Originally posted by JingTseng
View Post
Mythes van BB
Collapse
X
-
Originally posted by JingTseng View Post..waarom dus al deze ophef...
elkaar respecteren...en wellicht iets opsteken en misschien ook iets van 'Both Worlds'integreren in je training...daar is geen wet voor.
Ik gebruik semi kracht/semi massa schemas, En tot nu toe bevalt dat nog steeds goed. maar ik denk dat als je je specifiek op één doel toelegt, dat je dan snellere en betere resultaten behaald.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by JingTseng View Post..waarom dus al deze ophef...
elkaar respecteren...en wellicht iets opsteken en misschien ook iets van 'Both Worlds'integreren in je training...daar is geen wet voor.
We kunnen ook zeker vaak veel van elkaar leren.
De ophef is meestal omdat de ene zich superieur opstelt t.o.v. een ander.
Je ziet dan in topics ook waar wederzijds repsect is of geen machtsvertoon er geen ophef aanwezig is.
Daarom heb ik bijvoorbeeld bij de ene wel respect voor de stats en de ander ookal zouden die beter zijn weer niet. Het is net hoe diegene zich opstelt.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by marnop View PostDie was op dat moment nog lekker opgepompt 48+ cm
hoe staat het met je vet% op dit moment. en zijn er nog zwakke punten waar je aan gaat werken de komende tijd? hoelang heb je uitgetrokken voor je wedstrijd voorbereiding. meestal wordt hier toch wel 16 weken voor uitgetrokken toch? en als je in mei de wedstrijd hebt, zou je binnenkort al moeten beginnen met je wedstrijdvoorbereiding.
ben wel benieuwd hoe je het gaat aanpakken.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
...begeleid met foto-materiaal..ben wel nieuwsgierig.There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.
Comment
-
Originally posted by dynobet View Post48 centimeter is zeer netjes. maximum van mijn armen was ooit 42, maar dat was wel grotendeels vet haha.
hoe staat het met je vet% op dit moment. en zijn er nog zwakke punten waar je aan gaat werken de komende tijd? hoelang heb je uitgetrokken voor je wedstrijd voorbereiding. meestal wordt hier toch wel 16 weken voor uitgetrokken toch? en als je in mei de wedstrijd hebt, zou je binnenkort al moeten beginnen met je wedstrijdvoorbereiding.
ben wel benieuwd hoe je het gaat aanpakken.
Mijn vet% gaat redelijk, maar ik had beter verwacht, denk dat ik nu op ongeveer 13% zit. Ik weet het meten is weten, maar ik houd het nog heel even zo.
Ik baseer het op dat als alles warm is dan zijn er zat strepen en definitie te zien op alles. Alleen de rug komt minder door en de buik zie ik wel alle aftekeningen maar nog niet exact de blokken.
Overal komen ale aders goed door en bij lekkere traingen zit ik vol zwart/blauwe vlekken van overtollig vocht wat uit de spieren geperst wordt wat het huidoppervlak snel bereikt. Dus de vetlaag is aardig dun al.
Mindere punten: dikte van de rug, vind ik zelf en de lats mogen iets lager beter ontwikkelen nog. De pecs zijn goed vol als ik warm ben maar vind ze nog lang niet optimaal bij alle poses. Verder ben ik overal wel al redelijk tevreden mee. Benen gaan de komende maand nog een centimetertje groeien, meer wil ik niet, ik wil de ouderwets atletische vorm in de benen hebben.
Vanaf eind van de maand gaat er meer focus al komen op fatloss, dus ik heb nog een paar weken de tijd om goed aandacht te geven aan de dikte die ik hebben wil daarna wordt het knallen voor finetunen en om in shape te komen.
Als het voetbaltrainen weer volop kan dan ga ik regelmatig een partijtje meetrainen als cardio/fatloss en voor de shape van de beentjes.
Dit betekent geen 120kilo op 6%...helaas. Tenzij ik er een flinke kuur in zou knallen.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
In ieder geval..veel succes met je prep.There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.
Comment
-
Originally posted by marnop View PostMijn vet% gaat redelijk, maar ik had beter verwacht, denk dat ik nu op ongeveer 13% zit. Ik weet het meten is weten, maar ik houd het nog heel even zo.
houd het goed in de gaten. van 25-20 gaat zowat vanzelf als je traint en niet veel te veel of complete rotzooi eet. van 20-15, is ook nog vrij makkelijk. van 15-10 is al een stuk moeilijker, en gaat ook wel wat langzamer. Ik heb zelf nog nooit 5% bodyfat gehad, maar weet wel zeker dat van 10-5%, meer moeite kost als van 15-10.
je rekent 14 weken om bodyfat te verlagen. als alles helemaal naar wens verloopt, kun je in de eerste 12 weken je vet% al verlagen met 6%, en de laatste twee weken wat extremer contest dieten, om nog eens 2% eraf te cutten. in die 14 weken zou je dus 8% bodyfat kunnen droppen.
Als je echt op die 13% staat zoals je zelf denkt. dan is dat heel mooi. Als dan alles perfect verloopt, heb je na 14 weken een vet% van 5-6%. Maar wat als die procenten van 10 naar lager toch veel moeilijker blijken?, en je bereikt uiteindelijk maar 7% bodyfat? Of wat als jij nu denkt dat je op 13% staat, maar in werkelijkheid is het 14.5? en je krijgt er nog 7% af in 14 weken, en je eindigt op 7.5%... (begrijp me niet verkeerd. 7% is nog steeds heel goed, maar je doet een wedstrijd en daar zullen anderen verschijnen die wel gewoon goed gemeten hebben, op tijd zijn begonnen met voorbereiden, en die staan daar wel op dat podium met 5%. ik zou iig zo snel mogelijk een professionele 4 of 7 punts meting laten uitvoeren (3 punts meting geeft bijna altijd te laag % aan).
