vetpercentage wtf :s

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@Tahalelh15 Ja, maar dan is dat dus niet meer je onderhoud. Als je cardio erbij doet... gaat je onderhoud omhoog. Omdat onderhoud betekent wat je moet eten om wat je hebt te onderhouden.

Het voordeel van cardio over 'minder' eten. Is dat de cardio voor een deel draait op vetverbranding. Je hoeft dus maar een deel van de extra verbruikte energie in de vorm van extra voeding te nuttigen. Het andere deel komt van vetverbranding.

Technisch gezien eet je dan onder je onderhoud... je vet neemt immers af. Je onderhoudt dus niet wat je hebt Gain je daarnaast een beetje massa dan blijft je gewicht misschien hetzelfde... maar ben je in principe licht aan het bulken. Oftewel... je eet op onderhoud maar teert een stukje in op je vet voorraad daarbij.
    Totaal verbruikte energie ligt dan dus boven onderhoud. Intake +vetverbranding > verbruik.

We bedoelen vast hetzelfde :P
    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
      op onderhoud eten = geen verandering. Dat is wat onderhoud betekend. Je eet om wat je hebt te onderhouden. Je valt dus niet af en komt niet aan.
      Dat is het meest idiote wat mensen kunnen doen. Dit heet bewust veel te veel gaan eten om je bf in stand/hoog te houden. Dus meer eten dan je behoefte is of iig meer dan noodzakelijk is voor bodybuilding.

Om op (onderhouds) niveau te blijven moet je gematigd sporten, zorgen dat je geen vet verband en geen overall massa aankomt. Dan kunnen we wel stoppen met de sport...en iets minder gaan eten.

Ik ben af en toe wat allergisch voor dit soort uitspraken.
      Zelf heb ik ook min of meer op onderhoud gegeten en getraind.....en het resultaat is dus top.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@Marnop Ik zeg ook niet dat je dat moet doen...

En als je amper spieren hebt en veel vet...kun je zonder enige inspanning geen probleem je vetjes onderhouden hoor

We zijn het volgens mij wel met elkaar eens. Eet je op 'onderhoud' maar doe je KT (plus eventueel cardio) dan haal je een stuk extra energie uit je vetten... dit geeft genoeg surplus om te kunnen groeien in spiermassa. Netto resultaat -> toename in spier, afname in vet.

Het komt er dan op neer dat je de rest van de dag kan zorgen dat er altijd genoeg energie beschikbaar is om te groeien... en misschien zelfs een klein stukje vet aan te zetten... want dat raak je toch met je sporten wel weer kwijt.
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Om op (onderhouds) niveau te blijven moet je gematigd sporten, zorgen dat je geen vet verband en geen overall massa aankomt. Dan kunnen we wel stoppen met de sport...en iets minder gaan eten.

Ik ben af en toe wat allergisch voor dit soort uitspraken.
          Zelf heb ik ook min of meer op onderhoud gegeten en getraind.....en het resultaat is dus top.
          Tjah, maar is dat niet het doel bij sommige eerst massa bouwen en dan op "niet groei" dagen enkel minder koolhydraten nuttigen tot je ongeveer je onderhoud aan aantal kcal bereikt?

Wat jij suggereert is op niet KT dagen dus onder dit "te hoge" onderhoud aantal kcal te eten om zo vet te gaan verbranden? Waardoor je afwisselend bulk en cut dagen krijgt gedurende de week of denk ik nou te ver door..?
          "Straight outta gym"

Comment

ik gok zo´m 18%

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
              Tjah, maar is dat niet het doel bij sommige eerst massa bouwen en dan op "niet groei" dagen enkel minder koolhydraten nuttigen tot je ongeveer je onderhoud aan aantal kcal bereikt?

Wat jij suggereert is op niet KT dagen dus onder dit "te hoge" onderhoud aantal kcal te eten om zo vet te gaan verbranden? Waardoor je afwisselend bulk en cut dagen krijgt gedurende de week of denk ik nou te ver door..?

Op je rustdagen kan je gewoon op of net onder je onderhoud gaan zitten in principe.
              Het pure carb cyclen dan ga je onder je onderhoudsbehoefte zitten, maar dus je kan er ook op blijven zitten.

Het vetverbranden doe je dan puur tijdens de trainingen en daarna heb je je verhoogde energiegebruik nog van je herstellende en groeiende spieren.

De verhoogde eiwitsynthese zorgt er ook wel voor dat je wat in spiermassa aankomt, tenzij je veel te weinig eiwitten neemt en je meer amino's absoluut kapot maakt dan je aanvult. Je kan amino's onbruikbaar kapot maken.
              De meeste amino's worden hergebruikt door je lichaam, maar een deel wordt onherstelbaar beschadigd en wordt afgebroken.
              Vandaar dat je dus eigenlijkalleen maar je eiwitten moet bijvullen om te herstellen en te groeien, je bf kan dus gewoon zakken door vetverbranding los van je voeding verder(zolang je niet teveel eet en goed in je timing zit).

Ik eet op rustdagen iig wel minder dan op trainingsdagen. Eiwitten blijven wel altijd hoog.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Als ik jullie onderlinge discussie zo lees kom ik tot het besluit dat ik door 3000kcal te eten (wat de calculator zegt)
                -mijn vetmassa kan verminderen
                -tegelijkertijd spieren opbouwen
                =doel

natuurlijk moet ik dan wel KT doen, maar dat doe ik zowiezo al. Voor mijn krachtraining doe ik heel effe cardio gewoon om op te warmen. Mijn echte cardio training is de dinsdag (boksen).
                Mijn log: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58954-road-to-be-tha-pussymagnet.html

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                  @Talalelh15 Als je KT doet... neem je dat mee in je berekening wat je onderhoud is. Is de bewegingstoeslag.

MAar er zijn inderdaad 3 manieren om te zorgen dat je 'onder' onderhoud eet. Je oude onderhoud pakken en minder gaan eten, meer gaan bewegen, of combi van de twee.

@Cetn dus als je onderhoud 3000 is... en je wilt afvallen, moet je een van de 3 bovenstaande opties kiezen. Effectief ga je dan dus minder dan je onderhoud eten.
                  Op onderhoud eten = geen verandering. Dat is wat onderhoud betekend. Je eet om wat je hebt te onderhouden. Je valt dus niet af en komt niet aan.
                  precies, het zit er al bij in
                  ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Een goeiedag allemaal.,,,

die berekening met zo,n weegschaal noemen ze een bodycheck,...het is idd niet helemaal betrouwbaar mar opzich kan je er wel wat mee als je de waarden bijhoudt. uiteindelijk kan je volgens mij het beste een meetlint gebruiken.

Body Check Vincent Kampers2.pdf

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X