Belangrijke vraag over rust

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Belangrijke vraag over rust

Beste BN-ers,

Zoals jullie weten is rust één van de belangrijkste factoor bij fitness. Onder rust versta ik een dag waar ik niet train en lekker ontspan op de bank, tv kijken, Playstation en natuurlijk slapen. Bij dat laatste heb ik een klein vraag/probleempje. Volgens de wetten der fitness is het van belang dat een sporter gemiddeld 8 uur per dag slaapt. Als ik bijv. de volgende dag om 8 uur 's morgens eruit moet, dan ga ik al rond 23.00 uur de dag ervóór naar bed. Je zou zeggen dat ik dan dan voldoende slaap heb, maar instelling totdat krijg ik soms pas rond 00.00/01.00 slaap. Ik slaap dus dan minder dan 8 uur.

De vraag is nu heeft dit invloed op het herstel en groei van mijn spieren? Of maakt het niet zoveel uit, omdat ik al voldoende "rust"?

Met sportieve groet,

De wetten der fitness? Dat is het laatste waar je je druk over moet maken.
    Fitnessers begrijpen er over het algemeen geen reet van. Fitvak die die wetjes verzonnen heeft maakt de ene op de andere fout, dus....
    lekker belangrijk.

Als je 7 uur slaapt is zat en een keer een uurtje minder is ook niet erg.
    Je zal vast wel regelmatig de gemiste slaap inhalen?

btw rust en slaap zijn 2 dingen he.!
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Marnop, is het niet zo dat je tijdens de 'langere' slaapsessies GH doet produceren, wat de opbouw doet stimuleren?

@TS: Als je 's ochtends (redelijk) fit opstaat, en door de rest van de dag heen niet echt moe bent, kan het ook zijn dat je van je eigen minder slaapt, en schiet het natuurlijk ook niet op om meer proberen te slapen imho.
      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

GH en IGF wordt na 2 uur slaap aangemaakt zodra je de diepste slaap stadium bereikt heb. Hoe lang het blijft gaan is afhankelijk hoe lang je slaapt. Maar Cortisol neemt ook geleidelijk toe en neutraliseert het opbouwende hormoon na verloop van tijd. Daarom heeft langer slapen dan 7-8 uur geen ene toegevoegde waarde.

Comment

Originally posted by marnop View Post
          De wetten der fitness? Dat is het laatste waar je je druk over moet maken.
          Fitnessers begrijpen er over het algemeen geen reet van. Fitvak die die wetjes verzonnen heeft maakt de ene op de andere fout, dus....
          lekker belangrijk.

Als je 7 uur slaapt is zat en een keer een uurtje minder is ook niet erg.
          Je zal vast wel regelmatig de gemiste slaap inhalen?

btw rust en slaap zijn 2 dingen he.!
          Slaap kan je niet inhalen!

volgens mijn heeft Fitvak ervoor geleert en jij niet trouwens.
          Komt door de roids dat je nu groeit vriend verwar dat niet met de wetten der fitness.

training
          voeding
          rust
          Last edited by Kevin72; 09-09-2010, 21:04.
          Face your demons...........

Comment

1 van mijn diploma's komt ook van het !Fitvak. Heb het studiemateriaal nog steeds in me boekenkast. Geloof me maar dat het vol staat met achterhaalde bullshit. Het is nauwelijks het papier waard waar het op geprint is. Gewoon domweg ja knikken en totaal niet in discussie gaan, want dat kunnen die zogenaamde experts niet hebben. Na het behalen van me papiertje heb ik zo'n beetje alles proberen te vergeten.

Biomechanica ofzo heette 1 van de lessen. Werd er theoretisch berekend waarom overhead presses zoals militairy press slecht zijn voor je. Dit is ook 1 van de wetten van fitness...Echt die lui verdienen een nekschot met hun onzin.

Jij kent de wetten van Fitness verder niet. Ga nu niet preken wat je niet begrijpt. Na praten kan iedereen, maar daar houdt je alleen jezelf mee voor de gek.
            Last edited by Falstyr; 09-09-2010, 21:16.

