shit ik krimp, wat zou jij doen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mister XXL View Post
    Details vermelden daar kan je niets mee nee, maar zo bedoelde ik het ook niet. Waar ik vooral op doelde is dat je bijv. ook te veel van het goede kan doen.

@ marnop: Tsja, eeh ik vind het gewoon een 'vreemd' verhaal eigenlijk. Misschien toch meer op zoek gaan naar regelmaat zoals je zelf al vermelde. Dus een plan uitwerken en je daar aan houden. Vaste dagen, vast voedsel zodat het allemaal wat gelijkmatiger is. Gewoon 1 opzet dus voor de hele week en je daar aan houden. Niet steeds wat anders.
    Dat gaat niet lukken met mijn werk. Ik moet per dag aanpassen.

Met wat Falstyr bedoeld kan je redelijk inschatten wat de impact of het effect van een training kan zijn als je iemands stats, ervaring en voeding een beetje weet. Hoe meer je weet hoe exacter je kan zien hoe de intensiteit is.

Vaak vermelden mensen wel wat, maar je weet dan nog helemaal niets.
    Als je dan stats en ervaring en voeding weet dan weet je ook als je genoeg ervaring hebt of het BS is of niet.
    Falstyr kan het wel zien iig. En bij velen prikken we er dwars doorheen........ze doen en kunnen minder dan dat ze voor doen komen.
    Last edited by marnop; 01-10-2010, 14:39.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Je verliest vetmassa en je krijgt spiermassa bij? Dan blijf je op hetzelfde gewicht, toch vrij logisch.
      Doe je nog elke ochtend cardio? Ik zou dit zeker niet op een nuchtere maag doen.
      Meer spiermassa is meer kcals dat je nodig hebt om deze te onderhouden dus ofwel behoefte verlagen ofwel intake verhogen.
      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Beschikbaar maken van vet voor verbranding kost ook kcal net zoals het behouden van spiermassa. Dus zolang je gewicht gelijk blijft kun je qua voeding ook ongeveer hetzelfde blijven. Enige wat veranderd is je fysiologische samenstelling als in minder vet/meer spiermassa.

Comment

Man als ik zie wat jij allemaal eet. Fucking lekker.. ben zelf bezig met wat droger worden om daarna clean te bulken... kan niet wachten totdat ik weer meer kan eten.

OT: Ik heb niet genoeg ervaring met het niveau waar jij mee bezig bent en wat ik weet is al gezegt. Ik wens je succes met het behalen van je doel.

Grtn.
          There are no shortcuts to any place worth going
          178cm 88kg BP 120kg SQ 150kg DL 160kg

Comment

Tsja, mijn eerste gedachte zou zijn dat als je die kcal clean zou eten, je nog harder vooruit gaat. Maar het enige probleem is denk ik dat het dan nogal veel gaat worden.

En komt het niet gewoon door de T3 dat je ineens zoveel weg kunt werken op een dag? Voor zover ik weet geeft het je de metabolische eigenschappen van een uberecto, dusja.
            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

ik zou gek worden serieus

Comment

tussen 0700uur en 1200 uur vandaag:
                totaal ca 700gr brood volkoren met kalkoenfilet 100gram, saks lever worst
                brood met hazelnootpasta
                ca 350gr zalm met aardappelen en fritessaus
                aantal biskwietjes
                koek met een suikertroep er tussen(128cal)
                liter melk.

700g brood zijn ongeveer 20 sneetjes en dat is alleen al een 300g koolhydraten. laten we zeggen dat daar 5 met hezelnootpasta waren. zit je al snel aan 340g koolhydraten.

dan nog de aardappelen van je zalm maaltijd. laten we zeggen hooguit 300g aardappelen (2 middelgrote aardappelen) = 60g kh. dan zit je al op 400g koolhydraten. biscuitjes + koek = een 50g koolhydraten. liter melk = 50g koolhydraten. dus tussen 7 en 12 eet jij al ongeveer 500g koolhydraten.

ik hoor je altijd zeggen dat je zo hoog in eiwitten zit, en dat de vetten hoog genoeg moeten zijn. maar wat ik hier zie, is een dieet dat gemiddeld is qua eiwitten, gemiddeld is qua vetten, en hoog is qua koolhydraten.

Zometeen gaat er weer een grote kippebout in, appel en banaan en eieren, straks pasta met groente en kip en nog van alles. Vrouw wil nog kipdrumsticks braden in de oven dus,....jam jam.
                Gaat straks ook weer wat in van brood of iets anders, rijst ofzo.
                Misschien nog een grote bak yoghurt. En ik moet zo een ananas aansnijden.
                Verder gaat straks de vruchtensap open en op.

op de rest van de dag zie ik dus ook nog eens een aanzienlijke hoeveelheid koolhydraten. pasta, brood of rijst, fruit, yoghurt. ik gok al snel dat je minimaal een 200g extra koolhydraten neemt. zit je dus al op 700g koolhydraten op een dag.

als je eetpatroon er dagelijks zo uitziet, dan eet je eerder high carb, en een gemiddelde hoeveelheid van eiwitten en vetten.

je zult op deze dag zal je ongeveer een 5500 kcal hebben genuttigd. als ik het grof natel kom ik uit op ongeveer 375g eiwitten, een 700g koolhydraten. en een 130-140g vet. dat is dus gewoon een dieet welke hoog in koolhydraten is. (e27%, kh50%, v23%).
                niet dat daar iets mis mee is. als iets werkt, dan moet je dat natuurlijk blijven doen. maar ik heb je tientallen malen mensen zien adviseren die percentueel en in absolute hoeveelheid een stuk minder koolhydraten als jou nuttigen, en jij gaf hun het advies dat ze meer vetten en eiwitten moeten eten, en minder koolhydraten.

