Weer terug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Wat verwacht jij nu van ons dan? Een schouder waar je op kan uithuilen of zo? Begrip? Respect? Vergeet het maar kerel. Je zegt zelf al dat je de alcohol rijkelijk hebt laten vloeien en dat je goed wist dat je er je progressie mee teniet zou doen. Nou niet doen alsof wij je hier voor een of andere tip voor kunnen geven. De enige tp die je kunt krijgen is deze: Keuzes maken. jij hebt er voor gekozen lekker te feesten tijdens je vakantie. Nou prima toch? Maar daar betaal je nu de prijs voor. Dat had je al in talloze topics van andere leden kunnen lezen. En je traint nog niet zo lang dus het zal allemaal wel mee vallen.

Het zou best kunnen dat jij dat ziet in de spiegel maar het boeit ons (op dat niveau igg

Praat ik chinees of? zoals ik al zei verwacht ik een normaal andwoord, en ik hoef van niemand respect ik wil gewoon graag weten of ik die 3 maanden weg heb gegooid, zo simpel is het. En dan hoef jij hier niet het stoere forummannetje uit te gaan hangen als je geen vraag hebt op mijn andwoord zeg dan gewoon niks en ga iemand anders vervelen want hier heeft niemand iets aan jongen.

En dat jij dan op een hoger niveau bent dat is heel fijn en dat je daarmee wilt pronken is ook heel fijn maar doe dat dan in het off-topic en niet hier want dat heeft er verder niks mee te maken.

Nogmaals voor de mensen die mij wel begrijpen en hebben geholpen bedankt daarvoor!
    Last edited by Alles-eter; 10-07-2010, 22:45.

Comment

Edit mrfit: Kappen met die off-topic onzin.

Dat geld voor iedereen, dit topic dreigt weer uit de klauwen te lopen
      Last edited by Misterfit; 10-07-2010, 22:57.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Edit Mrfit: zo is het wel weer genoeg, we hebben hier geen ruzie nodig.
        Last edited by Misterfit; 11-07-2010, 00:47.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Mensen, reageer normaal of reageer niet. Het is niet voor niets dat General een nieuwe boardpolicy heeft aangekondigd. Ook al is de vraag nog zo onzinnig, ga er niet kut op reageren zodat je een ruzie uitlokt. Houdt het graag netjes hier op het forum.

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Je zit er dichtbij,
            Je gaat na enkele weken al massa verliezen.
            Je groeit omdat de spieren gedwongen worden (te) zware arbeid te verrichten, de spieren passen zich dan aan. Als die zware arbeid wegvalt ga je weer atrofiëren zo simpel is het, ongeacht de eiwitinname. Het is puur de belasting die de spieren op peil/groot houdt (naast de voeding)
            Bij de ene gaat het atrofiëren wat sneller dan bij de ander. Hoe meer alcohol je drinkt, naast het niets doen, hoe sneller je alle VVM kwijtraakt.

Dat je daarna weer snel zal gainen heeft niet te maken met geheugencellen doe je zou hebben, dat is een misverstand.
            Het is wel het fenomeen spiergeheugen, maar dat zijn geen aparte cellen.
            Er is wat meer ruimte in de cellen om snel weer vol te lopen met vocht en eiwitten. Omdat ze al uitgerekt waren. Dat is het enige dat spiergeheugen doet. Het zorgt er ook voor dat je dus snel weer op kracht bent.
            hmm klinkt logisch ja,
            hoeveel weken geefg jij iemand om weer op kracht (en massa) te komen na een 4 weekse-break met gematigd gebruik van alcohol?

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              Mensen, reageer normaal of reageer niet. Het is niet voor niets dat General een nieuwe boardpolicy heeft aangekondigd. Ook al is de vraag nog zo onzinnig, ga er niet kut op reageren zodat je een ruzie uitlokt. Houdt het graag netjes hier op het forum.
              Ok duidelijk. Mijn excuses daarvoor. Maar ik blijf van mening dat het hele topic nutteloos is.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Van mijn kant ook excuses, ik liet me even gaan met die vertaling.
                Vond het op dat moment grappig, het is iid topic vervuiling, sorry.

Comment

Originally posted by maxime View Post
                  hmm klinkt logisch ja,
                  hoeveel weken geefg jij iemand om weer op kracht (en massa) te komen na een 4 weekse-break met gematigd gebruik van alcohol?
                  Dat is moeilijk te zeggen Maxime,
                  de ene is er met enkele weken weer 100% de ander doet er een maandje langer over.
                  De voeding, de training en de ervaring bepaalt daar veel in.

Het is ook niet alleen de mate van alcohol gebruik die e.e.a. aanricht ook of je actief bent of niet en wat of hoeveel je eet in je break heeft of kan grote invloed hebben.

De manier van herstart is ook bij iedereen verschillend, de uitwerking of het effect ook.

Dus, al met al, ik kan je er geen echt zinnig antwoord verder op geven.

groet,
                  Martin

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Dat is moeilijk te zeggen Maxime,
                    de ene is er met enkele weken weer 100% de ander doet er een maandje langer over.
                    De voeding, de training en de ervaring bepaalt daar veel in.

Het is ook niet alleen de mate van alcohol gebruik die e.e.a. aanricht ook of je actief bent of niet en wat of hoeveel je eet in je break heeft of kan grote invloed hebben.

De manier van herstart is ook bij iedereen verschillend, de uitwerking of het effect ook.