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
              Slaap kan je niet inhalen!

volgens mijn heeft Fitvak ervoor geleert en jij niet trouwens.
              Komt door de roids dat je nu groeit vriend verwar dat niet met de wetten der fitness.

training
              voeding
              rust
              Sonja Bakker heeft er ook voor geleerd. ''Je kant iets beter aan iemand vragen die t zelf heeft meegemaakt dan aan een dokter die er alleen over gelezen heeft.''

Ga niet zo dom van je afbijten en beginnen te gooeien met roids etc. Wetten der fitness
              I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Het is dat mensen te veel waarde aan papiertjes hechten. Alsof al die fitness instructeurs op de sportscholen verstand van zaken hebben. Enige wat die gasten kunnen is zwak ouwehoeren en wetenschappelijk achterhaalde fabeltjes blijven herhalen. En de gemiddelde bezoeker weet er nog minder van dus die gaat er gewoon in mee. In amerika staan de opleidingen wat dit betreft een stuk hoger in kwaliteit. Dan lees ik liever hun artikelen en materiaal door via het internet en gebruik me papiertje van !fitvak e.d. omdat de domme hollander daar waarde en vertrouwen uit haalt.

Comment

Ik heb mijn studies bij Remco verkaik.
                  Goolge hem maar even.
                  En over roids dat blijft maar zo gevoelig he, gebruik ze zelf ook hoor
                  ga is een jaar lang off wedde dat je anders gaat eten enz.
                  En al dat achterhaalde dat klopt misschien wel maar werkte dat toen ook niet??
                  Het is denk ik meer zo dat er steeds meer nieuwe methoden worden ontwikkelt.
                  Arnold is ook nou niet echt van de nieuwe tijd.

Ik vind trainen, voeding en rust zeker wel een wet.
                  Maar ken ze idd ook die trainen,feesten veel roids en veel vreten als wet hebben en die gaan ook goed.

Comment

Napraten is niet aan mij besteed sorry.
                    Waarom is overhead press slecht voor je?
                    Te zwaar trainen is erg belastend voor je gewrichten dus ook slecht voor je.
                    Veel BBers krijgen op later leeftijd last van hun rug, hernia enz. door het zwaar trainen.
                    Daar wordt waarschijnlijk voor gewaarschuwd, dat lijkt me toch niet zo slecht eigenlijk of wel?
                    Of wil je zeggen dat je gewrichten het allemaal leuk blijven vinden als je ouder wordt?o
                    Het gaat jullie alleen om groeien dat begrijp ik heel goed maar een opleiding houdt meer rekening met hou je lichaam in elkaar steekt dan dat.
                    En ja een papiertje en ervaring komt betrouwbaarder over dan laat ik het maar niet meer zeggen ook je begrijpt me nu wel.

Comment

dat papiertje (fitness leraar A) heb ik ook en het steld geen fuck voor, ookal ga ik dit jaar fitness leraar B Krijgen, dat papiertje hecht ik geen waarde aan alleen de sportscholen wel om mij aan te nemen dus haal ik ze.
                      die papieren stellen dus niks voor, en heeft geen zin om daar mee te pronken dat je ervoor geleerd hebt.
                      Calisthenics / Street workout

Comment

Die Remco Verkaik zou alleen mogen mee praten over voeding en niet over sport en al helemaal niks te melden heeft over AS gebruikers. Dat valt ver buiten zijn kennis gebied. Dat is net zoals dat allerlei doctoren over AS fabeltjes en onzin lullen terwijl de doktoren van Endocrinologie nooit wat mogen zeggen terwijl het hun vak gebied is.

