informatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• informatie

hallo allemaal !

ik heb net de zomersticky helemaal doorgelezen
    over voeding en vetten koolydraten eiwitten

ik wil dus cardio en krachtraning gaan combineren krachtraning met meer herhalingen omdat ik niet zwaar kan trainen inverband hardlopen zat er zelf ook aan te denken om ene dag zwaar te trainen en anderen dag meer herhalingen dus massa en kracht trainen en daarbij cardio te doen .

heb ook al wat gelezen over mebolisme je moet zeker niet te weinig eten crashdieeten zijn gevaarlijk voor de gezondheid zoals ik had gelezen
    ik ga dus 500 kcal ondermijn behoefte zitten.
    ik ga dus ook 5,6 keer per dag eten mijn maaltijden verdelen over de dag
    en mijn voeding haal ik uit zalm , vis tonijn noten volkoren brood en kipfilet en als dranken drink allemaal maar water , thee koffie zonder suiker

alleen ik weet zelf niet hoeveel calorien ik nodig heb , ik weet je kan die uitrekken via de sticky;s

daarom vraag ik jullie ff om advies of het zo een beetje klopt wat ik zeg ,
    mijn doel is dus strakker worden vet percentage verminderen en trainen op massa en kracht of zegt iemand je kan beter alleen krachtuithoudingsvermoge doen inverband met het rennen

hopelijk kan iemand mijn advies geven!

met vriendelijke Groet !

Voedingsbehoefte.nl - Trainingsschema's, Afvallen, Aankomen, Sporten

ga eerst 2 weken op onderhoud eten en daarna cutten/bulken
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Je kunt jezelf het beste in het hoofd prenten dat het reeëlste is; OF vet verbranden OF massa gainen, en niet beide tegenlijk.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

ja dan wil ik dus eerst meer vet verbranden kevster

en dat is het beste te doen door cardio en goed voedingschema denk ik

!

Comment

Originally posted by fitnisman007 View Post
          ja dan wil ik dus eerst meer vet verbranden kevster

en dat is het beste te doen door cardio en goed voedingschema denk ik

!
          Focus je in eerste instantie maar op kracht training. Spieren die je kweekt verbranden in rusttoestan namelijk calorien. Bij cardio verbrand je op het moment zelf wel calorien maar daarna niet meer.

Dus spieren kweken op de eerste plaats en daarnaast kan je rustig wat aan cardio doen.

Comment

Persoonlijk zou ik dan gaan voor een degelijk krachttrainingsschema met een stevig voedingsschema. Dit zet je gewoon 500kcal onder behoefte. Cardio zou ik bewaren voor als je bij een plateau komt. Maar over plateau's hoef je je niet druk te maken als je nog niet eens je knaag op schema hebt staan.

Cardio = Evul
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

en is het dan gewoon verstandig zwaren kt of uithoudingsvermogen

Gr

Comment

Originally posted by fitnisman007 View Post
                en is het dan gewoon verstandig zwaren kt of uithoudingsvermogen

Gr
                Er staat een heel mooi fullbody schema hier op het forum geplaatst door Generalix. Begin daar maar eens mee.

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ersschema.html

lees alles goed door en dan vind je onderaan het schema.

Comment

GeneralIX zijn schema is daar prima voor.

Ik vind dat kracht/massa/uithoudingsvermogen repranges vaak erg overrated zijn. Zorg gewoon voor genoeg variatie en wissel op zijn tijd van trainingsmethode zodat je je spiertjes blijft verassen.
                  The Sky Ain't The Limit

Comment

als je aan hardlopen doet hoef je geen cardio te doen. Hardlopen is al cardio.

Comment

Cardiovasculaire training

Voor we verdergaan met de hoeveelheid en welke training je best kan doen, wil ik je eerst even vertellen waarom aërobe training zo goed voor je is.

Cardiovasculaire training betekent dat je een activiteit doet die je hartslag doet stijgen, maar dat je nog kan praten. Het is dus niet de bedoeling om helemaal buiten adem te zijn. Bij conditietraining is dit meestal wel het geval, maar dit is dan ook een hele andere training.

