Creatine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine

Hoe moet je creatine precies gebruiken?
    Ik hoorde 2 x per dag 5 gram, of 5 x per dag 5 gram of 1 x per dag 5 gram.
    Op welke tijdstippen?
    Alleen op trainingsdagen? vlak na training?
    iemand wat uitleg?
    ik kan het nergens vinden..
    en is creatine aan te raden in de cut?
    En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Ik persoonlijk ben er geen voorstander van.
    Als je het neemt voel je je wat beter tijdens de training. Maar zodra je stopt, voel je je continu kut, omdat je niet meer de extra pump hebt die je had toen je creatine gebruikt. Daarnaast kan je creatine niet te lang gebruiken omdat je lichaam het ook aanmaakt en zodra je te lang veel creatine binnenkrijgt, stopt je lichaam zelf met de aanmaak ervan waardoor je je slap gaat voelen.
    "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Je lichaam blijft zelf creatine aanmaken, is bewezen bij verschillende sporters die langdurig (3jaar en langer) creatine na elkaar namen.. Maar sowieso zou ik toch af en toe 2 weekjes stoppen met crea ofzo, just in case, doe je niets mis mee
      Creatine en cutten gaat niet samen, creatine beschermt het vetweefsel tegen afbraak.
      Creatine zorgt niet alleen voor meer pomp maar heeft ook blijvende effecten: door creatine wordt er meer samentrekkende eiwitstructuur myosine heavy chain opgebouwd, het zorgt er ook voor dat er meer spiercellen aangemaakt worden. De nieuwe spiercellen en extra myosine structuren blijven, ook als je stopt met creatine.

Je neemt creatine na training op, samen met snelle suikers. Je creatine altijd oplossen, het zorgt voor een hogere opname. Een onderhoudsdosis van 2 gram houd de creatineconcentratie op peil, 5 gram is dus eigenlijk niet nodig, kan het kwaad? Neen.. Je pot crea zal enkel sneller leeg zijn..
      Zorg ervoor dat je genoeg water drinkt.

Ik zelf neem op niet trainingsdagen: 4 gram crea, 15 min voor het ontbijt.
      en op trainingsdagen: 4 gram crea 's ochtens en 4 gram met snelle suikers na training.
      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Ik zou het iedere dag 1 koffielepel van 5 gram. Zorgen dat je ook voldoende water drinkt dus dat je lichaam genoeg vochtaanvoer heeft.
        Neem het rond de training ervoor of erna. Het zal je training van de dag zelf niet verbeteren, maar is eerder voor de volgende dag/dagen.

Het is niet zo aan te raden in de cut omdat het juist vocht vasthoud.(En zie uitleg hierboven).

@Gleke: Heb je een bron waar staat dat creatine zorgt voor de aanmaak van nieuwe spiercellen? Dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
        Last edited by Wasofski; 02-09-2010, 16:14.
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ik deed elke dag gwn een koffielepel creatine, zoals wasofski zegt veel water drinken. Creatine gaat water in je lichaam vasthouden, maar als je niet drinkt heeft het dus ook niet veel nut.

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
            @Gleke: Heb je een bron waar staat dat creatine zorgt voor de aanmaak van nieuwe spiercellen? Dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
            Ja, zelf heb ik het in het vakblad krachttraining gelezen.
            Zij hebben 29 bronnen en onderzoeken gebruikt om hun artikel te schrijven, het zijn goeie bronnen. Kan je op vertrouwen.
            De bron waar jij naar vraagt zijn: Med Sci Sports Exerc. 2001 oct;33(10):1674-81 en Med Sci Sports Exerc. 2003 Jun;35(6):923-9.

Comment

Je hebt dit dus uit betrouwbare bron en dit is geen napraat, bedankt voor je reactie!
              Edit: Heb de onderzoeken gevonden, als ik tijd heb neem ik dit nog wel even door.
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                Je hebt dit dus uit betrouwbare bron en dit is geen napraat, bedankt voor je reactie!
                Edit: Heb de onderzoeken gevonden, als ik tijd heb neem ik dit nog wel even door.
                Ja, ik heb het niet gewoon gehoord van iemand ofzo
                Als dat artikel niet betrouwbaar is, dan weet ik ook niet meer of ik wel nog iets moet geloven van alles wat ik lees..
                graag gedaan

Comment

Originally posted by gleke View Post
                  De bron waar jij naar vraagt zijn: Med Sci Sports Exerc. 2001 oct;33(10):1674-81 en Med Sci Sports Exerc. 2003 Jun;35(6):923-9.
                  Interessant materiaal! Ga ik nalezen, thanks!

Comment

Originally posted by BdeB View Post
                    Als je het neemt voel je je wat beter tijdens de training. Maar zodra je stopt, voel je je continu kut, omdat je niet meer de extra pump hebt die je had toen je creatine gebruikt. Daarnaast kan je creatine niet te lang gebruiken omdat je lichaam het ook aanmaakt en zodra je te lang veel creatine binnenkrijgt, stopt je lichaam zelf met de aanmaak ervan waardoor je je slap gaat voelen.
                    Dat is al lang achterhaald.
                    How you like them apples?

Comment

Ik vind de aanbevolen inname niks. Voor mezelf doe ik:
                      -rust dag
                      5gr bij ontbijt
                      5gr bij maaltijd voor het slapen

-sportdag
                      5gr bij ontbijt
                      5gr voor het sporten
                      5gr direct na het sporten

En voldoende vocht innemen anders wordt het niet opgenomen.

Comment

Originally posted by Tepper View Post
                        Hoe moet je creatine precies gebruiken?
                        Ik hoorde 2 x per dag 5 gram, of 5 x per dag 5 gram of 1 x per dag 5 gram.
                        Op welke tijdstippen?
                        Alleen op trainingsdagen? vlak na training?
                        iemand wat uitleg?
                        ik kan het nergens vinden..
                        en is creatine aan te raden in de cut?
                        Door op het potje te kijken........... elke vraag komt bij jou meteen een topic voor...pfffffff.

elke dag nemen, nuchtere maag. en 5g voor op trainingsdagen voor je training.
                        in de cut is het geen probleem.

Comment

wtf ??? slaagt nergens op...
                          If you're going to be a bear, "be a grizzly" 1m88 98kg 15,4 % BF

Comment

is allang achterhaald vriend.
                            Je kunt crea coninu gebruiken, tis wat je zelf wilt.

Comment

5 gram is trouwens geen 1 theelepel maar eerder 1 eetlepel.
                              ik woog het net op een weegschaaltje, pas na 4 of 5 theelepeltjes kwam die op 5 gram.
                              en is een oplaadfase overrated of wel echt nodig?
                              lengte: 181
                              gewicht: 81
                              BF: 13

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X