Als het goed is hoor je je rug niet te voelen tijdens een sqaut
rug :(
Collapse
X
-
Wanneer je ATG gaat met te strakke hamstrings, kan je onderrug bollen. Mss zit daar je probleem.
Squat zelf (nog!!!) niet los maar als ik het zowat bw oefen, krijg ik altijd die bolling, volgens mij door te strakke hamstrings of andere mobiliteitstoestanden. Ok, ik ben poep aan het praten, sorry. Carry on."We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."
Comment
-
Zeer waarschijnlijk een kwestie van techniek.
Begin altijd eerst met een stang zonder gewichten.. zorg ervoor dat een (ervaren) trainer (veel 'fitness instructeurs' kijken raar op als je squat zegt) je vooral de 1e paar keer goede begeleiding & feedback geeft.
Vaak komt de pijn in de onderrug doordat je de onderrug niet recht hebt gehouden i.v.m. de rest van je rug (bijv. te hol getrokken of juist te bol).. kortom.. take a few steps back!
Pas wanneer je de techniek goed op orde hebt en lenig genoeg bent in de hamstrings (dit wordt vaak vergeten.. je moet enigszins lenig zijn om diep door te zakken zonder je vorm te verpesten); dan moet je langzaam gewicht gaan toevoegen.Liefst thuis trainen? Je vind alle fitness oefeningen voor thuis op Fitnesshulp.nl
Comment
-
Dit is heel simpel, het is je eerste squat dus je form is kut. Punt.
Wordt vanzelf beter mits je er aan werkt en goed overweg kunt met instructiefilmpjes en je eigen squat aan kunt passen, danwel door instructies. Video je squats, kijk ze zelf na, kom je er niet uit post ze en laat ze reviewen. Maar heel weining mensen kunnen daadwerkelijk ATG squatten en voor sommigen is het gewoonweg niet praktisch (flexibiliteit ligt zo achter, met weinig mogelijkheid tot verbetering dat ATG squats niet praktisch zijn, niet iedereen is gemaakt om ATG squats uit te voeren).
Persoonlijk zou ik niemand aanraden te squatten zonder dat die de form onder controle heeft (en smith squats zou ik al helemaal niemand aanraden, tenzij ik ze kreupel wens). Je kunt eens FSQ's proberen, is makkelijker voor velen en weinig kans dat je iets fout doet wat schadelijke gevolgen kan hebben.
Als je smith squats hebt gedaan verdien je last van je onderrug
En doe een proper warmupLast edited by Yawgmoth; 24-03-2010, 20:31.The internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Originally posted by Yawgmoth View PostAls je smith squats hebt gedaan verdien je last van je onderrug
Daarvoor deed ik de gewone squatbeweging in de smith en kreeg ik idd last van m'n onderrug.Last edited by roelinho; 25-03-2010, 09:06."We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."
Comment
-
Ik kreeg de eerste 3 keer nadat ik gesquat had ook "last" van men onderrug. Denk dat dit gewoon spierpijn is geweest, en zoals de meesten hier zeggen, zal je techniek nog niet perfect geweest zijn. Vraag aan ervaren mensen te kijken hoe je het doet, die hebben vaak nuttige tips.
Succes!
ps. Omfg, wat kost squatten een energie. Iedere keer als ik de dag na een squat sessie wakker wordt moet ik eerst flink eten, omdat ik anders van men stokkie ga, lol.The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--
Comment
-
Originally posted by NickT View PostIk kreeg de eerste 3 keer nadat ik gesquat had ook "last" van men onderrug. Denk dat dit gewoon spierpijn is geweest, en zoals de meesten hier zeggen, zal je techniek nog niet perfect geweest zijn. Vraag aan ervaren mensen te kijken hoe je het doet, die hebben vaak nuttige tips.
Succes!
ps. Omfg, wat kost squatten een energie. Iedere keer als ik de dag na een squat sessie wakker wordt moet ik eerst flink eten, omdat ik anders van men stokkie ga, lol.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...14 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-