Overtraind

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overtraind

Ik stond vanavond op de tennisbaan en werd ineens erg duizelig. Voelde me enorm slap en rillerig en zweet brak me uit (wist niet eens dat ik op mijn rug en knieen kon zweten).
    Ik ben een mars gaan halen omdat ik dacht dat ik misschien lage suikerspiegel had. Maar hielp niet. Naar huis gegaan en 3 uur later hield het erge rillen en slap voelen pas op. Voel me nog niet top maar iets beter.
    Mijn vraag is;..kan mijn lichaam overtraind zijn? Ik heb sinds 4 weken mijn sporten flink verhoogd. 1 dag in de week meer gaan trainen en alle dagen fors wezen sjouwen met gewichten, meer cardio, meer gaan fietsen etc.
    Echter heb ik wel goed gegeten en goed gerust.

Kent iemand dit verschijnsel?
    You can not become LEGenDArY without Legday

Als je niet boven de 200 serveert boeit het niet
    Groeten

Comment

Overbelasting kan, eens goed rusten en misschien geleidelijk aan je sportferquentie per week opbouwen in plaats van zo plots.

Een wielrenner traint ook eerst maanden voor aan de Tour de france mee te doen. Is niet volledig hetzelfde maar toch. Volgens mij was het je lichaam dat effe zei dat het teveel is voor je.

Comment

Kan eigenlijk vanalles zijn zo als ik het nu lees sinds je mer bent gaan sporten eet je die dagen ook meer? of is dit hetzelfde gebleven?

Comment

Kan overtrainen zijn, maar op zo'n korte tijdsspanne betwijfel ik of dat op deze manier al boven komt drijven. Vier weken is echt maar kort, en voor zes keer per week bezig zijn wel een enorm heftige reactie. Heb je veel stress op het werk of privé, slaap je goed, eet je genoeg? Denk eerder dat daar het probleem ligt, en dat gestapeld op het vele trainen, het onderherstel tot gevolg heeft.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Misschien een dip in de bloeddruk die je voelde?

Comment

Misschien heb je HIV en is je natuurlijke weerstand aangetast.

OT: Was je op dat moment al lang aan het tennissen?
              "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by roelinho View Post

Je brengt het ook niet voorzichtig of zo.
                Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Goede voeding zeg je?

Post je schema eens dan, VEEL mensen denken clean te eten, totdat we ze erop wijze dat dit zeker niet het geval is!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Kan overtrainen zijn, maar op zo'n korte tijdsspanne betwijfel ik of dat op deze manier al boven komt drijven. Vier weken is echt maar kort, en voor zes keer per week bezig zijn wel een enorm heftige reactie. Heb je veel stress op het werk of privé, slaap je goed, eet je genoeg? Denk eerder dat daar het probleem ligt, en dat gestapeld op het vele trainen, het onderherstel tot gevolg heeft.
                    Ik denk dat je hierin gelijk hebt atta. Heb idd kut tijd op werk achter de rug. Tijdsspanne van sporten leek mij ook te kort maar misschien in combi met stress. Wat nu? Kan ik weinig aan doen dan weekje rust nemen denk ik he?

Originally posted by roelinho View Post
                    Afgezien dat het enorm misplaatst grapje is;..nee, heb toevallig vorige week uitslag van soatest gehad
                    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                      Ik denk dat je hierin gelijk hebt atta. Heb idd kut tijd op werk achter de rug. Tijdsspanne van sporten leek mij ook te kort maar misschien in combi met stress. Wat nu? Kan ik weinig aan doen dan weekje rust nemen denk ik he?

Afgezien dat het enorm misplaatst grapje is;..nee, heb toevallig vorige week uitslag van soatest gehad
                      Soatest en HIV-test zijn apart.

Comment

Originally posted by Broodje Bapao View Post
                        Soatest en HIV-test zijn apart.
                        Neen, ik kreeg ze ook allebei tegelijk. Via urine en bloedtest.
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Week rust is wellicht weer wat overdreven, maar train even wat rustiger, eet wat meer, en probeer aan te voelen hoe het staat met je herstel.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Als je nog nooit op je rug heb gezweet moet je toch harder trainen
                            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                            Go heavy or go home!

Comment

Heb ffies alles gelezen maar denk niet echt dat het overtraind kan zijn dit kan pas na maanden en soms wel jaren te veel trainen herkenbaar worden, maar dan nog heb je niet zo'n reactie, meestal pijntjes, futloos en dat soort dingen maar niet dat je opeens dit krijgt.

verder hoe warm was het op de tennisbaan, goeie warming up gedaan, gegeten/gedronken die dag, slaaptekot? naar dit soort dingen moet je gaan kijken en daar is het denk ik een opsomming van waardoor je lichaam een reactie gaf.
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X