betweters (irritant)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by marnop View Post
    Je stelling mbt stabiliteit is correct, maar goed, ieder systeem dient een eigen doel.
    Ik denk dat puur PL stijl minder compound is dan BB'stijl. PL'stijl maakt er meer een decline bench van met een zeer korte ROM, maar het stukje arch en brede grip legt meer nadruk op de pecs dan op de schouders (je verlengt de delts iets ipv verkorten). BB'stijl legt toch veel meer belasting op de schouders en triceps denk ik.

Ik weet niet hoe Falstyr en Adon1s hier over denken....? Die zijn iets meer thuis in PL dan ik.
    De PL stijl legt qua stimulatie meer nadruk op triceps en schouders, maar qua belasting (in de vorm van kans op blessures) worden de schouders veel meer ontzien dan bij de traditionele BB stijl. Vooral de internal rotator cuff heeft meer kans op een langdurig bestaan bij de PL setup terwijl deze bij de elbows flared vaak in no time kapot gegrind wordt (tenzij je bullet proof schouders hebt)
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

"The internet, SERIOUS business!"
      ~love what you do, do what you love~

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post

P.S. Moest iemand ook lachen toen dave tate zwaar begon te ademen toen hij de bar aan het grippen was Ja hij knijpt heel hard en god knows what allemaal, maar kom op dit is wel heel PL stereotyperend
        ja, ik vond het ook wel grappig.
        Van zijn conditie moet hij het in ieder geval niet hebben
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Je stelling mbt stabiliteit is correct, maar goed, ieder systeem dient een eigen doel.
          Ik denk dat puur PL stijl minder compound is dan BB'stijl. PL'stijl maakt er meer een decline bench van met een zeer korte ROM, maar het stukje arch en brede grip legt meer nadruk op de pecs dan op de schouders (je verlengt de delts iets ipv verkorten). BB'stijl legt toch veel meer belasting op de schouders en triceps denk ik.

Ik weet niet hoe Falstyr en Adon1s hier over denken....? Die zijn iets meer thuis in PL dan ik.
          Hoe ik er over denk? Dat mensen die niks zinnigs te melden hebben gewoon hun smoel moeten houden. Als een Optimus Prime zo in het dagelijks leven doet wordt hij ook gewoon uit allerlei sociale kringen gegooid en genegeerd. Beetje triest om dan wel dom te gaan gedragen online waar je als een idioot kunt gedragen zonder dat er directe consequenties aan vast zitten.

Over de PL en BB stijl benchen...hmmm... Bij bodybuild bench press lig je vlak op de rug. Qua stabiliteit is er niet echt veel en moet je het meer hebben van in evenwicht proberen te blijven. Hierdoor zijn je schouders behoorlijk bezig met stabiliseren van de barbel. Je drukt meer met de borst. En onderin de ROM als de barbel de borst raakt komt er een volle ongezonde belasting op de schouders waardoor enorm veel blessures en pees ontstekingen zich voor doen. 3x raden wie het meeste bij de fysio langs gaan Hierdoor is een bodybuilder al snel geneigd om een verkorte ROM te hanteren waarbij ze een vuist dikte boven de borst al stoppen. Of ze moeten met lichter gewicht benchen ivm de zwakke plek in de ROM en dan kun je de borst zelf niet genoeg stimuleren wat weer averechts is voor een BB'er. De oefening wordt dan puur gebruikt voor de borst ontwikkeling. De armen/schouders worden relatief gezien weinig betrokken.

Bij een PL'er heb je de arch waardoor je de schouders in een sterkere positie zet. Een positie waarin het meer kracht kan leveren en minder kans op blessures heeft. Je gebruikt ook je benen en kuiten voor de juiste spanning in de arch te behouden. Tijdens de opwaartse press beweging stuur je in feite de druk van de benen omhoog zodat het alleen via het strekken van je armen weg kan. Je gebruikt de bovenrug, traps, pecs, triceps en schouders tijdens de ROM. Je gebruikt zo'n beetje heel het lichaam op het max wat het kan leveren. Dus deze uitvoering is in mijn ogen veel meer compound dan de BB variant.

