Zijn er ook nog mensen op het forum die aan wedstrijden mee doen en naturel zijn?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zijn er ook nog mensen op het forum die aan wedstrijden mee doen en naturel zijn?

Ik verbaasde mij een beetje over de grote hoeveelheid aan mensen op het forum die a.s. gebruiken. Mijn kennis daartoe is nihil, maar toch kan ik daar (als je niet mee doet aan wedstrijden en nog niet tot het gaatje bent gegaan) weinig respect voor op brengen. Ik vind het wel wonderlijk om te zien in de bodybuilding hoe mensen clean zichzelf tot het uiterste kunnen pushen voor elk grammetje spiermassa. Jullie vinden dit vast gezever, maar het viel mij even op! Misschien ben ik wel gewoon jaloers dat ik een vrouw ben en al zo bizar moeilijk spieren opbouw (ook geen aanleg) + het feit dat ik een onomkeerbaar risico zou lopen om er als een man uit komen te zien haha. Nee hoor, ik heb wel geduld. Mijn tijd komt wel. 1 van mijn voorbeelden (Pauline Nordin) heeft er ook meer dan 10 jaar over gedaan om er zo ripped uit te zien.

Misschien praat ik over 5 jaar wel anders, maar dit is mijn beeld nu. Ooit was wiet ook "eng" tot je regelmatig in je tienerjaren een jointje rookt. Harddrugs niet, dat vind ik weer zo'n zwakte. Als je een echte vent (vrouw) bent ga je op je eigen energie door tot het einde

Ondanks enige disrespect heb ik (ondanks a.s. gebruik) altijd respect voor mensen die wel qua training en voeding tot het uiterste gaan om zoveel spiermassa op te bouwen. Het is gewoon zo, van a.s. word je niet zomaar groot maar het maakt het wel zo verdomd veel makkelijker!

Mja, ik denk omdat er op dit forum meer ecto's, beachboys en beginners zitten
    dan mensen met wetstrijd ambitie.

Overigens zitten er wel degelijk grote mensen die geen A.S. gebruiken of
    hebben gebruikt op dit forum. Ik kan me alleen niet zo snel bedenken wie lol.
    You can be part of my meal tonight.

Comment

Originally posted by Katlyn View Post
      maar toch kan ik daar (als je niet mee doet aan wedstrijden en nog niet tot het gaatje bent gegaan) weinig respect voor op brengen.
      Net alsof alles vanzelf gaat bij mensen die kuren, alsof ze er dan geen moeite in steken. En net alsof iedereen van zichzelf even ver kan komen, aanleg maakt veel meer verschil dan wat dan ook.

Maar serieus, wat is het verschil tussen 'geheime' training/voeding en as? Het is niet dat as het enige is wat erg slecht kan zijn. Gelijke kansen heb je toch al niet: aanleg, zelfkennis, wel/niet iets nieuws durven proberen, disipline, eisen van sociale leven, er zijn genoeg factoren die meespelen. Ik vind dat as gezeur lang niet zo zwart-wit.

het feit dat ik een onomkeerbaar risico zou lopen om
      er als een man uit komen te zien haha.
      Onomkeerbaar? En net alsof je er van de een op de andere dag mannelijk uit gaat zien. Right.

Hoe dan ook, er bestaan ook gecontroleerde wedstrijden. En volgens mij dat ze in België er een stuk feller op zijn (ooit eens gehoord dat ze daar altijd mogen controleren, ook zonder echte reden?). Kijk daar anders eens.

Comment

Veel bodybuilders hebben geen zin om ooit op een podium te gaan staan. ze zijn gewoon verslaafd aan het groot worden, en aan de leefstijl van een bodybuilder. (In mijn ogen ben je een bodybuilder, als je deze leefstijl leeft, en hoe groot je dan bent of dat je wel of niet wedstrijden doet is minder belangrijk).

Of er grote naturel bodybuilders op dit forum zitten. Het zijn er niet veel, maar er zijn er wel een paar naturel en aardig groot. Maar het meerendeel van de echt grote jongens gebruikt AS (ook op dit forum).