Een overhead press is volgens die fitness idioten gevaarlijk omdat het gewicht in een verticaal vlak boven het hoofd wordt bewogen. Zou de kans op omvallen vergroten aangezien het middelpunt van de zwaartekracht veel hoger komt te liggen dan waar het normaal ligt (rond de navel streek). Is dus gevaarlijk volgens hun. Net zoals dat squaten en deadliften slecht is. Dat is gewoon grote theoretische bullshit. Je traint juist om al je spieren te versterken zodat je niet om gaat vallen.

Die kut smoesjes dat het slecht voor je gewrichten is moeten ze ook van af stappen. Dat betekend dat die instructeurtjes hun werk niet doen en mensen niet de nodige begeleiding geven. En dat klopt ook aangezien de meeste bezoekers meteen in machines gepropt worden ipv leren om te gaan met losse gewichten. Belabberde kennis en kwaliteits begeleiding is de norm van tegenwoordig. Heeft niks te maken met ongezonde gewrichten voor de gemiddelde sporter die gezond wil zijn. Zolang je niet eens met lichaamsgewicht de grote compounds doet heb je niks om zorgen te maken en zit iedereen alleen maar kut smoesjes te zoeken voor zichzelf.

Het voorbeeld dat er bodybuilders zijn met hernia's en zo betekend ook niks concreets. Niks meer dan onderbuikgevoelens die je presenteert en geen feiten. De krachtsport, bodybuilding, powerlifting, gewichtheffen en strongman zijn nog steeds de sporten met de minste blessures. Voetballers, tennisers, volleyballers, hardlopers etc hebben vele malen meer blessures die langer aanhouden en terug komen. Maar dat zijn algemeen geaccepteerde sporten en worden de kwetsuren gebagatelliseerd en gedoogd. Van wat ik me herinner is krachtsport maar 0,001% blessures vergeleken met de rest. Sterker nog...powerlifting wordt gebruikt om blessures te verhelpen zoals een box squat om maar iets te noemen. Google zelf maar even voor wetenschappelijke onderzoeksresultaten van alle sporten en hun blessures.

Die teringlijers (fitness instructeurs, cios, fitvak etc) houden zichzelf de hele tijd voor de gek met hun fabeltjes en achterhaalde kennis van tig jaar terug en het is gewoon onmogelijk om door die dikke plaat voor hun kop te komen.

Comment

Die teringlijers (fitness instructeurs, cios, fitvak etc) houden zichzelf de hele tijd voor de gek met hun fabeltjes en achterhaalde kennis van tig jaar terug en het is gewoon onmogelijk om door die dikke plaat voor hun kop te komen.
                          dankje kan er ook niks aan doen dat ik het papiertje NODIG heb xD

voor de rest, ben ik het helemaal met je eens! krachttraining verhelpt juist kwaaltjes en van alles en nog wat, heb al zo vaak mensen geholpen die nu weer heerlijk kunnen hardlopen/fietsen of weet ik veel wat ze nu doen.

En dat klopt ook aangezien de meeste bezoekers meteen in machines gepropt worden ipv leren om te gaan met losse gewichten.
                          zo moeten we dat doen van de hoge mannen: eerst cardio/machines. daarna schema uitbreiden en als dat sommige mensen losse gewichten willen doen, denk nog niet eens 1% dan kunnen we dat uitleggen.

het liefst zie ik ook 20squatrekken naast elkaar en dat die dan vol zijn, zou mij wel een hardcore idee geven maar de vraag is blijkbaar meer naar 20hardloop dingetjes en 20crosstrainers.
                          en daarom staan de squatrekken (2 bij ons) altijd weg te roesten.
                          Calisthenics / Street workout

Comment

i know. had hetzelfde. daarom ben ik gestopt met het werken op de sportschool

Comment

Ik merk het meteen goed als ik minder lekker slaap. Ik weet niet of je wel is last heb van samentrekkende spiertjes in je spieren, zoals je die soms ook wel eens in je ooglid kunt hebben? Als ik een tijdje slecht heb geslapen dan zijn die altijd veel sterker aanwezig als wanneer ik wel slecht slaap. Dus ik denk dat je lichaam wel een signaal afgeeft als je niet genoeg slaapt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X