Dus, al met al, ik kan je er geen echt zinnig antwoord verder op geven.

groet,
                    Martin
                    zoals Martin hier al aangeeft is dat een vraag waar niemand een antwoord kan op geven... elk lichaam is anders, reageert anders, herstelt anders,....

aangezien je 3 maanden getraind hebt en daarna een week off bent geweest met de hoeveelheid alcohol zal het al bij al nog meevallen, zoals de meeste jongens hier gezegd hebben zal je nog niet al te veel massa opgebouwd hebben om te verliezen, langs de andere kant begrijp ik je reactie ook wel goed dat het anders lijkt in de spiegel

elke fitnesser/bodybuilder is namelijk verslaaf aan DE spiegel
                    elk pintje dat je drinkt of andere alcohol bevat namelijk heel wat caloriën en zal je buikje aardig vergroten en de reeds gewonnen spieren afbreken

de enige tip die we hier kunnen geven is: leer eruit, alcohol is niet je beste vriend bij het sporten, train goed, eet juist en slaap voldoende

je zal snel mooie progressie maken
                    onderweg naar 90kg bij 10% BF

Comment

ik ga morgen op vakantie maar ik heb helemaal geen zin meer haha, ik wil mijn progressie niet verneuken!
                      Ik hoop dat gematigd alcohol wel kan, ik ga er ook bij optrekken, pushups (verzwaard hoop ik), en beetje core oefeningen doen.
                      Hoop dat ik niet teveel achterraak. Vandaag heb ik laatste UB training gedaan en daar heb ik 1,5 uur over gedaan. alles dubbel zo hard en veel gedaan, Ik moest bijna kotsen op het laatst dus dat is een goed teken!!!

Comment

Okeeee Maxime, knappe training dus, vooral met die hitte.

Ach weetje, vakantie is niet zo'n probleem. Als je echt groot bent en/of in contest prep zit dan is het een ander verhaal.
                        Maar dan zoek je een gym in de buurt van waar je vakantie viert.

Voor die tijd, gewoon lekker genieten.
                        Alcohol is altijd beter als je het met mate neemt. Je zal niet teveel achterraken, want dan zou ik vragen "op wie dan?"
                        Achter raken op jezelf is onmogelijk.

Dus lekker genieten en jezelf in de laatste dagen van de vakantie weer lekker oppeppen naar je normale ritme en weer lekker knallen in de gym.
                        Je bent nog verschrikkelijk jong, dus die paar weekjes, maak je daar maar niet druk om.
                        Als je boven de 40 bent wordt het pas echt moeilijk.

prettige vakantie gewenst man.

see you laterz.

Comment

Wat Martin zegt...
                          Gewoon genieten van je vakantie. Als je terug bent ga je weer knallen. Je zit niet in een wedstrijd prep dus dan moet je dat verlies maar op de koop toe nemen.
                          Ik ga zelf over 3 weken naar thailand en dan word het 2 weken niet op mijn eetpatroon letten. Lekker genieten....
                          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

een weekje niet getraind? moest je daar per se een topic voor openen. open pas een topic als je een blessure hebt gehad waardoor je een paar maanden niet kon trainen.

Comment

vaak is een week rust absoluut geen probleem. Als je in de 6-8 weken vantevoren elke training, elk setje, elke rep echt 100% hebt gegeven, dan zul je die rust ook best wel nodig hebben.

Geeft je spieren, gewrichten, aanhechtingspunten, centrale zenuwstelsel etc. wat rust. Na zoon week ben je weer helemaal vers om te knallen de komende tijd. De meesten zullen helemaal geen verlies merken, maar juist een frisser gevoel. Sommigen zullen wel minimaal kracht verliezen, maar na hooguit een week zit je op je oude niveau (voorwaarde daarvoor is wel dat je tijdens de week rust en erna genoeg kcal/eiwitten binnenkrijgt, en geen drugs/alcohol gebruikt). Daarna kan je weer lekker verder progressie boeken.

Dat weekje rust is dus niet zo erg, maar jij hebt de alcohol rijkelijk laten vloeien, en dat heeft natuurlijk een averechts effect. Die week rust/vakantie had je kunnen gebruiken om te herstellen. maar alcohol gaat dit herstel in de weg zitten. alcohol zorgt dat je iets vetter wordt. alcohol breekt spiermassa af.

Hoelang je nu nodig zult hebben om weer op je oudeniveau te komen? Dat kan natuurlijk niemand je zeggen. Ikzelf zou gokken op 2-3 weken. Dit is ook best moeilijk meetbaar. Als jij elke training precies bijhoud wat voor gewichten je verplaatst, dan kun je qua kracht wel aardig zien of je oop je oude niveau zit. als jij de laatse training voor de vakantie exact kunt nadoen, zit je weer op je oude niveau (dus evenveel gewicht, reps, sets, en rust tussen sets).

qua massa, is het natuurlijk moeilijk te zeggen. de spiegel geeft toch een aardig vertekend beeld. Je bent namelijk niet objectief tegen jezelf. Miscchien dat de verloren spiermassa weer terug is in 2-3 weken, maar als je iets vetter bent geworden, dan ziet het met gelijke spiermassa er toch slechter uit. Dat is één van de redenen waarom ik me vooral richt op kracht. als je kracht stijgt, dan doet je massa dit ook. dit hoeft geen paralelle verhouding te hebben, maar er is wel een relatie tussen deze beiden. Tenminste ik heb nog nooit iemand gezien die echt bere sterk was en skinny.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X