Hopelijk ben ik één van die weinigen die naturel groot en ripped wordt, want AS gebruik zie ik gewoon echt niet zitten. dat is hoe ik er nu over denk.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sluit me bij patricia aan, maar naturel heeft veel betekenissen. maar echt clean.. geen idee meeste hebben wel eens een cut of bulk kuurtje gedaan

Comment

Ben het wel met je eens hoor. Het as gebruik op dit forum onder ecto's is best hoog. Ik denk je weinig mensen vind die bodybuilding wedstrijden draaien en naturel zijn. Ik ken ook zat voorbeelden van mensen die hebben al 10+ keer gekuurd en zijn nog steeds niet groot (heb t nu niet over het forum). Die mensen zouden zonder as weliswaar nog kleiner zijn, maar het is toch best triest als je elke keer kuurt zonder ooit je oude niveau te verbeteren? Imo snappen zulk soort figuren het gewoon niet.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Net alsof alles vanzelf gaat bij mensen die kuren, alsof ze er dan geen moeite in steken. En net alsof iedereen van zichzelf even ver kan komen, aanleg maakt veel meer verschil dan wat dan ook.
              Er is toch zoiets als 'blij zijn met wat je hebt'? Vriendin van mij heeft laatst een borstvergroting gehad, terwijl de meeste mannen sowieso al weg van haar lichaam zijn, alleen zij is niet tevreden. Het probleem ligt natuurlijk in perfectionisme, wanneer ben je dan wel tevreden? Nu haar borsten groter zijn wilt ze een nog slankere buik etc etc.

Hetzelfde geld voor mensen die anabolen gebruiken. Wanneer ben je dan groot genoeg? heb je ooit een eerlijke kijk naar jezelf als je in de spiegel kijkt? De ene keer voel je je enorm gespierd, dan een dag later heb je een off-day en je kijkt in de spiegel en vind opeens dat het nog lang niet genoeg is. Dat zit allemaal tussen de oren, hoeveel kan er nou daadwerkelijk verandert zijn in een dag?

Er zijn geen gelijke kansen, zoals je zegt. Maar als je altijd anderen als voorbeeld neemt hoe je er uit zal willen zien zul je nooit tevreden zijn met jezelf, er zal altijd iemand zijn die er beter, sterker, langer.. uit ziet dan jij.

ik denk echt dat het overmatig afvallen of het overmatig spiermassa kweken komt door een onzekerheid die veel dieper zit dan de omtrek van je biceps. Sowieso, als je je alleen maar goed voelt op het moment dat je lichaam bepaalde eigenschappen kent, zul je waarschijnlijk nooit een compleet gelukkig leven leiden.

Feit blijft dat je iets in je lichaam stopt wat enorm slecht voor je is om je fysieke verschijning in jouw ogen beter te maken. Daar zit voor mij iets kroms in, als je bedenkt dat je lichaam hetgene is dat er voor zorgt dat je lang of kort leeft, is je fysieke verschijning dan werkelijk de slechte stoffen waard puur om er groter en gespierder uit te zien?

Ik heb alle respect voor mensen die een levensstijl bouwen rondom een passie die zij hebben, maar zodra je de gezondheid in gevaar brengt puur om er beter uit te zien denk ik dat je een gevaarlijk pad aan het bewandelen bent.

Naar mijn mening is er niks mis met extra voeding of supplementen om meer te bereiken zolang het je lichaam niet in gevaar brengt, maar ik ben bang dat veel mensen hun grenzen steeds meer gaan verleggen tot er bijna geen weg terug meer is
              ~love what you do, do what you love~

Comment

Ik verbaasde mij een beetje over de grote hoeveelheid aan mensen op het forum die a.s. gebruiken. Mijn kennis daartoe is nihil, maar toch kan ik daar (als je niet mee doet aan wedstrijden en nog niet tot het gaatje bent gegaan) weinig respect voor op brengen. Ik vind het wel wonderlijk om te zien in de bodybuilding hoe mensen clean zichzelf tot het uiterste kunnen pushen voor elk grammetje spiermassa. Jullie vinden dit vast gezever, maar het viel mij even op! Misschien ben ik wel gewoon jaloers dat ik een vrouw ben en al zo bizar moeilijk spieren opbouw (ook geen aanleg) + het feit dat ik een onomkeerbaar risico zou lopen om er als een man uit komen te zien haha. Nee hoor, ik heb wel geduld. Mijn tijd komt wel. 1 van mijn voorbeelden (Pauline Nordin) heeft er ook meer dan 10 jaar over gedaan om er zo ripped uit te zien.

