gewoon genoeg tennissen, je slag raak je nooit helemaal kwijt.
overtraining?
Collapse
X
-
Originally posted by Revius View Postgewoon genoeg tennissen, je slag raak je nooit helemaal kwijt.
ons niveau is zo: je begint met 9 enkel en 9dubbel op je pasje hoe lager je getal is hoe beter je bent. ik sta nu 7.8enkel 7.1dubbel (niet zo heel goed dus)Calisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by Revius View Posthahaha sorry ruben maar als je 7.8 staat is je slag al niet echt geweldig
ik ben zelf geen pro, maar het balgevoel houd je als je regelmatig blijft spelen
ik heb 6 gestaan op mijn pasje (dit is natuurlijk ook niet geweldig) en ik zei al dat het niet echt goed is.
Omdat ik al lange tijd geen toernooien kon spelen heb ik dit nu op mijn pasje staan.
Wat sta jij dan op je pasje?Calisthenics / Street workout
Comment
-
Wat is balgevoel eigenlijk? Kan dit veranderen door eelt op je handen? Door meer spieren? of door iets anders?Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!
Comment
-
Originally posted by Revius View Postoh ok, 6 is niet slecht, ik ben 5/5
maar ik dacht dat je 8 was daarom
maar dan nog als je regelmatig blijft spelen zal je je slag niet kwijt raken
bal gevoel enz dat raak je idd niet kwijt dat heb je of dat heb je niet xD5/5 is netjes man ga proberen ook weer meer te tennisen als ik het probleem in mijn raakpunt heb gevonden.Calisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by blue_eye View PostWat is balgevoel eigenlijk? Kan dit veranderen door eelt op je handen? Door meer spieren? of door iets anders?
Zo kon ik na een halfjaar geen tennis door een blessure bijna geen dubbelhandige backhand meer slaan. Me linkerarm was ineens 2x zo sterk en sloeg elke bal het hek in. Is nu wel weer goed gekomen.Groeten
Comment
-
Originally posted by Revius View PostJe kan het soort van kwijt raken doordat je in korte tijd stuk sterker wordt en "lomper" omdat je je lenigheid/gevoel niet hebt bijgehouden.
Zo kon ik na een halfjaar geen tennis door een blessure bijna geen dubbelhandige backhand meer slaan. Me linkerarm was ineens 2x zo sterk en sloeg elke bal het hek in. Is nu wel weer goed gekomen.Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!
Comment
-
Originally posted by blue_eye View Posthmm das minder, als dit zo blijft doorgaan dan denk ik dat ik maar ga voor de beachboy look en niet voor de meer gespierde...of gaat dit ook niet helpen?
overigens ga je nu nog met stappen vooruit(als het goed is) met groter worden. nadat dit langzamer gaat zal je ook minder last van hebben met het tennis omdat je dan eraan gewent raakt.
bekijk maar eens net zoals vroeger, omdat je in de groei zat struikelde je veel, stoote je wel eens wat om omdat je nog niet aan je lengte gewend was. nu heb je hier ook geen last meer van (tenminste niet zo heel veel meer).Calisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by IJsBlok View Postgewoon goed rekken en strekken en genoeg blijven tennissen dan is er geen probleem hoor als je groot word.
overigens ga je nu nog met stappen vooruit(als het goed is) met groter worden. nadat dit langzamer gaat zal je ook minder last van hebben met het tennis omdat je dan eraan gewent raakt.
bekijk maar eens net zoals vroeger, omdat je in de groei zat struikelde je veel, stoote je wel eens wat om omdat je nog niet aan je lengte gewend was. nu heb je hier ook geen last meer van (tenminste niet zo heel veel meer).
Klinkt wel logisch ja, maar het heeft een reden waarom er zo weinig gespierde tennissers zijn denk je niet? Je hebt nadal die gespierde armen heeft, dan heb je nog serena williams bij de vrouwen maar daar blijft het ook bij. Al de tennissers zijn wel gespierd maar niet zoals ik zou willen.Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!
Comment
-
Originally posted by blue_eye View PostKlinkt wel logisch ja, maar het heeft een reden waarom er zo weinig gespierde tennissers zijn denk je niet? Je hebt nadal die gespierde armen heeft, dan heb je nog serena williams bij de vrouwen maar daar blijft het ook bij. Al de tennissers zijn wel gespierd maar niet zoals ik zou willen.