Qua grip breedte is er niet zoveel verschil tussen een PL'er en BB'er. Denk dat een BB'er eerder neigt naar een wide grip bench press voor betere borst isolatie. De PL'er zit gewoon met een vinger op de ring. Afhankelijk wat zijn sterkte is zal ik bijvoorbeeld met de pink op de ring gaan om zo meer triceps te kunnen benutten. Iemand die meer kracht in de borstspieren heeft gaat met de index vinger op de ring. Die ring is gewoon normale breedte die een BB'er ook vaak gebruikt. Maar ja...persoonlijk krijg ik ook meer massa in de borst en andere spiergroepen dan wanneer ik de bodybuild stijl hanteer. Zolang er maar voldoende volume weg gewerkt wordt.
          Last edited by Falstyr; 06-09-2010, 18:09.

Comment

Hoe ik er over denk? Dat mensen die niks zinnigs te melden hebben gewoon hun smoel moeten houden. Als een Optimus Prime zo in het dagelijks leven doet wordt hij ook gewoon uit allerlei sociale kringen gegooid en genegeerd. Beetje triest om dan wel dom te gaan gedragen online waar je als een idioot kunt gedragen zonder dat er directe consequenties aan vast zitten.
            Uhm, wat? hahaha oke dan...! ..

Misschien moet je je meer focussen op het cutten sinds je beachboy wilt worden ipv psychologische brainstorms los te laten op mensen die je niet kent

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
              Uhm, wat? hahaha oke dan...! ..

Misschien moet je je meer focussen op het cutten sinds je beachboy wilt worden ipv psychologische brainstorms los te laten op mensen die je niet kent
              er is een grotere kans dat ik 8% bodyfat bereik dan dat jij iets zinnigs hebt te zeggen in een topic ipv domme reacties als een aandachtshoer te plaatsen.

Comment

ongeveer dezelfde kans als dat je je eerdere doelen bereikt hebt?

komop man, je bent gewoon een typisch geval van veel kennis, maar kan het zelf niet waar maken

kijk in de spiegel, doe waar je goed in bent. Ga mensen coachen of iets anders leuks

Comment

ongeveer dezelfde kans als dat je je eerdere doelen bereikt hebt?

komop man, je bent gewoon een typisch geval van veel kennis, maar kan het zelf niet waar maken

kijk in de spiegel, doe waar je goed in bent. Ga mensen coachen of iets anders leuks
                  Nice try. maar dusver heb ik gewoon alle tussen liggende doelstellingen bereikt. Behalve degene van dit jaar. Maar daar kan ik niks aan doen met de ene blessure na de andere. Dus je loopt wederom lekker uit je nek te zwammen. Zoals ik al tegen andere losers gezegd heb. Als je me wilt beledigen moet je eerst zorgen dat je weet waar je het over hebt

Comment

ik beledig niemand, en dat zal ik ook nooit proberen

je reageert gewoon behoorlijk zielig op een klein grapje, en dat ik op je in ga is eigenlijk al teveel van het goeie.

Maar succes met je beachboy gebeuren, die 28% eraf moet je heus lukken

Comment

Hullie gaan off-topic bitchesssssssssssssssssssssssssssssss.

Laatste waarschuwing.
                      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Deze plaatjes van jou slaan echt nergens op!
                        Last edited by Misterfit; 07-09-2010, 18:41.

Comment

ik beledig niemand, en dat zal ik ook nooit proberen

je reageert gewoon behoorlijk zielig op een klein grapje, en dat ik op je in ga is eigenlijk al teveel van het goeie.

Maar succes met je beachboy gebeuren, die 28% eraf moet je heus lukken
                          dit soort reacties halen je niveau ver naar beneden.
                          Oordeel niet over iemand als je bijna geen reet van diegene afweet.

Comment

Deze plaatjes van jou slaan echt nergens op!
                            Last edited by Misterfit; 07-09-2010, 18:41.

Comment

Vind het meer passen in het zoals linda aangaf in het grote ergenissen topic. maargoed blijft vervelend die lui

Comment

@ optimus prime, ik sluit me volledig aan bij falstyr, dat je uit het topic moet blijven als je niks zinnigs te melden hebt. Dus kappen met die onzin posts!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X