Misschien praat ik over 5 jaar wel anders, maar dit is mijn beeld nu. Ooit was wiet ook "eng" tot je regelmatig in je tienerjaren een jointje rookt. Harddrugs niet, dat vind ik weer zo'n zwakte. Als je een echte vent (vrouw) bent ga je op je eigen energie door tot het einde

Ondanks enige disrespect heb ik (ondanks a.s. gebruik) altijd respect voor mensen die wel qua training en voeding tot het uiterste gaan om zoveel spiermassa op te bouwen. Het is gewoon zo, van a.s. word je niet zomaar groot maar het maakt het wel zo verdomd veel makkelijker!
                Ach ja lastig. Ik train nu 12 jaar, waarvan 6-7 serieus en ging gewoon richting mijn max. Om je een indruk te geven (beetje gare foto, maar tis de laatste), ben ik hier naturel aangekomen (check aangehechte foto; ''s ochtends koud genomen)

Waarschijnlijk was er nog wel een kilootje of twee meer te winnen, maar mijn doel is altijd 90kg geweest (ben licht gebouwd) en ik dreigde er net onder te belanden. Rek was er wel een beetje uit. Dus toch besloten om eens een keer anavar te proberen (licht middel - weinig sides). Staat wel tegenover dat ik mezelf in de gaten moet houden om er niet verder in door te slaan te blijven relativeren.

Het gevaar van een board als dit, is dat mensen hun perceptie aangetast wordt. Op internet is iedereen altijd mega-groot, sterk etc etc en zie je zeer goede fysieken langs komen waarvan mensen dan vervolgens zeggen 'moet kunnen met 2 jaartjes trainen'. Yeah rrrrriight denk ik dan, het echte leven op de sportschool laat toch een heel ander beeld zien en ik train bij een hardcore gym. Heb het ooit eens aangekaart in een topic:

http://forum.bodynet.nl/alles-wat-of...een-beest.html

Ik onderstreep dan ook je mening dat mensen (en niet alleen hier) te snel naar een kuur grijpen. Het aantal posts lijkt dan ook eerder een maatstaf en dan je daadwerkelijke trainingservaring. 6-8 jaar trainen is een mooi begin imo.

Met betrekking tot 'hard drugs' moet ik helaas compleet niet met je eens zijn. Ten eerste is de term 'hard drugs' 1 of ander ongecontroleerd label wat de overheid te pas en te onpas gebruikt om middelen in de taboesfeer te plaatsen zonder onderliggende redenen.

Daarnaast kunnen drugs voor heel erg veel leuke, bijzondere, spannende en gedenkwaardige momenten zorgen. Het zijn niet voor niks geestverruimende middelen. Natuurlijk moet je het met mate en met een gezonde dosis kennis doen, maar ik heb er ontzettend veel leuke momenten op beleefd (van alles en nog wat geprobeerd, ik was een echte 'psychonaut') en kijk er met een dikke grijns op terug. Tegenwoordig doe ik het wat rustiger aan, trek de katers niet meer zo goed
                Attached Files

Comment

Katlyn,

ik heb respect voor je en ook voor je mening inzake AAS.
                  Er zijn er idd velen die maar even snel op de AAS gaan om even snelle gains te maken, diezelfde gains hadden ze vaak ook naturell in slechts 2x die tijd kunnen maken.

Normaal was het altijd zo dat je aan een plafond zit, na jaren van hard werken en dat plafond is niet te doorbreken. Dan begon je voorzichtig te denken aan een klein kuurtje.
                  Maar dat was in de tijd dat je er echt nog minimaal 10 jaar over deed om een beetje body te krijgen.

Ik ben ook ON, maar ik moet er dan wel keihard bij werken om mijn doelen enigzins te bereiken.
                  Mijn test aanmaak en mijn herstellend vermogen zijn niet te vergelijken met dat van een 25 jarige. Ik ben wel 20 jaar ouder.
                  Mijn vetopslag gaat wat makkelijker dan bij een jonge jongen en vetafbraak gaat moeilijker, de groei van spiermassa gaat ook stukken trager dan bij een jonkie. Daarbij dan nog eens dat ik al wat blessure gevoeliger ben dan een jonkie.
                  Dus bij mij kan je het zien als een soort hormoon replacement therapy.

Maar als ik er niet hard genoeg bij train maakt het gebruik ook geen reet uit verder.

