eigen fitnesscentrum starten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by mr do it View Post
    regio:Baarle nassau ligt tussen breda en tilburg.
    Dus ook voor belgen? Houd daar dan ook rekening mee dat zij andere dingen zouden kunnen willen.

Maar is een sauna nou echt zo'n aantrekkingskracht? Velen praten hierover, maar het lijkt me nou niet het ding wat een succes betekent voor de sportschool die je wilt beginnen.

Maar als je liever geen lening wil, ga op zoek naar een partner voor extra geld. Misschien iemand die wilt investeren of die dezelfde droom heeft als jou.

Maar heb je al een business plan of iets gemaakt?

Comment

Je kunt ook mischien een samenwerking aan gaan met de leverancier van de toestellen..
      Ik weet dat ze dat ook doen bij basicfit..die werken samen met technogym.
      Ik vermoed wel dat hun dan uiteraard iets in te brengen hebben..

Nogmaals succes ermee...

Comment

paar dingen die bij mij opvallen, ook als ervaring als trainer:

vrouwen willen niet met losse gewichten werken om de volgende redenen:
        staan dan tussen de mannen die hun aankijken, opmerkingen roepen enz.
        ze denken dat ze er breed van worden.

dus zal er iets moeten zijn zoals appart hok voor vrouwen, ja ik weet het dat de mannen dat niet willen maar dankzij een aantal zal dit wel moeten om de vrouw aan de losse gewichten te krijgen.

je kan als personeel best iets handigs aanpakken zoals dit: zoekt jonge gemotiveerde jongens/meisjes op die al een diploma hebben maar verder gaan (zoals ik)
        veel zijn in het bezit van fitness leraar A diploma maar gaan verder net zoals ik voor B, ja ik weet het het papiertje stelt in onze ogen hier niks voor maar voor de grote doelgroep wel.
        voordeel van jonge mensen is dat je ze nog kan vormen en helemaal naar jou smaak om kan smelten .
        Ook zijn ze goedkoper, of zelf for free door stage plekken en doordat deze goedkoop zijn kan je er meer van in dienst nemen en persoonlijker mensen begeleiden.

waar ik verder waarde aan hecht:
        kraantje in de buurt van de gewichten om flesje te vullen.
        power racks zijn erg handig zoals in Papendal staan er een aantal naast elkaar en kunnen voor squaten, benchen en deadliften gebruikt worden, dan nog wat verstelbare bankjes voor met dumbells te werken, torentje met lat pulldown erbij en voor de tricep extension.
        wat cardio dingen.
        mat voor buikspier kwariertjes kunnen gegeven worden.
        wat andere losse extra dingen zoals kettingen, kettelbells, elastieken, speed ladder, swiss ballen, medicijn ballen enz(zo kan je mensen ook sport specifiek helpen)
        dat het pand schoon is.

Ook misschien een idee om mensen te trekken door scholen aan te spreken om daar hun gymles over te nemen en wat vertellen over fitness, voordelen ervan en klassen een lessenreeks laten volgen en succes beleving opschrijven per individu.
        Zo houd je vast wel een aantal leden aan over en bekendheid van de sportschool. beste reclame blijft toch mond tot mond reclame.

Het is mijn droom om ook een eigen sportschool te beginnen en heb er redelijk veel over nagedacht al, eerst wil ik mijn papiertje van fysiotherapie en dan misschien dat ik financieel ga kijken hoe het gaat lukken.

suc6 ermee!
        Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Knabbelnoot View Post

Maar is een sauna nou echt zo'n aantrekkingskracht? Velen praten hierover, maar het lijkt me nou niet het ding wat een succes betekent voor de sportschool die je wilt beginnen.
          Ik twijfel daar ook aan. Bij mijn sportschool zit dat wel, en ook nog een zwembad. Ik ben er nog nooit in geweest, want ik kom daar niet voor.
          Wel maakt het mijn abonnement waarschijnlijk onnodig duur.
          Ik ben absoluut geen zakenvrouw, maar als ik zoiets zou doen, zou ik die sauna voorlopig even laten voor wat het is, en goede apparatuur de voorrang geven.
          Wie weet kun je dan ook het abo minder duur laten zijn en daardoor in deze dure tijden meer leden trekken dan die dure Health Club in de buurt bijvoorbeeld met zijn sauna e.d.
          Je kunt nog zo'n mooie zaak hebben, als er geen mensen komen omdat het aan de overkant goedkoper is, heb je al niets.

Originally posted by IJsBlok View Post
          vrouwen willen niet met losse gewichten werken om de volgende redenen:
          staan dan tussen de mannen die hun aankijken, opmerkingen roepen enz.
          ze denken dat ze er breed van worden.

dus zal er iets moeten zijn zoals appart hok voor vrouwen, ja ik weet het dat de mannen dat niet willen maar dankzij een aantal zal dit wel moeten om de vrouw aan de losse gewichten te krijgen.
          Aan de ene kant zit daar zéker iets in wat je zegt. Maar het is ook een drempel die je over kunt. En dat ligt ook weer aan de sfeer in je sportschool.
          Als je tolereert dat vrouwen een beetje raar behandeld worden, heb je geen goede sfeer. Ik moest er ook echt overheen, maar nu vind ik het eigenlijk gewoon wel leuk om er gewoon tussen te staan en er wordt ook niet meer raar gedaan. Maar bij ons wordt daar dus ook wel op gelet, zeg maar.
          Je kunt eventueel een vrouwelijke instructrice aannemen. Eentje die ook kan uitleggen dat je niet direct breed wordt of dat zelf laat zien.
          Last edited by Beaudien; 24-01-2011, 08:49.
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
            Als je tolereert dat vrouwen een beetje raar behandeld worden, heb je geen goede sfeer.
            9 van de 10 keer zit dat alleen maar in hun hoofd, en kan je het niet echt voorkomen

Comment

Met al die luxe zoals sauna en zwembad hoef je niet te beginnen.

Dat kan altijd later nog als je weet dat je ''zaak'' goed draait.

Zo kan je de mensen telkens weer '' blij '' maken met nieuwe dingen.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                9 van de 10 keer zit dat alleen maar in hun hoofd, en kan je het niet echt voorkomen

Haha nee, maar als het alleen daar zit, hebben "we" er ook geen last van.
                Volgens mij valt het trouwens best mee, het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat, weet ik inmiddels.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik zou de krant in het oog houden, er zijn vaak fitnesszaken die sluiten kan je heel goedkoop die spullen kopen door faillisement

Comment

Faillissementen.com - De meest actuele database met faillissementen, surseances en schuldsaneringen.

Comment

BVA Auctions
                      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X