Op goed geluk....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Falstyr View Post
    omdat hij in elke post alleen meer foutieve onzin plaatst. die figuur is iemand waar je niet naar moet luisteren. en hij moet leren zijn mond te houden en eerst maar eens alles correct te gaan leren ipv bullshit te verkondigen.

Blijkbaar heb ik veel dingen mis op en doe ik ze dan zelf ook mis maar je hoord/leest zo veel verschillende dingen, wat is dan uiteindelijk correct...
    Wou gewoon helpen.
    Maar idd als ik niet 100% zeker ben van men stuk zal ik men comment voor mezelf houden volgende keer.

greetz caliber

Comment

@Beaudien
      Als je wilt aankomen moet je gewoon voldoende eten. Nonsens van die instructeur dat je skaten en zo moet minderen omdat je KT doet is bullshit. Je zal misschien een tijdje moeite hebben om het te combineren maar uiteindelijk went je lichaam er aan. In deze periode zou ik wel de isolatie oefeningen beperkt houden om pees/gewricht overbelasting te voorkomen tot het lichaam gewend is aan al die activiteiten en belastingen. Omdat je al veel skate, rent en dat soort cardio activiteiten is het nutteloos om op de gym nog cardio te doen. Gewoon KT doen en daarnaast je skaten e.d. doen voor de cardio

voor een vrouw die zoveel beweegt en spieren wilt ontwikkelen eet je veel te weinig.

Comment

In deze periode zou ik wel de isolatie oefeningen beperkt houden om pees/gewricht overbelasting te voorkomen tot het lichaam gewend is aan al die activiteiten en belastingen.

voor een vrouw die zoveel beweegt en spieren wilt ontwikkelen eet je veel te weinig.

Thanks. Wat zijn precies isolatie oefeningen? Ik heb nu een schema, voornamelijk op de apparaten omdat hij me daar eerst aan wilde laten wennen.

Ik was al bang dat ik wellicht te weinig at omdat ik nog steeds (heel langzaam, maar toch) afval. Ik heb dus al meer brood toegevoegd en meer pindakaas bijvoorbeeld daarop. Het is een beetje krom maar ik wil ook niet aankomen, althans niet in vetpercentage. Dat is uitgerekend op rond de 20% en al mijn vetrolletjes (in maart nog prominent aanwezig, al had ik toen wel een "goed BMI") zijn verdwenen. Dat vind ik dus fijn. Die instructeur zei dat ik wel in gewicht zou aankomen, als ik nu ga trainen maar dus niet in vet en dat vind ik dus ok.
        Welke voeding kan ik volgens jou nog het beste toevoegen?

Originally posted by Lukas View Post
        Je eet te weinig is mijn mening.
        Weet je wat jouw voedingsbehoefte is in Kcals?
        Eet je daar boven om bij te komen?
        Ik heb dat een paar keer uitgerekend maar ik kwam elke keer op wat anders uit.
        Er wordt bijvoorbeeld gevraagd naar welke arbeid je verricht.
        Ik werk in een dierenwinkel en sjouw vaak met zakken voer en dozen vracht, en ik loop dus erg veel. Is dat zware arbeid of middelmatige arbeid bijvoorbeeld?
        Dat scheelt zo al een boel in dat schema.
        Volgens mij zou ik rond de 2100 kcal nodig hebben, qua leeftijd enzo, en ik probeer daar in elk geval in de buurt te zitten. Maar vaak vergeet ik te tellen hoeveel ik al op heb of het is erg druk en ik heb niet veel tijd voor eten en dat soort gedoe.
        Best lastig.
        Ik heb wel een "fobie" voor vet. Ik eet nooit gefrituurde dingen of dingen met veel verzadigd vet, of snoep of dat soort dingen. Hou alles wat ik eet zo "schoon" mogelijk, ook als ik eten kook.
        Last edited by Beaudien; 28-08-2010, 17:11.
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

ik zou eerst beginnen om minimaal 2200kcal elke dag te eten. kijk 3-4 weken hoe je lichaam er op reageert. is het niet wat je wil verlaag het dan of het verhoog beetje bij beetje. Van nature ben ik al een dikkert en na een jaar lang afslanken was ik bang om aan te komen. Maar toen ik daar eindelijk schijt aan had en meer begon te eten... Toen ontwikkelde me kracht/massa zich zonder vet aan te zetten. Toen te ver door geschoten door veel meer te gaan eten. Afijn als jij zorgt dat je niet door schiet dan zul je juist bereiken wat je wilt, maar moet je wel eerst je huidige angst laten varen.

Afijn met 2200kcal elke dag... En ook al je geren en skate zal het spierglycogeen snel legen waardoor je kracht training ook niet het gewenste effect zal geven...dus dan moet je meer koolhydraten eten dan de meeste sporters...hmmm uit me losse pols:
          2200kcal
          150gr eiwit (600kcal)
          75gr onverzadigde vetten (675kcal)
          250gr complexe koolhydraten (1000kcal)

Dat zou een goed start punt moeten zijn. En dan is het tijdje strikt volgen en daarna verder aanpassen.

Comment

Ik sluit me geheel aan bij deze uitleg van falstyr.
            Ook in de verhoudingen E-K-V , met KH iets hoger dan Eiwitten omdat je zo erg veel doet, kan ik me vinden. Al durf ik je wel 50gr eiwitten er bij te geven.