Mijn doel is om iig voor mijn 50e nog een keer echt groot te zijn, iig mijn oude top en stats te evenaren, dus in mijn geval moet ik wel.
                  Daarna ga ik nog wat jaartjes door op onderhoud.

Ik vind wel dat de erg jonge jongesn eerst goed moeten nadenken voordat ze iest pakken, zoals wat is je doel, ga je voor echt groot en wil je aan de top meedraaien of ben je recreatief bezig.
                  In het laatste geval, lekker laten liggen die AAS. Het heeft geen nut, als je geen ambitie hebt om groot te worden, dan moet je niet gaan slikken of spuiten. Na een paar jaar, als je gestopt bent, dan ben je toch ook weer snel alles kwijt wat je met AAS hebt gewonnen.

Dussss.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post

Maar serieus, wat is het verschil tussen 'geheime' training/voeding en as? Het is niet dat as het enige is wat erg slecht kan zijn. Gelijke kansen heb je toch al niet: aanleg, zelfkennis, wel/niet iets nieuws durven proberen, disipline, eisen van sociale leven, er zijn genoeg factoren die meespelen. Ik vind dat as gezeur lang niet zo zwart-wit.

Onomkeerbaar? En net alsof je er van de een op de andere dag mannelijk uit gaat zien. Right.

Hoe dan ook, er bestaan ook gecontroleerde wedstrijden. En volgens mij dat ze in België er een stuk feller op zijn (ooit eens gehoord dat ze daar altijd mogen controleren, ook zonder echte reden?). Kijk daar anders eens.
                    Volgens mij moet je mijn post nog is goed nalezen

Comment

Voor de rest van de mensen bedankt voor de reacties. Ik had het over speed en niet over de echte geestverruimende middelen Ik had het alleen een beetje fout neergezet.

Ik ben er niet op tegen (zoals ik al zei word je niet zomaar groot en als je al zo lang aan het trainen bent en alles op orde hebt en geen gram bijna meer aankomt.. dan word het een ander verhaal). Wel vind ik het beangstigend dat elke mafkees even een kuurtje kan nemen zonder daarbij over de gevolgen na te denken (ik heb een aantal documentaires gezien).

En dat stukje wat ik melde over vrouwen was niet helemaal serieus Lastig is dat internet :P

Comment

Ik accepteer het feit wel dat ik niet zo snel spiermassa aannzet, dat is voor mij juist een uitdaging

Comment

Originally posted by ijzer View Post
                          Met betrekking tot 'hard drugs' moet ik helaas compleet niet met je eens zijn. Ten eerste is de term 'hard drugs' 1 of ander ongecontroleerd label wat de overheid te pas en te onpas gebruikt om middelen in de taboesfeer te plaatsen zonder onderliggende redenen.
                          dat demoniserende doet de overheid ook als het op krachtsporters/bb'ers/powerlifters/strongman aankomt. allemaal AS en AS maakt je een a-sociaal agressief beest volgens hun. Enige wat de overheid kan is inspelen op vooroordelen en mythes ipv mensen echt te onderwijzen met feiten.

Comment

AS gebruik gaat tegen mijn principes in, maar dat is vanuit persoonlijk perspectief gesproken niet vanuit feitelijke kennis. Ik ben dan ook een type dat ook geen drugs (muv alcohol) gebruikt en er ook niet mee wil experimenteren. Maar volgens mij zijn veel AS gebruikers zeer serieus en toegewijd aan de sport en werken keihard voor hun resultaten. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard, want steeds meer jonge mannetjes kuren "ff snel" zodat ze de beachboy s'zomers kunnen uithangen. Maar dat zijn echte prutsers die AS gebruik een slechte naam bezorgen.

Maar mijn antwoord op de vraag van het topic: nee, ik denk dat vrijwel iedereen die serieus wedstrijdambities heeft kuurt.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Het probleem is vooral dat de lat hoger wordt gelegd, als je bodybuilding in de jaren 60' en nu vergelijkt, die mensen nu zijn dubbel zo groot als toen. Als je wilt leven van de sport, moet je buiten proportie zijn, want overdreven en groot verkoopt.

Zelf wil ik zien tot hoever ik natural kom, mijn hele levensstijl is veranderd toen ik met deze sport begon van elke dag amper eten en pizza en rommel, naar gezond en evenwichtig en veel, nu heb ik zelfs een afkeer van pizza en frieten. Ik zie wel waar ik strand
                              The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                              Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X