Buik overtrainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buik overtrainen?

Is het mogelijk dat je sixpack door het overtrainen van je buikspieren minder zichtbaar wordt?

Ik vind het namelijk heerlijk om mijn training af te sluiten met buikspier oefeningen.

Is het misschien slimmer om mijn buik gewoon 2 keer per week te doen om op die andere 2 dagen mijn training af te sluiten met cardio?

Bij voorbaat dank voor al jullie reacties en tips.

Originally posted by Viranelly View Post
    Is het mogelijk dat je sixpack door het overtrainen van je buikspieren minder zichtbaar wordt?

Ik vind het namelijk heerlijk om mijn training af te sluiten met buikspier oefeningen.

Is het misschien slimmer om mijn buik gewoon 2 keer per week te doen om op die andere 2 dagen mijn training af te sluiten met cardio?

Train je buik gewoon 1x per week even goed en eventueel zou je nog 1x extra kunnen doen , maar meer zeker niet..

Cardio is altijd goed om te doen..

Comment

2 keer it is.

Comment

Wat een obsessie voor buikspieren op dit forum.
        Squat 5 x 147.5
        Bench 5 x 122.5
        Deadlift 5 x 180

Comment

abs en core kan je wel vaker trainen, zoals alles, licht er maar net aan hoe je dat doet
          Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
            abs en core kan je wel vaker trainen, zoals alles, licht er maar net aan hoe je dat doet
            Wat voor ondersteunende oefeningen doe jij verder voor je core? Op dit moment voeg ik alleen bridges en hanging leg raises extra toe.
            Squat 5 x 147.5
            Bench 5 x 122.5
            Deadlift 5 x 180

Comment

Als je zware oefeningen doet met lage reps heb je meer kans. Als je hoog in reps blijft zal je niet snel overtrainen. Echter is het zo dat je met hoge reps niet veel kracht of massa aanzet, maar eerder uithoudingsvermogen. Ipv elke dag licht kan je ook wat zwaardere varianten kiezen (zoals planks, L-sit) en minder keren per week doen, of gewoon elke dag iets en dan bijv. maar 2 setjes. Ik doe elke dag 2 setjes L-sit en maak er goede progressie op.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by FlorisPL View Post
                Wat voor ondersteunende oefeningen doe jij verder voor je core? Op dit moment voeg ik alleen bridges en hanging leg raises extra toe.
                laatste tijd niet zoveel, maar idd planks, leg raises, ab rollouts etc
                Groeten

Comment

Originally posted by FlorisPL View Post
                  Wat een obsessie voor buikspieren op dit forum.
                  pimpass beachboyzz hier bro.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post

Zorg eerst dat je goed droog staat, en met 2x per week je abs trainen is voldoende:-) als je onder de 11% staat zal je je sixpack wel zien :-)

Comment

ik kan me abz al met 13% zien

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                        ik kan me abz al met 13% zien

ja als ik op 13% sta zie ik ze ook. Hangt ook af van persoon tot persoon denk ik :-)

Comment

Originally posted by mobman View Post
                          ja als ik op 13% sta zie ik ze ook. Hangt ook af van persoon tot persoon denk ik :-)
                          Ik zit nu op +/- 12% en me buik gaat keihard vooruit.!

Pak sinds 2 weken 3x in de week me buik aan het einde van de training en thuis voor ik ga slapen.

na 2 weken zie ik al dui-de-lijk het verschil. maar is inderdaad van persoon tot persoon.
                          In Other Wordz: To Drop Bottom Without Bottoming Out!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X