Originally posted by marnop
View Post
betweters (irritant)
Collapse
X
-
The internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
-
Originally posted by Yawgmoth View Post
P.S. Moest iemand ook lachen toen dave tate zwaar begon te ademen toen hij de bar aan het grippen was Ja hij knijpt heel hard en god knows what allemaal, maar kom op dit is wel heel PL stereotyperend
Van zijn conditie moet hij het in ieder geval niet hebbenความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
Originally posted by marnop View PostJe stelling mbt stabiliteit is correct, maar goed, ieder systeem dient een eigen doel.
Ik denk dat puur PL stijl minder compound is dan BB'stijl. PL'stijl maakt er meer een decline bench van met een zeer korte ROM, maar het stukje arch en brede grip legt meer nadruk op de pecs dan op de schouders (je verlengt de delts iets ipv verkorten). BB'stijl legt toch veel meer belasting op de schouders en triceps denk ik.
Ik weet niet hoe Falstyr en Adon1s hier over denken....? Die zijn iets meer thuis in PL dan ik.
Over de PL en BB stijl benchen...hmmm... Bij bodybuild bench press lig je vlak op de rug. Qua stabiliteit is er niet echt veel en moet je het meer hebben van in evenwicht proberen te blijven. Hierdoor zijn je schouders behoorlijk bezig met stabiliseren van de barbel. Je drukt meer met de borst. En onderin de ROM als de barbel de borst raakt komt er een volle ongezonde belasting op de schouders waardoor enorm veel blessures en pees ontstekingen zich voor doen. 3x raden wie het meeste bij de fysio langs gaan Hierdoor is een bodybuilder al snel geneigd om een verkorte ROM te hanteren waarbij ze een vuist dikte boven de borst al stoppen. Of ze moeten met lichter gewicht benchen ivm de zwakke plek in de ROM en dan kun je de borst zelf niet genoeg stimuleren wat weer averechts is voor een BB'er. De oefening wordt dan puur gebruikt voor de borst ontwikkeling. De armen/schouders worden relatief gezien weinig betrokken.
Bij een PL'er heb je de arch waardoor je de schouders in een sterkere positie zet. Een positie waarin het meer kracht kan leveren en minder kans op blessures heeft. Je gebruikt ook je benen en kuiten voor de juiste spanning in de arch te behouden. Tijdens de opwaartse press beweging stuur je in feite de druk van de benen omhoog zodat het alleen via het strekken van je armen weg kan. Je gebruikt de bovenrug, traps, pecs, triceps en schouders tijdens de ROM. Je gebruikt zo'n beetje heel het lichaam op het max wat het kan leveren. Dus deze uitvoering is in mijn ogen veel meer compound dan de BB variant.
Qua grip breedte is er niet zoveel verschil tussen een PL'er en BB'er. Denk dat een BB'er eerder neigt naar een wide grip bench press voor betere borst isolatie. De PL'er zit gewoon met een vinger op de ring. Afhankelijk wat zijn sterkte is zal ik bijvoorbeeld met de pink op de ring gaan om zo meer triceps te kunnen benutten. Iemand die meer kracht in de borstspieren heeft gaat met de index vinger op de ring. Die ring is gewoon normale breedte die een BB'er ook vaak gebruikt. Maar ja...persoonlijk krijg ik ook meer massa in de borst en andere spiergroepen dan wanneer ik de bodybuild stijl hanteer. Zolang er maar voldoende volume weg gewerkt wordt.Last edited by Falstyr; 06-09-2010, 18:09.
Comment
-
Hoe ik er over denk? Dat mensen die niks zinnigs te melden hebben gewoon hun smoel moeten houden. Als een Optimus Prime zo in het dagelijks leven doet wordt hij ook gewoon uit allerlei sociale kringen gegooid en genegeerd. Beetje triest om dan wel dom te gaan gedragen online waar je als een idioot kunt gedragen zonder dat er directe consequenties aan vast zitten.
Misschien moet je je meer focussen op het cutten sinds je beachboy wilt worden ipv psychologische brainstorms los te laten op mensen die je niet kent~love what you do, do what you love~
Comment
-
Originally posted by Optimus_Prime View PostUhm, wat? hahaha oke dan...! ..
Misschien moet je je meer focussen op het cutten sinds je beachboy wilt worden ipv psychologische brainstorms los te laten op mensen die je niet kent
Comment
-
Originally posted by Optimus_Prime View Postongeveer dezelfde kans als dat je je eerdere doelen bereikt hebt?
komop man, je bent gewoon een typisch geval van veel kennis, maar kan het zelf niet waar maken
kijk in de spiegel, doe waar je goed in bent. Ga mensen coachen of iets anders leuks
Comment
-
Originally posted by Optimus_Prime View Postik beledig niemand, en dat zal ik ook nooit proberen
je reageert gewoon behoorlijk zielig op een klein grapje, en dat ik op je in ga is eigenlijk al teveel van het goeie.
Maar succes met je beachboy gebeuren, die 28% eraf moet je heus lukken
Oordeel niet over iemand als je bijna geen reet van diegene afweet.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
13 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...18 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-