buikspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sf01 View Post
    isolaties voor zwakke kant lijken me niet nuttig.
    Hij moet inderdaad gewoon langer door trainen. Trekt vanzelf recht.

Met 70kg max ben je echt nog (best wel) beginner. Denk dat je je pas druk hoeft te maken over asymetrie als je al langer dan 2 jaar traint.

En ik heb wel iemand zien beginnen met 70 kg. Binnen een half jaar naar de 100. Ik doe het hem ook niet na... maar ze bestaan.
    Zodra het over a-symmetrisch gaat dan gaat het om massa he sf, dus niet over krachttrainingen. Een bodybuilder doet altijd iso's en unilateraal werk, altijd.(bijna altijd, heeft ze iig in zijn schema zitten)

Trouwens jongens doet hij max 70 op 1RM of in setjes als max met 70.....? Dat is mij niet duidelijk eigenlijk.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ik had het niet over isolatie oefeningen (in het algemeen)... maar 1 kant isoleren. (maar jij bent meer de expert op dat gebied
      En in het begin... is er nog niet echt veel verschil of sprake van waar je op traint... moet je gewoon trainen. Pas na een tijd kun je meer op massa of kracht gaan richten.

En het lijkt me zijn 1RM. Tenzij hij nooit 1RM's doet. Als iemand mij vraagt wat ik max kan benchen.. zou ik altijd mijn 1RM zeggen Bij mij ligt die alleen helaas niet zo heel ver van mijn werkset gewicht :P
      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Bilo View Post
        ach hou toch op. Ik train nu 3 jaar 4 keer in de week en heb daarvoor 3 jaar 1 keer per week getraind,..en nog NOOIT heb ik iemand met 70 kilo zien beginnen.
        Jong, oud, sporters of niet-sporters beginnen altijd gewoon met 10 kilo aan elke kant;..dus 40 kilo totaal.

Absolute beginner is iemand die 30 kilo duwt. Altijd dat stoer gedoe hier..word er moe van
        Een beginner die net de stang en 30kg voor reps doen ok.
        Als je na een jaar of 2 trainen nog steeds te zwak bent om met 60-70kg je eerste opwarm set aan te vangen doe je gewoon iets fout. Heeft niks met stoer doen te maken. Dat jij 1x per week trainde voor 3 jaar zul je vast veel mensen gezien hebben die echt sportte. Doe normaal zeg.

Comment

Onzin.
          Ik train nog regelmatig met 70 kilo. Gewoon 4 setjes van 8 reps.
          En kost me nog moeite ook.

Maar goed,..Joost-S heeft gelijk dat ik me niet blind moet staren op dat ene argument van m. Voor de rest heeft ie wel gelijk,..en iedereen zegt ook hetzelfde;...heb geduld. Trekt vanzelf wel bij
          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Onzin.
            Ik train nog regelmatig met 70 kilo. Gewoon 4 setjes van 8 reps.
            En kost me nog moeite ook.
            Ik lees net in je log dat je bijna 110kg bent? Bench je nooit of is er een andere reden waarom je nog rept op 70kg?

Met zo'n BW en trainingservaring van meer dan 3 jaar zou je toch wel wat sterker moeten zijn op de bench, indien het altijd in je routine heeft gezeten.

Probeer anders eens Bill Starr, dan bench je 2x per week. Zal je zeker goed doen!
            Squat 5 x 147.5
            Bench 5 x 122.5
            Deadlift 5 x 180

Comment

Ik denk niet dat veel meer gewicht altijd relevant is.
              De afgelopen weken heb ik eerlijk gezegd ook niet zwaarder dan met 80 kilo gebenched.
              Ja goed maandag wel weer wat setjes met meer en decline apparaat met 160kilo setjes van 15 reps, maar ik ben dan niet bezig met zwaarder gaan, maar met mijn definitie en wedstrijdprep bezig.

Comment

Originally posted by Joost-S View Post
                Ik lees net in je log dat je bijna 110kg bent? Bench je nooit of is er een andere reden waarom je nog rept op 70kg?
                Gewicht zegt niet altijd erg veel over wat je doet met bankdrukken. Er zijn er zat die wegen dik over de 150kilo, maar kunnen amper hun bed uit komen.......en langer dan 2 minuten op hun benen staan is teveel. Gewicht zegt alleen wat als je er ook op getraind bent/hebt.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Gewicht zegt niet altijd erg veel over wat je doet met bankdrukken. Er zijn er zat die wegen dik over de 150kilo, maar kunnen amper hun bed uit komen.......en langer dan 2 minuten op hun benen staan is teveel. Gewicht zegt alleen wat als je er ook op getraind bent/hebt.
                  Met 3+ jaar trainingservaring lijkt het me niet dat we het hebben over iemand met obesitas.

edit/ als dit wel het geval is, vind ik zijn mening ook niet zo relevant in dit topic, no offense.
                  Squat 5 x 147.5
                  Bench 5 x 122.5
                  Deadlift 5 x 180

Comment

Originally posted by Joost-S View Post
                    Met 3+ jaar trainingservaring lijkt het me niet dat we het hebben over iemand met obesitas.

edit/ als dit wel het geval is, vind ik zijn mening ook niet zo relevant in dit topic, no offense.