Isolatie oefeningen, zijn oefeningen die voornamelijk de target spier aanspreken of in werk zeten. In het systeem dat Falstyr je geeft zou je dan minder apparaten moeten gebruiken en meer losse gewichten. De apparaten zijn namelijk veelal ontwikkelt om een isolerende werking te geven waarbij de synergisten(ondersteunende spieren) minder werk verrichten.
            Ik denk dat als je nu voornamelijk apparaten hebt, je dan zou kunnen vragen om een schema met een beetje verdeling van 50/50 losse gewichten en apparaten.

succes.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by caliber View Post
              Blijkbaar heb ik veel dingen mis op en doe ik ze dan zelf ook mis maar je hoord/leest zo veel verschillende dingen, wat is dan uiteindelijk correct...
              Wou gewoon helpen.
              Maar idd als ik niet 100% zeker ben van men stuk zal ik men comment voor mezelf houden volgende keer.

greetz caliber

Je intentie was en is goed Caliber, dat zal Falstyr ook beamen, maar probeer je iets meer in te lezen in bijv diverse topics.
              En filter maar veel dingen, je bent niet de enige die veel fouten neerschrijft binnen bodynet of enkele andere boards.

Als je iets niet weet of wel graag zou willen weten dan kan je altijd vragen aan mij of ook wel aan Falstyr.

Succes verder kerel.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@Falstyr en Marnop:

Hartstikke bedankt! Ik ga even stoeien met de waarden die jullie noemen om te zetten in etenswaren.
                Maar daar zijn vast schema's voor.

Marnop: die instructeur wil over een paar weken, als dit "goed zit" inderdaad meer met losse gewichten gaan werken.
                Ik ben op die sportschool gegaan omdat ik inderdaad begeleiding wilde en niet op eigen houtje wat aan wilde klungelen, maar soms weet je dan gewoon niet of iemand het echt goed doet. In elk geval is het wel een leuke gast, in die zin dat hij erg direct is en me uitdaagt om meer te doen. Dat ligt me dan wel.
                Ik heb het deze week behoorlijk gemerkt en heb al zin in de volgende keer.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Beaudien, ik zie weinig (goede) vetten in je voeding. Met het oog op je stofwisseling, hormonen, weerstand en doelen zou je die kunnen toevoegen. Zit je meteen op wat meer kcals.
                  Life's what you make it!

Comment

Originally posted by sis View Post
                    Beaudien, ik zie weinig (goede) vetten in je voeding. Met het oog op je stofwisseling, hormonen, weerstand en doelen zou je die kunnen toevoegen. Zit je meteen op wat meer kcals.
                    Dank voor je reactie!
                    Meer noten, pindakaas e.d.?
                    Ik maak bijna al mijn eten in olijfolie, telt dat ook mee?
                    Heb je nog tips waar het verder inzit?

Comment

Juiste vetten zitten in eigeel. Dus omeletten van 4-5 eieren is altijd wel lekker.

Noten mix zonder zout. Walnoten, cashew noten, pinda's etc... In verscheidene noten zitten ook de nodige vitaminen en mineralen waardoor je nutteloos fruit met snelle suikers kunt weg laten.

Vettige vis zolang het niet gefrituurd is. Ook visolie capsules

En dan heb je de meeste vetten wel gehad.

Comment

Thanks again!
                        Wat betreft eieren en chloresterol, is dat een fabel of zit er een limiet aan het aantal eieren dat je kunt eten?
                        En noten zonder zout, maar moeten ze ook ongebrand zijn? Nu eet ik ze meestal ongebrand maar wil het even zeker weten.
                        En het is zeker geen "straf" want ik vind noten heerlijk.

Comment

maakt neit zo uit of ze gebrand of niet zijn.

eieren zit geen limiet aan. Ja je chloresterol gaat omhoog. maar er zijn meerdere typen chloresterol. eieren verhoogt de goede soort. Het zijn transvetten en bewerkte suikers die het slechte chloresterol verhogen en voor alle hart en vaatziekten en diabetes leid. Alles waar eigeel dus de schuld van krijgt is eigenlijk toe te schrijven aan totaal andere slechte dingen die de gemiddelde mens te veel elke dag eet. Kijk maar naar de opkomst van snoepgoed/frisdranken en diabetes/hart en vaatziekte patienten.

Comment

mag je alle noten vreten die je maar wilt zolang ze maar ongezout zijn?
                            ~love what you do, do what you love~

Comment

Ja, alle meest voorkomende noten zijn een goede bron van onverzadigde vetten. De ene notensoort bevat iets meer suikers dan de andere maar hier moet je niet zo nauw op kijken.
                              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

eieren zit geen limiet aan. Ja je chloresterol gaat omhoog. maar er zijn meerdere typen chloresterol. eieren verhoogt de goede soort.

Kijk, dit wist ik niet. En ik maar tegen manlief zeggen dat hij niet teveel eieren mag eten................
                                En noten ga ik voortaan in de middag als tussendoortje nemen ipv de volkoren ontbijtkoek (komt toch intussen mijn neus uit). Haal ik inderdaad zowel de calorieën als de vetten omhoog.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X