Brandende vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ ijsblok daar heb je wel even een duidelijk antwoord gegeven...

kortom, lezen, lezen en direct uitvoeren. oja.. denk niet dat, wanneer je dit 3 maanden doet je direct Arnold wordt. Grootste probleem bij de meeste mensen is continuïteit! Dit vergt uiterste discipline!

Succes, Alles-eter!
    CONSISTENT TRIANING! that's going to make the fucking difference between WINNING and LOSING between LIVING and DYING.

Comment

Ja ik begrijp dat het lang duurt allemaal, maar daar zet ik me dan ook 100% voor in. Ookal heb ik soms geen zin ga ik alsnog natuurlijk, want ga echt voor het resultaat.

ik zal even de oefeningen die ik doe erbij zetten...

Borst - incline benchpress 10 8 6 6, dippen 10 8 6, (incline) flye's 10 8 6, peck deck machine 10 8 6. soms wissel ik een oefening af met een flat benchpress, dumbell press e. kabel flye's.

Biceps - hammer curl 10 8 6, die dat je op een stoeltje zit en je armen op een plateau leunen en dan een stang( weet ff niet hoe de oefening heet:P) 10 8 6, en kabel curl of gewoon met stang 10 8 6

Schouders - Military press met stang en met apparaat 10 8 6, front raises en side raises ook beide 10 8 6. soms wissel ik 1 oefening af met die oefening waarbij je een stang naar je kin moet tillen. behind de neck doe ik liever niet omdat ik vorige keer wat last kreeg ondanks ik m goed deed.

Triceps - lying barbell extencions 10 8 6, kabel pulldown 10 8 6 en met een gewicht achter je nek en dan omhoog duwen(sorry weet ook van deze niet hoe die heet) ook 10 8 6

Rug - chin ups 10 8 6, kabel pulldown wijdt en smal 10 8 6, barbell bentover row 10 8 6, en zon apparaat waar je zit en 2 hendels naar beneden trekt voor je vleugels(weet niet hoe die heet) ook 10 8 6. de deadlift vermijdt ik ook omdat ik heb gehoord dat je snel rugklachten krijgt.

Benen - maar 2 oefeningen omdat ik af en toe voetbal buiten en bijna iedere dag wel ergens naartoe fiets.

squat en duw machine allebei 5 setjes 12 10 8 6 6

excuses dat ik sommige oefeningen of apparaten niet bij naam kan noemen.
      Alvast bedankt voor de hulp ben er erg dankbaar voor!

Comment

Kan iemand me nou nog verder helpen?

Comment

Om spieren te kweken. moet je meer eten dan je lichaam verbrand. dan heeft je lichaam als het ware energie over die het kan gebruiken om spiermassa winst te creeren.

Om vet te verliezen. moet je minder calorien eten dan je lichaam verbrand. Dan heeft je lichaam te weinig energie beschikbaar, en wordt gedwongen om energie te halen uit je lichaamsreserves (vetmassa). cardio maakt enkel de hoeveelheid energie die je verbruikt hoger, maar of je vet verliest is dan nog altijd afhankelijk van je voedingsinname.

Om spiermassa efficient te kweken, moet je dus precies het tegenovergestelde doen als wat je moet doen om vetmassa te verliezen. Daarom zal het niet efficient lukken, om beide doelen tegenlijk te bereiken.

Jij geeft aan, dat je dun bent, weinig spieren hebt, weinig vet hebt. De meest logische stap zou dan zijn, om meer te gaan eten en enkel krachttraining te gaan doen. (geen cardio, want als je cardio doet verbrand je meer,en moet je dus ook nog meer eten).

Als je toch perse gewoon vet wil verliezen. moet je onder behoefte gaan eten. Je hoeft geen cardio te doen om vet te verliezen, maar het kan wel gebruikt worden om meer energie te verbranden. (hetzelfde effect bereik je ook met gewoon iets minder eten).

Mijn advies is dus: maak ee keuze. wat wil je? gespierder en groter lichaam? of wil je minder vet/dunner worden en een si pack hebben?
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Alles-eter View Post
            Benen - maar 2 oefeningen omdat ik af en toe voetbal buiten en bijna iedere dag wel ergens naartoe fiets.
            Pff sorry hoor, maar VOETBAL EN FIETSEN komt nog niet eens in de buurt van benen afbeulen... Voetbal + fietsen = cardio, geen benentraining. Dus geen excuus, gewoon zeker 5 oefeningen doen (OOK KUITEN!)
            Dumbells build a bigger chest
            Barbells build a bigger ego

Comment

Bedankt voor de info.Dan maak ik toch de keuze van gespierder en een groter lichaam.
              Heb je mischien nog wat tips voor me hoe ik dan zonder cardio enz toch een redelijke sixpack kan krijgen/dat kleine laagje vet weg kan krijgen?

Zijn er mischien nog andere dingen die aangepast moeten worden in mijn schema?
              alvast bedankt!

Comment

In de stickies staat genoeg info.

Comment

Bedankt voor de info.Dan maak ik toch de keuze van gespierder en een groter lichaam.
                  Heb je mischien nog wat tips voor me hoe ik dan zonder cardio enz toch een redelijke sixpack kan krijgen/dat kleine laagje vet weg kan krijgen?

Zijn er mischien nog andere dingen die aangepast moeten worden in mijn schema?
                  alvast bedankt!

Ik heb het je al een post geleden uitgelegd hoe het werkt, maar nu voor de laatste keer: je zult moeten kiezen: wil je een groter en gespierder lichaam, dan gaat dat laagje vet NIET weg. je zult veel moeten gaan vreten, hard trainen (alle spieren en vooral benen), en goed uitrusten. Daarbij zul je je spieren voller en groter maken, maar tegenlijkertijd ook een beetje vet erbij krijgen. (waarschijnlijk op buik). Dus het is vrijwel onmogelijk om significant massa te kweken, en tegenlijkertijd vet te verliezen.

Heb je eenmaal genoeg massa, kun je altijd nog kiezen om dan te gaan dieten (even hard krachttrainen, minder eten, beetje cardio doen), en je vet% verlagen, zodat je de felbegeerde sixpack krijgt. maar tijdens dat dieten, kun je geen massa aanzetten en spieren kweken.

het is of het 1, of het andere.
                  Last edited by dynobet; 26-05-2010, 15:01.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Yup, of een beetje een buikje en vollere spieren of een krielkip met kleine buikspiertjes en dunne armpjes. Wat is je lengte en huidige gewicht?

Dus join the club, vreten!

Bereken je behoefte even en tel er 500kcal bij op en lekker trainen en slapen!
                    "Straight outta gym"

Comment

Mijn huidige lengte is 1.82 en gewicht 68 kg.

Ik heb ook mijn schema gepost zijn er mischien nog oefeningen waarvan jullie zeggen die kun je beter vervangen of het aantal setjes van aanpassen?

En hoe vaak zou ik dan het beste buik kunnen trainen?

Comment

En hoe vaak zou ik dan het beste buik kunnen trainen?
                        Zorg dat je deadlift en squat in je schema hebt staan, bij deze oefeningen train je je buik en terwijl ook nog andere spieren, mooi meegenomen dus.

Verder kan je nog 1 keer per week dan nog wat extra buik doen door het beste: Plank holds en hanging leg raises te doen.
                        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Maar als je voor het eerst DL's en SQ's gaat doen, laat dan wel de vorm controleren door een instructeur.
                          Dumbells build a bigger chest
                          Barbells build a bigger ego

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X