited by roelinho; 25-03-2010, 09:06.
                          "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Wij moeten het ook doen met de smith maar op zich gaat dat prima. Ik voel wel mijn rugspieren na een squatsessie maar niet rugpijn of iets dergelijks.

we hebben een spiegel naast de smith dus ik hou mijn houding goed in de gaten.

Comment

Ik kreeg de eerste 3 keer nadat ik gesquat had ook "last" van men onderrug. Denk dat dit gewoon spierpijn is geweest, en zoals de meesten hier zeggen, zal je techniek nog niet perfect geweest zijn. Vraag aan ervaren mensen te kijken hoe je het doet, die hebben vaak nuttige tips.

Succes!

ps. Omfg, wat kost squatten een energie. Iedere keer als ik de dag na een squat sessie wakker wordt moet ik eerst flink eten, omdat ik anders van men stokkie ga, lol.
                              The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Originally posted by NickT View Post
                                Ik kreeg de eerste 3 keer nadat ik gesquat had ook "last" van men onderrug. Denk dat dit gewoon spierpijn is geweest, en zoals de meesten hier zeggen, zal je techniek nog niet perfect geweest zijn. Vraag aan ervaren mensen te kijken hoe je het doet, die hebben vaak nuttige tips.

Succes!

ps. Omfg, wat kost squatten een energie. Iedere keer als ik de dag na een squat sessie wakker wordt moet ik eerst flink eten, omdat ik anders van men stokkie ga, lol.
                                ik denk indd dat ik iets verkeerd heb gedaan... ik zal proberen een filmpje te maken en op youtube zetten dan kan ik het ff laten zien hoe ik het doe, matr nee nu heb ik er geen last meer van.. alleen asl ik mn ruug iets naar binnen krom nog een klein beetje

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X