't zal tot een punt voordelen hebben maar op een geven moment niet meer en dan moet je keuzes maken.Calisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by IJsBlok View Posttuurlijk zal het niet nodig zijn om gespierd te zijn met tennis tenminste hoever wij willen. maar weet niet hoever je wilt gaan in het tennis.
't zal tot een punt voordelen hebben maar op een geven moment niet meer en dan moet je keuzes maken.
Dus mijn schouder blijft pijn doen bij alle oefeningen van borst, triceps en schouders, behalve bij biceps, rug en benen natuurlijk. Heb morgen afspraak met fysio, dus ik zie wel wat hij zegt.
Ondertussen wil ik dit doen: ik wil mijn bovenlichaam een week, misschien 2 weken als het nodig is rust geven en wil mijn benen meer aandacht geven.
ik had dit in gedachte: 3 x per week mijn benen aanpakken waarvan 1 keer zwaar met "serieuze" gewichten en 2 keer met heel lichte gewichten en explosief trainen. Dit wil ik dan 1 week of 2 weken doen om mijn bovenlichaam volledige rust te geven. Ik hoor wel wat jullie ervan denken.Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!
Comment
-
Meer benen trainen is nooit slecht
Overigens moet je wel realiseren dat als je blijft doen wat je doen, je ook hetzelfde resultaat zult blijven hebben als je hebt gekregen. In andere woorden, je hebt last gekregen door je manier van trainen, dit kan weggaan met 2 weken rust, maar als je weer precies hetzelfde gaat doen krijg je gewoon weer last. Tijd dus om iets te gaan veranderen.
M.b.t. je benen plan
Kunt doen wat je wilt, leuk om te doen lijkt me
Ma; Backsquat
Wo; Deadlift
Vr; Frontsquat
Kun je kiezen wat je zwaar wilt pakken, of alles zwaar pakken (als je iets licht doet zou ik voor DL's gaan)
M.b.t. je schouderprobleem, ik kan natuurlijk niet diagnosen (diagnoseren? diagnosieren? whatever) wat er precies pijn doet maar een paar dingen zorgen bij veel mensen al snel voor last, dus ik zou beginnen die te vermijden totdat je last weggaat (als dat niet weggaat weet je tenminste dat het niet hierdoor komt);
Front/Side raises, zorgen bij veel mensen voor last (zijn uitvoeringen die geen pijn doen, maar moet je zelf uitvinden welke voor jou werkt, zou hem even skippen om eerlijk te zijn)
Upright rows, beknelt bij veel mensen de schouders en de dan vooral external rotator cuff (zit in de aard van de beweging)
Dips
Alle vormen van bench pressen met een barbell (DB's veel minder of niet)
Behind the neck presses, veel mensen hebben door overmatig benchen daar de flexibiliteit niet voor
Fly's te grote ROM gebruiken en een bounce uit je voorste schouderkoppen halen (zie je heel veel)
DB overhead presses, wederom verder zakken dan eigen flexibiliteit toe laat
Machine presses hoor ik veel dat mensen uiteindelijk last krijgen wanneer ze zwaar gaan, al zijn het vaak de ellebogen die gaan zeiken
Sommige mensen krijgen last van hun schouders bij backsquatten (komt niet vaak voor maar toch ik zet hem er ff bij)
Is even een lijstje wat me zo te binnen schiet, maar misschien kun je eens proberen die oefeningen te vervangen of eruit te knikkeren en langzaamaan ze weer toe te voegen zodat je weet waar het probleem zit.
Nobody said it was easyLast edited by Yawgmoth; 26-08-2010, 22:57.The internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C nog die ik afgelopen zondag gedaan had:
Training C:
Pin zercher squat:
- 100kg 5x
- Box goblet squat 4kg 50x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door stevenjohnsBuy cenforce 150 mg online is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED), containing sildenafil citrate, the same active ingredient...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 90.5kg 8x
-Box squat BW 100x
One legged calf raise:
- BW + 51.25kg 15x, 11x...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 1x
- Box squat BW 55x
Deficit wide grip SL DL:
- 111kg 7x
- 70kg...-
1 week geleden -
-
door gregory77Let's brainstorm a discussion around pediatric nursing dissertation topics. The ever-evolving landscape of child healthcare presents numerous opportunities...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 101kg 5x
-Box squat BW 50x
Sumo safety bar goodmorning:
- 35kg 22x...-
1 week geleden -
-
door JeremydsraggTrifola Farms CBD Gummies :- excessive kinds of epilepsy, Lennox-Gastaut syndrome (LGS) and Dravet syndrome. Other trials are underway investigating the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
1 week geleden -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 weken geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment