Originally posted by Training Niels
View Post
Hoe ga jij met spierpijn om?
Collapse
X
-
Originally posted by Unexist View PostFout fout en nog eens fout...
Heb nu spierpijn in mijn hammies, goodmornings/deadlifts zorgen altijd zoooooooooooooooooooooooooooooo erg voor spierpijn in mijn hammies. Heb hier altijd last van week in week uit terwijl het bij de rest wel meevalt.
scheurtjes in je spieren die zich gaan herstellen maar dan ff wat beter.BP 4x100 SQ10x100 DL12x100
Comment
-
- Vroege spierpijn (Immediate Soreness) Brandend gevoel dat ontstaat tijdens of direct na de training. De pijn wordt veroorzaakt door melkzuur dat de vrije zenuwuiteinden prikkelt.
- Verlate spierpijn (Delayed Onset Muscle Soreness, DOMS) treedt pas na 24-48 uur op. De spieren doen pijn en zijn minder belastbaar. De oorzaak zijn microscheurtjes in het bindweefsel van de spier en het celmembraan. Volgens Roth (2006) is het type contractie van groot belang voor het ontstaan van DOMS. Excentrische spiercontracties zouden hierbij de grootste rol spelen en zorgen dus voor de meeste schade.
Spierpijn ontstaat door het ontstaan van melkzuur in de spiervezel en daarna in het bloed door zuurstoftekort (anaeroob metabolisme), of doordat bij de belasting van deze spier één of meerdere spiervezels in de spier zijn gescheurd. Dit irriteert, maar herstelt gelukkig snel. Bij het herstel worden spiervezels dikker, zie Spierhypertrofie. Het is een misvatting dat het aantal spiervezels toeneemt; het aantal en de samenstelling zijn genetisch bepaald.BP 4x100 SQ10x100 DL12x100
Comment
-
Originally posted by Training Niels View Postfout? zoek maar op spierpijn betekent vooruitgang er komen namelijk
scheurtjes in je spieren die zich gaan herstellen maar dan ff wat beter.
Alsof er geen scheurtjes ontstaan als je geen spierpijn hebt... -.-Dumbells build a bigger chest
Barbells build a bigger ego
Comment
-
Ah joh wat een geneuzel weer, het is nou wel gezegd dat spierpijn geen vereiste is en dat lijkt me logisch. Ga maar een half uur lang bodyweight squats doen, als je het uberhaubt al volhoud. Krijg je sowieso spierpijn van, maar (tenzij je een ongetraint individu bent) je zult er echt niet van groeien.
Iedereen die al wat ervaring heeft met trainen weet ook wel dat je niet altijd spierpijn hebt en dat je toch doorgroeit, mits je wat eet.
Zit het in de weg jazeker, kan je er mee trainen, als het niet lastig is voor de workout jazeker. Soms kan je het eruit rekken, soms niet. Je trainingsschema dient er sowieso al rekening mee te houden dat je moet herstellen van een workout.The internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Ach, van de andere kant; Je hebt bij spierpijn weer stress op een nieuwe manier toegediend waardoor er weer groei kan gaan plaatsvinden.
Maar hoeft dus niet per se neem ik aan. Ik heb dit voorbeeld al eerder genoemd; Toen ik nog amper aan sport deed had ik op school een 300-metersprint. De volgende dag had ik spierpijn in m'n hamstrings. Maar of dat nou echt spiergroei oplevert..
Edit: Yawg was me voor.Dumbells build a bigger chest
Barbells build a bigger ego
Comment
-
Originally posted by Roy P View PostAch, van de andere kant; Je hebt bij spierpijn weer stress op een nieuwe manier toegediend waardoor er weer groei kan gaan plaatsvinden.
Maar hoeft dus niet per se neem ik aan. Ik heb dit voorbeeld al eerder genoemd; Toen ik nog amper aan sport deed had ik op school een 300-metersprint. De volgende dag had ik spierpijn in m'n hamstrings. Maar of dat nou echt spiergroei oplevert..
Oefeningen waarbij je zwaar stretcht tijdens elke rep zorgen bijna altijd weer voor spierpijn.The internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Originally posted by Roy P View PostSlecht voorbeeld inderdaad, maar het is toch anders dan dat je 100kg op je rug hebt.
zou ook niet direct gaan sprinten voor goede hammies
P.S. zou best kunnen dat je minimale groei over hebt gehouden aan je 300m sprint, je geeft zelf aan dat je ongetraind was op dat moment, who knows... Misschien heb je wel een hele sterke leg curl door die dagThe internet, SERIOUS business!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...22 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
23 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...4 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: