Frustratie!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frustratie!!!

Het volgende verhaal heeft totaal geen waarde voor de lezer maar helpt mij hopelijk om een gedeelte van mijn frustratie weg te schrijven!

Al enige tijd heb ik voor mijn borsttraining een doel gesteld namelijk mijn laatste set bij het bankdrukken, een set van 6x6okg te maken.
    Op dit moment bestaat mijn bankdrukoefening uit:
    12x50 / 10x52.5 / 8x55 / 6x57.5kg.
    Echter al net zolang als dat ik dit doel heb, zo lang gaat het al fout!
    Het is mij 2 weken geleden 1x gelukt om een set van 6x60kg te maken en de euforie was dan ook groot (alles leek deze training op zijn plaats te vallen en ik pakte bij elke oefening nog een extra set!)
    Echter dit gevoel heb ik niet meer gehad.
    In mijn wanhoop heb ik ook een uitstapje gemaakt naar pre-workout supplementen.
    bij de 1x een 1/2 Crack dosis voelde ik niets
    de 2x een 1/2 Crack dosis voelde ik mij iets opgefokt (op de positieve manier) echter de training ging het zelfde en de Crack zorgde niet voor het gewenste resultaat.
    Toen maar de No Xplode geprobeerd, helaas het eerste zakje deed niets...
    En toen vanmiddag de 2e x 1 dosis.....
    Na 30min kickte het in!! Ik voelde mij positief opgewekt en in de auto wilde ik het liefst het stuur uit het dashboard trekken, mijn god wat bleken de rode stoplichten ineens lang te duren!, vandaag moest het gebeuren voelde ik!

Na mijn warmingup ging het helaas weer fout...
    Het bankdrukken wilde weer niet lukken en de 6x57.5kg kreeg ik er met zeer veel moeite uit....
    Mijn hele training van borst en triceps was een flop, ik heb mijn training wel afgemaakt met de gewichten waar ik normaal ook mee train echter het ging niet van harte...
    Mijn training bestond uit een negatieve en boze kijk op mijzelf en een opgejaagd gevoel door de No Xplode.

Ik ben er echt even helemaal klaar mee en weet niet wat ik nog kan doen om het mijzelf gestelde doel te behalen....

Sorry voor het gebitch maar moest dit ff kwijt....

probeer het eens om te draaien
    eerst paar opwarmsetjes en dan meteen die 60 kg ownen
    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

die 1e 2 sets op 8 houden of 6 dan druk je met gemak 8x60

Comment

Als je 6x60 nog wilt drukken moet je gewoon meer eten. 500gr. kwark en 200gr noten op een dag extra erbij. Kijk na 2 weken dan nog eens of het lukt.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

lijkt me eerder aan de setjes die hij pakt voor die begint aan ze 60kg te liggen, ben zelf ook niet meer gaan eten om kilo`s vooruit te gaan

Comment

Originally posted by Brutal Mass View Post
            lijkt me eerder aan de setjes die hij pakt voor die begint aan ze 60kg te liggen, ben zelf ook niet meer gaan eten om kilo`s vooruit te gaan
            Bedoel je dat je niet meer bent gaan eten en toch sterker werd op de BP? zat je in de bulk dan?

@TS hoe ziet je voeding er rondom de training eruit? ben je carb loaded? mischien eet je niet goed waardoor je te weining kracht hebt door een laag energielevel.

edit: je verspilt ook te veel energie door steeds maar met 2,5 kilo te verzwaren. Dit zou je wekelijks moeten doen als je je werkset gehaald hebt.

Ik zou: 8x30kg, 8x45kg,...x60kg doen.
            Last edited by The Phoenix; 29-07-2010, 13:32.

Comment

was niet meer gaan eten nope maar deed me setjes in het begin maar tot 6 reps inplaats van 8 of 10.. en ook maar 2a3 setjes en dan meteen knallen was toch mooi van 110 naar 130/1rm gegaan.. en waar ik nu weer geen reet aan heb:d maargoed dat is niet belangrijk ahha

Comment

Originally posted by Brutal Mass View Post
                was niet meer gaan eten nope maar deed me setjes in het begin maar tot 6 reps inplaats van 8 of 10.. en ook maar 2a3 setjes en dan meteen knallen was toch mooi van 110 naar 130/1rm gegaan.. en waar ik nu weer geen reet aan heb:d maargoed dat is niet belangrijk ahha
                Op deze manier hou je inderdaad ook wat meer over tov 8 of 10 reps is wellicht een idee voor angel78.

Maar hoezo heb je er niets aan dan?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                  @TS hoe ziet je voeding er rondom de training eruit? ben je carb loaded? mischien eet je niet goed waardoor je te weining kracht hebt door een laag energielevel.
                  Verschilt per training.
                  Voor de ochtendtraining: bak mager yoghurt met cruesli en notenmix + 2 pannekoeken.
                  Voor de middagtraining: 4 bruine boterhammen met kipfilet.
                  Voor de avondtraining:warme maaltijd wat de pot schaft (aardappels, pasta of rijst met groenten en vlees).

Comment

Originally posted by angel78 View Post
                    Verschilt per training.
                    Voor de ochtendtraining: bak mager yoghurt met cruesli en notenmix + 2 pannekoeken.
                    Voor de middagtraining: 4 bruine boterhammen met kipfilet.
                    Voor de avondtraining:warme maaltijd wat de pot schaft (aardappels, pasta of rijst met groenten en vlees).

Rondom zitten er toch KH bij dus daar zou het niet aan moeten liggen. Probeer eens wat minder reps te maken en niet energie verspillen met maar 2,5kg per set te verhogen.

Comment

ik zou gewoon doen 12x50 10x55 en dan 8x60 zeker dat dat lukt.
                      BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Comment

Op deze manier hou je inderdaad ook wat meer over tov 8 of 10 reps is wellicht een idee voor angel78.

Maar hoezo heb je er niets aan dan?
                        heb er wel iets aan gehad maar niet veel.. zit nu weer op een 70 a 80 kilo omdat ik meer reps maak nu tussen de 12 en 15

Comment

Probeer eens wat minder reps te maken en niet energie verspillen met maar 2,5kg per set te verhogen.
                          Ben er ook zeker van dat als ik mijn reps en set verhouding anders maak dat dan weer andere gewichten haalbaar zijn waaronder de 60kg.

Elke 6 tot 8 weken probeer ik een ander schema met andere oefeningen en set/rep verhouding.
                          Als ik mijn vorige schema's erbij pak zie ik ook wel ongeacht de set/reps verhouding een stijging qua gewicht in mijn benchpress.

Als ik de volgende keer b.v. 3x8 doe dan zal die 60kg heus haalbaar zijn alleen het gaat mij er om dat ik in dit huidige schema waarin ik 3 weken bezig ben vast zit en dat frustreerd mij enorm.

Comment

Overigens bedankt voor de positieve reacties en het meedenken!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X