herstel spier

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• herstel spier

Ik vraag me het volgende af:

De meeste mensen in de BB wereld zijn het erover eens dat 1 training per week per spiergroep genoeg is. Het is dan wel van belang om het intensief te houden.

Stel je hebt maandag rug en biceps getraind, dinsdag borst en schouders en donderdag benen en triceps. Als je merkt dat je bijna niks meer voelt van je rug en biceps kan je dan gewoon vrijdag een extra sessie inlassen om deze nog een keer aan te pakken?

Of is het beter om gewoon te wachten tot maandag? Dus als je merkt dat je de spier weer goed kan belasten en dat je geen spierpijn hebt, kan je dan extra gaan trainen..
    Failure is your friend

In feite wel want dan ben je wel hersteld, maar naar mijn gevoel heb jij dan niet intensief genoeg getraind. Denk dat de meeste van bodynet gelijk wel een paar dage last hebben en hem gewoon volgende week verder pakken en dan nog zwaarder. Dus extra rust nemen kan gunstig zijn waardoor je nog beter hersteld en de week daarop nog harder kan gaan.

Dat is mijn kijk hierop

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      In feite wel want dan ben je wel hersteld, maar naar mijn gevoel heb jij dan niet intensief genoeg getraind. Denk dat de meeste van bodynet gelijk wel een paar dage last hebben en hem gewoon volgende week verder pakken en dan nog zwaarder. Dus extra rust nemen kan gunstig zijn waardoor je nog beter hersteld en de week daarop nog harder kan gaan.

Dat is mijn kijk hierop
      Het rare is dat ik bijna elke week omhoog ga in gewicht, maar de laatste tijd voel ik me veel minder 'kapot' na een training. En volgens mij train ik vrij intensief, heb vaak een spotter nodig bij me laatste reps en ik ga dan helemaal kapot.

Je kent dat vast wel, als je een tijdje niet hebt getraind en je gaat weer trainen, dan heb je de volgende ochtend het gevoel alsof er een vrachtwagen over je lichaam is gereden.. Dat gevoel heb ik niet meer, de laatste tijd heb ik de dag na de training lichte spierpijn, maar echt zware spierpijn heb ik niet meer..

Nu weet ik dat spierpijn geen indicatie is van groei, maar toch dat gevoel dat je echt stuk bent 2 of 3 dagen na een intensieve training heb ik niet meer..

Kan het misschien te maken hebben dat me post workout maaltijden een stuk beter zijn dan eerst?

Hoe zou je je moeten voelen na een intensieve training waarin je tot of over je grens bent gegaan? Moet je dan 2 a 3 dagen stukzitten?
      Failure is your friend

Comment

Ik heb 3 dagen geleden benen getraind en kan je melden dat ik morgen echt niet nog een keer voluit kan op benen.
        Ik loop nog alsof ik een strijkstok in mijn reet heb zitten

Comment

Originally posted by Richard075 View Post
          Ik heb 3 dagen geleden benen getraind en kan je melden dat ik morgen echt niet nog een keer voluit kan op benen.
          Ik loop nog alsof ik een strijkstok in mijn reet heb zitten

benen zijn ook 1 van de meeste spiergroepen die door velen niet wordt gedaan he. Dus als je die niet veel doet dan kun je er wel een paar dagen last van hebben. Maargoed ik ga ervan uit dat je ze wel regelmatig traind.

Tja ik heb het ook wel soms dat ik de volgende dag haast geen spierpijn heb. Je kunt wel hoger gaan in gewichten maar je moet ze wel goed kunnen uitvoeren he. Maar vaak kun je meer dan je denkt + wat knallende motivational music dan pak je al gauw een gewichtje extra en heb je de volgende dag Wel spierpijn
          ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Originally posted by El Magico View Post
            Ik vraag me het volgende af:

De meeste mensen in de BB wereld zijn het erover eens dat 1 training per week per spiergroep genoeg is. Het is dan wel van belang om het intensief te houden.

Stel je hebt maandag rug en biceps getraind, dinsdag borst en schouders en donderdag benen en triceps. Als je merkt dat je bijna niks meer voelt van je rug en biceps kan je dan gewoon vrijdag een extra sessie inlassen om deze nog een keer aan te pakken?

Of is het beter om gewoon te wachten tot maandag? Dus als je merkt dat je de spier weer goed kan belasten en dat je geen spierpijn hebt, kan je dan extra gaan trainen..

Normaal is idd 1x per week dezelfde spier/groep. Dat is vaak ook het beste, wat er verder ook gezegd wordt, 2x of zelfs 3x per week.....is meestal fitness intensiteit of gewoon afbraak van spiermassa. Als je het niet te zwaar maakt dan kan je idd de training van maandag op vrijdag al herhalen, maar op de maandag van de nieuwe week begin je dan met training 2 he.....