Er zijn er zoveel met meer trainingsjaren en flinke zware obesitas, al dan niet opzettelijk.
                    En dat bedoel ik, trainingsjaren zegt soms wel wat over kracht, maar ook niet alles.

Als iemand eerst een aantal jaren gewoon wat fitness heeft gedaan en dito intensiteit aangehouden om welke reden dan ook, plus gewoon lekker eten en leven zonder aan bf te denken, dan is de kans groot dat je 100+ weegt en niet zomaar boven de 70 kilo zit met bench.

Ik ken zat mensen die al veel langer trainen en er goed uit zien, maar amper of zelfs helemaal niet boven de 100 kilo uitkomen met bench. Heeft allemaal te maken met doelen en prioriteiten of eventueel blessures of wat dan ook.

We kunnen er toch verder niets over zeggen als we niet meer weten.

Comment

Hahahaha dit gaat nu een aparte kant op.
                      We vervuilen nu wel dit topic. Maar goed;..hij weet het antwoord op zijn vraag al: waarschijnlijk trekt het wel bij.

Joost-S,....ik ben 110 kilo maar ook 1,95 meter ! Heb geen obesitas. Heb afgelopen 3 jaar op 10% bf en op 25 % gezeten.
                      Ik heb idd lange tijd in een smithmachine gebenchpressed dus niet altijd op de bank. En mijn 1 rm is ongeveer 100 op de bank. En dat is ook precies waar ik thuis hoor. Ik ben 35 jaar, train 3 jaar flink en heb wat blessures gehad.
                      Maar het belangrijkste is dat alle powerlifters hier constant met dat gewicht bezig zijn. Voor mij als BBer is er maar 1 maatstaaf; hoe ik eruit zie. En ik heb een goed ontwikkelde borstpartij. En als ik er van overtuigd zou raken dat ik dat bereik met aan elke kant van de stang 2 kersen te hangen;..dan doe ik dat!! Gewicht is irrelevant.

ik reageerde op jouw statement, niet omdat ik me persoonlijk aangevallen voelde, maar omdat het de "gewone" BBers afschrikt. Ik ben echt vaak in de gym te vinden, en meeste mensen (ook die er goed uitzien voor beachboy) drukken minder dan 80 kilo. En omdat ik soms beetje moe word van al dat gegooi en stoergedoe met hoge kilo's hier op het forum,...terwijl het absoluut niet stokt met mijn beeld van hoe het in het echt is.
                      You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Maar het belangrijkste is dat alle powerlifters hier constant met dat gewicht bezig zijn. Voor mij als BBer is er maar 1 maatstaaf; hoe ik eruit zie. En ik heb een goed ontwikkelde borstpartij. En als ik er van overtuigd zou raken dat ik dat bereik met aan elke kant van de stang 2 kersen te hangen;..dan doe ik dat!! Gewicht is irrelevant.
                        Eens. Ik heb een beter ontwikkelde borst dan mijn maatje die 30kg meer benched op reps. Kwestie van waar je prioriteit ligt.
                        How you like them apples?

Comment

ik reageerde op jouw statement, niet omdat ik me persoonlijk aangevallen voelde, maar omdat het de "gewone" BBers afschrikt. Ik ben echt vaak in de gym te vinden, en meeste mensen (ook die er goed uitzien voor beachboy) drukken minder dan 80 kilo. En omdat ik soms beetje moe word van al dat gegooi en stoergedoe met hoge kilo's hier op het forum,...terwijl het absoluut niet stokt met mijn beeld van hoe het in het echt is.
                          Je hebt het steeds over "beachboy", wat bedoel je hiermee? Een ecto van 75kg met wat buikspiertjes? Dat is iets heel anders dan een bodybuilder.

Het is gewoon totale bullshit dat bodybuilders alleen maar met lichte gewichten trainen. Die gasten gaan ook gewoon heavy op alle lifts.
                          Squat 5 x 147.5
                          Bench 5 x 122.5
                          Deadlift 5 x 180

Comment

buikspieren

ik bedank jullie voor jullie reactie gewoon door gaan trekt het wel bij was gewoon even een vraag

nogmaals thanks gr

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X