Moe

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Beste Pinada,

Of ik smilies gebruik bepaal ik geloof ik helemaal zelf.
    Je had kunnen opmaken dat ik het vermakelijk bedoel alleen al doordat ik mijn post begin met "kennen jullie de film..."

En vervolgens plaats ik twee foto's en daar blijft het bij. Ik neem helemaal geen stelling in, ik schrijf enkel een stukje over een acteur wat heel erg bij het onderwerp van dit topic past.
    Als ik mijn post vervolgd had met iets als "...en dus is het bewezen dat..." of "je ziet wel vaker dat" dan was het inderdaad 'bloedserieus' (...) geweest, om jouw woorden maar eens te gebruiken.

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik verder geen smilies heb gebruikt in deze post. Je moet het maar nemen zoals het is.

Comment

Originally posted by Nikos View Post
      Beste Pinada,

Of ik smilies gebruik bepaal ik geloof ik helemaal zelf.
      Zie mijn edit. Volgens mij is die duidelijk.

Overigens ging het niet alleen om je post met de plaatjes, maar ook om de reactie op mijn vraag.

Maar... never mind verder.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Volgens mij ben je in het echt best een aardige vent...

Comment

Originally posted by Nikos View Post
          Volgens mij ben je in het echt best een aardige vent...
          Ik kan je garanderen dat dat niet zo is.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Oke maar even on topic.
            Wat er dus gesuggereerd wordt in die film is dat als je aan slapeloosheid (insomnia) leidt, je op zo een ontzettende manier kan afvallen, dat je er als de acteur gaat uitzien zoals op die foto. Inderdaad heeft deze acteur waarschijnlijk een ander """"dieet""" gedaan dan niet te slapen.

Maar hoe zit het nou echt?
            Het zou volgens mij best kunnen dat als je echt helemaal 0,0 slaapt dat je dan echt afvalt. Dat is dus iets anders dan "weinig slaap hebben".

Maar goed, ik weet het verder niet.
            Misschien wordt het tijd dat iemand iets zegt die het wel weet.

Comment

Wellicht interessant: How Sleep Affects Your Weight

Niet helemaal gelezen, maar wat ik uit snel scannen begrijp is dat je door slaaptekort meer honger/trek krijgt en minder snel verzadigd bent. Als je daaraan toegeeft en de extra kcal die je eet meer zijn dan je de extra kcal die je verbrandt door de extra uren wakker zijn, kan ik me voorstellen dat je aankomt.

Vraag me alleen af wat er gebeurt als je niet toegeeft aan die extra honger en trek. Kan me voorstellen dat je dan afvalt, aangezien je in de extra uren wakker zijn meer kcal verbrandt dan wanneer je zou slapen. Lees echter ook her en der wat verwijzingen naar insuline-resistentie bij slaapgebrek, kan alleen het hele artikel nergens vinden.

Comment

Volgens mij moet je onderscheid maken tussen lichamelijke vermoeidheid en psychische vermoeidheid. Lichamelijke vermoeidheid stimuleerd tot meer eten omdat het lichaam naast de reguliere processen ook moet herstellen en wellicht opbouwen. Maar vermoeidheid door slaapgebrek is voornamelijk psychische vermoeidheid. Psychysche vermoeidheid maakt stressgevoelig en stress kan eetlust onderdrukken. (dit is iig mijn ervaring)
                Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                  Ik kan je garanderen dat dat niet zo is.

Geen idee dat vermoeidheid de eetlust kan laten zakken, maar kan je er niet voor zorgen dat je minder vermoeid bent want dit zal niet enkel voordeel hebben op je eetlust maar ook op tal van andere aspecten, training, concentratie, werk,...
                  Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X