Ik train normaal ook alle spieren 1x per week. Op dit moment zit op gemiddeld net boven de 2x per week en erg intensief en dan heb ik nu dus wel bijna continu ergens pijn ziten en dat is geen gewone spierpijn........op mijn rug zitten een paar spieren met zwaar beschadigde aanhechtingen....te intensief getraind, dus nu binnen een week nog een keer...noway....voor die tijd voelde ik niets, nu dus wel.

Dus overweeg het voor jezelf en kijk wat je doet, maar je weet dus ook dat het wel fout zou kunnen gaan als je te zwaar gaat meer dan 1x per week een spier pakken.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Normaal is idd 1x per week dezelfde spier/groep. Dat is vaak ook het beste, wat er verder ook gezegd wordt, 2x of zelfs 3x per week.....is meestal fitness intensiteit of gewoon afbraak van spiermassa. Als je het niet te zwaar maakt dan kan je idd de training van maandag op vrijdag al herhalen, maar op de maandag van de nieuwe week begin je dan met training 2 he.....

Ik train normaal ook alle spieren 1x per week. Op dit moment zit op gemiddeld net boven de 2x per week en erg intensief en dan heb ik nu dus wel bijna continu ergens pijn ziten en dat is geen gewone spierpijn........op mijn rug zitten een paar spieren met zwaar beschadigde aanhechtingen....te intensief getraind, dus nu binnen een week nog een keer...noway....voor die tijd voelde ik niets, nu dus wel.

Dus overweeg het voor jezelf en kijk wat je doet, maar je weet dus ook dat het wel fout zou kunnen gaan als je te zwaar gaat meer dan 1x per week een spier pakken.
              Thanks Marnop..

Denk dat ik gewoon nog net 1 tandje zwaarder moet trainen.. net ff die extra rep maken af en toe om nog net iets intensiever te trainen.
              Want ook al is er misschien geen direct verband, toch heb ik het gevoel dat wanneer ik superveel spierpijn heb, dat ik dan harder groei.. Ik heb dan ook echt een voldaan gevoel, dan wanneer ik niet helemaal kapot ben na een training..
              Zometeen doe ik nog een training rug en biceps, die stond eigenlijk voor morgen gepland. En morgen kijk ik hoe ik me voel, als ik me goed voel dan pak ik morgen borst ff hard aan. Dan is het deze week 5x, maar dan ga ik volgende week gewoon weer terug naar 4x.
              Ben nu een beetje aan het experimenteren met trainingen, elk lichaam reageert toch weer anders denk ik..
              Failure is your friend

Comment

Originally posted by Limit View Post
                benen zijn ook 1 van de meeste spiergroepen die door velen niet wordt gedaan he. Dus als je die niet veel doet dan kun je er wel een paar dagen last van hebben. Maargoed ik ga ervan uit dat je ze wel regelmatig traind.

Tja ik heb het ook wel soms dat ik de volgende dag haast geen spierpijn heb. Je kunt wel hoger gaan in gewichten maar je moet ze wel goed kunnen uitvoeren he. Maar vaak kun je meer dan je denkt + wat knallende motivational music dan pak je al gauw een gewichtje extra en heb je de volgende dag Wel spierpijn
                2 dagen geleden biceps/triceps,en ik zeg je spierpijn als een stier hoor,mij benieuwen hoe de schouders/trapezius en buik aanvoelt morgen,nu beginnen ze al te zeuren namelijk.Ik vind het altijd wel een voldaan gevoel overigens.Ik train benen nu 1xin de week kapot,en een paar weken geleden(ander schema) 2xin de week dus ze zijn wel iets gewend.

Comment

Ik blijf de discussie tussen alles 1x of 2x in de week trainen in interessante discussie vinden.

Zelf groei ik (tot nu toe) veel sneller (in kracht) op 2x in de week alles trainen, dan dat ik ooit met 1x in de week heb gedaan. Doe nu lb/ub split. zit dus telkens 3 dagen tussen 2 sessie op 1 spiergroep.
                  Ik merk ook dat ik gewoon sneller herstel dan eerder. Ben na een training helemaal verrot, heb 2 dagen spierpijn, en kan dag 3 weer vol aan de bak.

Af en toe met een deload week ofzo doe ik alles dan 1x in de week... merk amper verschil tussen de sessies.

Daarbij blijft natuurlijk altijd de vraag... hoe hard moet je trainen voor maximale groei. Ik denk namelijk dat veel mensen hun spieren zodanig overtrainen... dat ze ze veel meer kapot maken dan dat nodig is voor maximale groei. En daarmee hun progressie en hersteltijd naar de klote helpen.

Stel dat je met 2x in de week aan de voorzichtige kant gaat zitten. En 'slechts' 80% groei bewerkt. 2x 80% is nog steeds flink meer dan 1x 100% groei.

De stoffen die vrijkomen bij het beschadigen van je spier (tijdens het trainen) zijn slechts 2 dagen werkzaam. Daarna stop je dus ongeveer met groeien.
                  Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X