Ik baseer het op dat als alles warm is dan zijn er zat strepen en definitie te zien op alles. Alleen de rug komt minder door en de buik zie ik wel alle aftekeningen maar nog niet exact de blokken.
Overal komen ale aders goed door en bij lekkere traingen zit ik vol zwart/blauwe vlekken van overtollig vocht wat uit de spieren geperst wordt wat het huidoppervlak snel bereikt. Dus de vetlaag is aardig dun al.
dat van die zwarte/blauwe vlekken is voor het eerst dat ik hier van hoor. ik heb dit nog nooit gehad iig.
Mindere punten: dikte van de rug, vind ik zelf en de lats mogen iets lager beter ontwikkelen nog. De pecs zijn goed vol als ik warm ben maar vind ze nog lang niet optimaal bij alle poses. Verder ben ik overal wel al redelijk tevreden mee. Benen gaan de komende maand nog een centimetertje groeien, meer wil ik niet, ik wil de ouderwets atletische vorm in de benen hebben.
Vanaf eind van de maand gaat er meer focus al komen op fatloss, dus ik heb nog een paar weken de tijd om goed aandacht te geven aan de dikte die ik hebben wil daarna wordt het knallen voor finetunen en om in shape te komen.
Als het voetbaltrainen weer volop kan dan ga ik regelmatig een partijtje meetrainen als cardio/fatloss en voor de shape van de beentjes.
Dit betekent geen 120kilo op 6%...helaas. Tenzij ik er een flinke kuur in zou knallen.
op welk lichaasmgewicht zit je nu dan? Voor een wedstrijd is het zowieso belangrijk dat je er goed ripped bijstaat. 6% is echt de bovengrens. 5% is al beter, en 4% zou helemaal ideaal zijn. Je kan dan wel wat groter zijn als je concurrenten, maar als jij 7% vet hebt, en zij hebben 4-5%, dan zijn ze goed in het voordeel, omdat ze er bruter en harder uitzien. liever 110 kilo op 5%, dan 115 kilo op 7% (voor een wedstrijd iig dan).
Het liefst elke twee weken laten meten of je nog op koerst bent. zo kun je snel genoeg herkennen wanneer je op schema ligt, of achterloopt. en als je achterloopt, kun je desbetreffende maatregelen nemen. (door kcal inname voor de weken die erop volgen iets verder te laten zakken).
een maand voor de wedstrijd, opnieuw meten. afhankelijk van hoeveel% er nog afmoet, ga je 2-3 of 4 weken strenger cutten (al dan niet met 2x per week een carb refeed). als er nog maar 2% afmoet, kun je wellicht 2 weken normaal doorgaan zoals je voorheen ook deed, en alleen de laatste twee weken iets dieper gaan. moet je nog 3% eraf, dan zul je wellicht 3-4 weken dieper moeten gaan.
en dan de laatste week nog de nodige aanpassingen maken om vocht kwijt te raken (ofwel spelen met sodium/potassium), en eventueel carbs refeeden om de spieren weer helemaal vol te pompen met glycogeen zodat je er voller uitziet. (maar als je carbs reloaden voor een wedstrijd nog nooit gedaan hebt, zou ik dit niet aanraden. sommigen reageren hier anders op als anderen. ikzelf ben na een carbload altijd vol, groot, droog, en anders komen extra naar buiten. maar anderen ervaren een lichte bloat).
ga je hier op bodynet toevallig ook een log bijhouden van je wedstrijdvoorbereiding?
oja sorry voor het offtopic: foei dynobetMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
mbt het offtopic, misschien kan je e.e.a. anders verplaatsen? Anders zal ik eens kijken of ik m'n oude log een bump zal geven.
anyway,
je tips zijn zeer welkom, al is e.e.a. wel bekend, een geheugensteuntje en wake up call is altijd welkom.
Je hebt gelijk meten is weten. Dan heb je altijd je referentie punten, maar dat komt wel goed. Ik heb nog wat afspraken staan met andere en grotere wedstrijdjongens en dan gaat de vetmeting ook gelijk gebeuren.
Ik ben zelf niet zo bang voor een procentje verschil als ik eenmaal onder de 8% kom, ik sta dan al erg snel met de juiste definitie en diepte, daar maak ik me niet zo druk om.
Het is wel erg tricky, dat wel. Dus ik focus sowieso op de 6% ipv hoger.
Binnenkort gaat het meeste brood er al uit en ga ik de melk wat minderen, blijft nog wel zat melk in voorlopig maar wordt dan magere melk en wat minder. En alle suiker gaat er uit, alleen nog schoon eten en voornamelijk droog, rijst met kip en groente, rijst met vis enz. en de cardio komt er in, iig de crosstrainert en een partijtje voetbal natuurlijk. Gaat dan hard bij mij hoor, het vet vliegt er vanaf. Ben ooit begonnen als ectooo, dus gaat sowieso wel snel dan als het eenmaal gaat.
je interesse en adviezen zijn top trouwens, doet me goed, dank je.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
-
Originally posted by marnop View PostDe before pic wil je niet zien Erik, haha, dat was Boeddha haha. Echt met recht Boeddha.
Ik ben ook benieuwd naar eventuele foto's van je, Marnop. Succes in ieder geval met je wedstrijd!"Straight outta gym"
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
15 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...21 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-