Van 3 naar 2 dagen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Van 3 naar 2 dagen?

Hallo,

ik ben al enkele maanden bezig met een 3-dagen splitschema.

Dag 1: borst, buikspieren, triceps
    Dag 2: benen, schouders
    Dag 3: rug, biceps, voorarmen

Nu komt het wel eens voor dat ik door studies geen 3 keer per week kan trainen. Kan ik in die week dan 'dag 2' verdelen over de 2 andere trainingen? En hoe zou ik dat dan best doen?

Maar dan worden mijn trainingen misschien te zwaar? Ze duren nu ongeveer een uur, dus 1.5 uur is misschien te veel...
    Ik weet niet of dit genoeg informatie is, anders post ik mijn oefeningen ook even?

Alvast bedankt! Groeten

sowieso is voorarmen al bullshit dus dat kan je al skippen. Train je kuiten? dat er ook invoegen...

over de tijden, tsja ik zou toch echt proberen 3 dagen in de week te gaan. heb je in het weekend geen tijd? en als het echt niet kan zou ik de dag gewoon doorschuiven naar een week later en dan wellicht wat extra trainen.

Comment

als je maar 2x kan... zou ik gewoon 2x fullbody doen. Tenzij de dagen te dicht op elkaar liggen.
      dan ub/lb split
      Fear is the mind killer

Comment

als er 2dagen tussen zit zou ik full bodyschema doen zo niet upper/lowerbody training.
        Calisthenics / Street workout

Comment

Puur de basics nemen en daarop knallen, zou zoiets nemen (is van Dan John):

Twice a Week Ain't All That Bad

The idea of lifting twice a week is actually quite sound. A few years ago because of my life taking the lead over my training, I dropped down to two days a week.

The original plan was simply this:

Tuesday

Snatch
          Bench press

Saturday

Squat
          Clean

Soon, it became evident that I should bench on Saturdays, too, and we dropped the cleans.

Tuesday

Snatch
          8 x 5

Bench press
          10 x 135
          10 x 225
          10 x 315
          Max reps with 335

Saturday

Clean
          8 x 2

Bench press
          10 x 135
          10 x 225
          10 x 315
          Max reps with 365

In a six week period, my lifts went through the roof (a nice 405 bench wearing a polo shirt and khaki pants) and I threw the discus very far.

It was such a good program I continue to wonder why I didn't keep doing it!
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

ik zou fullbody doen of wat adon1s zegt..
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Als je maar 2 keer in de week kan trainen, zou ik ook kiezen voor een fullbody schema.
              Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Sorry voor de late reactie, bedankt voor jullie reacties.
                Ik doe op het moment een schema dat ik volledig thuis kan uitvoeren, dus als ik een full body zou doen, dan moet ik wel de juiste oefeningen zoeken (ik kan thuis bench press, dips, pull ups en andere oefeningen met barbell/dumbbells).

Door het missen van een training dacht ik eraan om ze 'in te halen' de komende 2 weken. Als ik maandag borst, triceps en buikspieren doe, kan ik morgen mijn biceps en rug doen bv?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X