Aërobe training (of cardio) is belangrijk voor een goede gezondheid:

Het is een manier om extra calorieën te verbranden en dus je gewicht onder controle te houden (of vetmassa te verliezen, mocht dit in jouw geval nodig zijn)

Het maakt je hart sterker, waardoor het niet zo hard moet pompen om je hele lichaam van zuurstofrijk bloed te voorzien

Het verbetert je longcapaciteit

Het vermindert het risico op een hartaanval, en doet je cholesterol en bloeddruk dalen. Daarnaast is het gunstig voor diabetes

Het zorgt ervoor dat je je beter in je vel voelt

Het verbetert je nachtrust

Het vermindert stress

Indien je gewicht (vetmassa) wil verliezen of je stressniveau doen dalen, is cardio training absoluut noodzakelijk.

Welke soort cardio training?

Voor je ook maar iets doet, kan je best even rustig gaan zitten en alle zaken opschrijven die je graag doet, maar ook alle zaken die je haat. Wil je bijvoorbeeld liefst in de open lucht beweging nemen, kies je best niet voor een fitnessabonnement.

Haat je fietsen en lopen, kan je eventueel kiezen voor zwemmen, skeeleren, steppen of je brengt regelmatig een bezoekje aan het fitnesscentrum, waar je een hele waaier van leuke activiteiten kan kiezen: fietsen, lopen, roeien, steppen, enz…

Het belangrijkste is dat je een activiteit kiest die je kan volhouden. Het heeft absoluut geen zin om de eerste weken als een bezetene te trainen, om het na een maand op te geven en terug in je zetel te gaan zitten.

Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat volharding de belangrijkste factor is in een gezond lichaam (met een gezond gewicht). Het is dan ook beter om wekelijks 2 maal te trainen en dit vol te houden, dan 4 maal te trainen, maar het na enkele maanden op te geven.

Kies dus een activiteit die je graag doet, er is tegenwoordig ongelooflijk veel keuze. Kijk ook eens naar de verschillende groepslessen die er overal gegeven worden. Het groepsgevoel stimuleert je meer, dus met 2 of meer aërobe training doen geeft je meer kans op succes.

Denk eraan:

Er bestaat niet zoiets als “beste” training. Alles wat je hartslag doet stijgen, is goed als activiteit

Het maakt niet uit wat je precies doet, als je het maar consequent doet

Kies iets wat je graag doet. Als je niet graag alleen traint, zoek een trainingspartner of schrijf je in voor een groepsles aerobic, bobypump, taebo,…

Kies een activiteit die je wekelijks zo’n 3 maal kan uitvoeren

Je hoeft niet steeds hetzelfde te doen. Wissel af tussen fietsen, zwemmen, joggen, steppen en skeeleren. Afwisseling zet verschillende spieren aan het werk, zodat je hele lichaam getraind wordt

Doe iets. Maakt niet uit wat! Zelfs als je “maar” 3 maal per week een uurtje rustg gaat fietsen: alle beetjes helpen. Een grote fout die velen maken, is te denken dat kleine inspanningen niet de moeite waard zijn. Dit is niet waar: zelfs de kleinste inspanning is beter dan helemaal niets doen! The journey of a thousand miles begins with a single step… Zie je jezelf niet direct 30 minuten joggen, begin dan met 1 minuut joggen, afgewisseld met 2 minuten wandelen gedurende 30 minuten (of hoelang je het kan volhouden)

Last edited by SuPraDynN; 24-06-2010, 22:00.

Comment

zucht ik ben meer als 25 kg vet verloren zonder cardio. cardio is niet noodzakelijk.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by SuPraDynN View Post
                          Indien je gewicht (vetmassa) wil verliezen of je stressniveau doen dalen, is cardio training absoluut noodzakelijk.
                          Begin opsomming met voordelen kon ik me nog wel in vinden. Maar vanaf dat stuk ben ik gestopt met lezen. Wat een bullshit.

Comment

Probleem met dat artikel is dat ze het over sport in algemeen hebben en niet alleen cardio. Krachttraining verbeterd net zo goed de nachtrust en verbeterd ook stress, het zorgt ook dat je beter in je vel voelt etc. Beweging is noodzakelijk, of dat nou door krachttraining of cardio of wat dan ook komt maakt niet uit.

Domme site tbh.
                            Still shrinking.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Begin opsomming met voordelen kon ik me nog wel in vinden. Maar vanaf dat stuk ben ik gestopt met lezen. Wat een bullshit.

Jij staat op me negeer lijst met je 12000 onzin posts.

(kut dat kan niet hier )

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X