maar zelf volg je dus (iig op deze specifieke dag) gewoon een high carb dieet.
                gr dyno
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Je wilt eigenlijk geen advies. maar ik zal je toch een algemene tip geven. houd eens een week ofzo exact bij wat je eet. en ga daarna eens kijken hoeveel eiwitten , koolhydraten en vetten je nou daadwerkelijk per dag binnenkrijgt. en pas eventueel als je denkt dat dit nodig is je eetpatroon iets aan.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Als je het zo natelt kom je met 375gr eiwitten inderdaad nooit aan de bijna 4gr per 1kg eiwit die hij iedereen lijkt te adviseren.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                      Tsja, mijn eerste gedachte zou zijn dat als je die kcal clean zou eten, je nog harder vooruit gaat. Maar het enige probleem is denk ik dat het dan nogal veel gaat worden.

En komt het niet gewoon door de T3 dat je ineens zoveel weg kunt werken op een dag? Voor zover ik weet geeft het je de metabolische eigenschappen van een uberecto, dusja.

Ja klopt die cal clean eten geeft veel betere gains en meer/beter effect.
                      Die T3 hakte er ook flink in op dat moment.

Wat ik adviseer aan anderen heeft niets te maken met wat ik zelf zo nu en dan doe he! Volgens mij moet dat Falstyr ook bekend klinken......
                      Vanaf deze week ben ik ON met test en tren. Moet ik dat dan ook gaan adviseren oid? Beetje BS he?

Ik ben bovendien wel een paar grote stappen verder dan de gemiddelde trainee die ik advies geef, onthouden we dat wel? Of je traint als een gemiddelde beginner/recreant of dat je traint als een grote wedstrijd BB'er die met 120kg op het podium moet staan over 7 maanden.
                      Dus vergelijken is hier niet aan de orde.

Het was idd een bar en bar slechte week toen, zat in een suikerdip.
                      Ben er weer vanaf, ben nu weer cleaner bezig.

Zit nog wel aan veel brood, wisselt af met bruin en wit, maar veelal belegd met kalkoenfilet totaal ca 200gr per dag, saksleverworst regelmatig nog wel, voor de lever die er in zit, zou moeten werken om je lever extra bouwstoffen te geven.
                      En regelmatig gebakken eieren op brood, altijd 3 of 4 eieren.
                      Nagenoeg elke dag kipfilet en/of kippebouten, gemiddeld zo'n 600/800gr totaal.
                      Dagelijks 2/3 eieren, gemiddeld 100gr whey per dag. Yoghurt gem halve liter(magere) en 2 liter melk per dag.
                      Nog wel wat tussendoortjes, dat beperk ik tot gevulde koek af en toe, verder weinig tot geen suikers. Elke dag 3 bananen en op trainingsdagen 2 appels.
                      Een paar liter water per dag.
                      Weekends biefstuk of bieflappen of duitse biefstuk of vis. Soms op woensdag ook bieflap of duitse biefstuk.

Bijkomend is als warme hap de ene keer pasta, zit altijd kip en ei in of rijst, zit ook altijd kip in en in de pasta en de rijst zit altijd veel verse groente.
                      Of een enkele keer wat aardappelen met groente en vlees.
                      Meestal laat ik de aardappelen voor wat het is, pasta pak ik dan overdag, omdat ik laat op de avond pas thuis ben en er dan ook al een grote shake in gaat.
                      Last edited by marnop; 15-10-2010, 13:54.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Wat ik adviseer aan anderen heeft niets te maken met wat ik zelf zo nu en dan doe he! Volgens mij moet dat Falstyr ook bekend klinken......
                        Tot op dat punt heb je gelijk. Wij trainen op een ander niveau dan de gemiddelde "gym rat". Daarom geef ik ander advies aan hun dan wat ik op mezelf toe pas. Het heeft geen zin hun te laten trainen of eten op mijn manier als hun doelen anders zijn. Maar waarom geef je dan nog steeds een gemiddelde krachtsporter het advies 4gr eiwitten te nemen als dat niet voor hun van toepassing is?

Comment

Marnop en Falstyr, enige vraag die mij rest na dit alles gelezen te hebben is hoe kom je waar jullie nu zijn?
                          Ben een beginner qua BB betreft maar op de goede weg inmiddels.
                          Misschien tips?

Greetz

Comment

is misschien goed om wekelijks, of 4-daags je laten wegen op zo`n ding dat ook je vocht, vet% enzo laat zien

Comment

sorry jongens dat ik het hier vraag maar hoe begin ik een discussies want ik heb een vraag ik heb een kuurtje van een 6weken 750mg test en 500mg deca is naa kuren echt nodig raak ik dan alles kwijt wat ik gewonnen heb nog maals sorry dat ik het door je discussies doet gr robin

Comment

Originally posted by kwint View Post
                                Marnop en Falstyr, enige vraag die mij rest na dit alles gelezen te hebben is hoe kom je waar jullie nu zijn?
                                Ben een beginner qua BB betreft maar op de goede weg inmiddels.
                                Misschien tips?

Greetz
                                Hoe kom je waar ik ben......en hoe kom je waar Falstyr is.
                                Dat zijn 2 totaal verschillende werelden.

Als je wil komen waar ik nu ben dan zal je zo'n beetje dezelfde weg moeten bewandelen, maar ik heb door onderweg wat zijwegen te nemen en foutjes te maken ondervonden wat beter is voor mijn doelen.

Beter is je doelen te bepalen en hard te gaan trainen en goed eten en af en toe wat tips van mij opvolgen, dan kom je sneller bij jouw doel dan dat ik bij het mijne kwam.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X