Gewichten voor pols/enkel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gewichten voor pols/enkel

Ik heb laast gewichten voor de pols of enkel gekregen van mijn neefje die ze helaas niet meer gebruikt. En ik vroeg me af is het ook een beetje effectief? want ik loop ook veel. En wanneer ik ze uit trek voel ik me ietsie lichter.

Perry - pols/enkel 1kg - perrysport.nl - Fitness accessoires
    Never send a boy to do a mans job!

Bedoel je van die gewichten die je om je arm / been kan wikkelen? Die worden namelijk veel gebruikt door vechters. Als die draagt en ermee traint dan worden je bewegingen zonder die gewichten sneller.
    Building to a better me

Comment

Originally posted by ravenboy9 View Post
      Bedoel je van die gewichten die je om je arm / been kan wikkelen? Die worden namelijk veel gebruikt door vechters. Als die draagt en ermee traint dan worden je bewegingen zonder die gewichten sneller.
      Juistenem! als ik ze uittrek tijdens kickboxen gaan mij kicks soepeler dan normaal.

Comment

ooh zie nu pas de afbeelding :P Als je met deze om is 3 setjes van 30x elke dag voor je uit stoot zul je merken dat je op een geven moment sneller kan slaan.
        Building to a better me

Comment

ooh zie nu pas de afbeelding :P Als je met deze om is 3 setjes van 30x elke dag voor je uit stoot zul je merken dat je op een geven moment sneller kan slaan.
          Ja dat ook, maar ik heb ook gehoord dat het goed voor je enkel en voor je polsen zijn.

Comment

13 jaar gebokst, nog nooit van iemand gehoord dat ze op zo'n manier trainen.
            Squat 5 x 147.5
            Bench 5 x 122.5
            Deadlift 5 x 180

Comment

Originally posted by FlorisPL View Post
              13 jaar gebokst, nog nooit van iemand gehoord dat ze op zo'n manier trainen.
              Nee, het is geen geen training. het zijn gewichten van 1 kilo die je om je enkel of om je pols kan omwikkelen. en het word gewoon een stukke zwaarder. en wanneer je ze uit doet dan voel je je lichter en sterker. helpt vooral bij trappen.

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
                Nee, het is geen geen training. het zijn gewichten van 1 kilo die je om je enkel of om je pols kan omwikkelen. en het word gewoon een stukke zwaarder. en wanneer je ze uit doet dan voel je je lichter en sterker. helpt vooral bij trappen.
                Inderdaad, je traint gewoon je normale training maar dan met deze dingen om. Vrienden van mij doen het ook..
                Building to a better me

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
                  Het lijkt mij niet dat er een boks school is die op deze manier trappen/ stoten traint.

1. Trappen en stoten train je op vrijwel alle niveau's (misschien top niveau uitgesloten) op techniek
                  2. Het is onpraktisch
                  3. Het is gevaarlijk. Met stoten leer je bijv je gehele lichaam in de stoot te stoppen. Met een extra kg is de controle weg en dat is juist waar je op traint.

Misschien heb je gelijk hoor, maar in die 13 jaar heb ik 3 wedstrijd trainers gehad en nog nooit op een soort gelijke manier getraind.

Waar boks je zelf en wat voor niveau?
                  Squat 5 x 147.5
                  Bench 5 x 122.5
                  Deadlift 5 x 180

Comment

sluit mij bij florispl aan,
                    ik heb 8 jaar aan vechtsport gedaan bij een gym die ook k1 vechters leverd en heb deze manier van trainen nog nooit gezien.
                    Ik denk alleen maar dat je je techniek verkloot

Comment

Die om mn enkels gebruikte ik voor basketbal door er de hele dag mee te lopen
                      "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Het is inderdaad wel zo ja dat de techniek goed moet zijn voordat je met gewichten aan je armen begint, anders heeft het natuurlijk niet zoveel nut
                        Building to a better me

Comment

ik moet hierbij ook wel vermelden dat mijn vrienden deze gewichten met kickboksen gebruiken en niet met boksen, dat verschilt wel veel van elkaar..
                          Building to a better me

Comment

Enige wat het doet is je voor korte tijd het gevoel te geven dat alles lichter en soepeler gaat. Maar dat is gevoel. In feite blijven je prestaties onveranderd en als het veranderd is het maar voor een paar minuten tot je lichaam weer gewend is zonder 1 extra kilo rond te lopen. Je wordt er niet sterker, sneller of wat dan ook van. Het is alleen maar gevoel en dat is nutteloos.

Comment

hmm, een goede vriend van me traint al jaren met die dingen om en is er toch echt behendiger mee geworden is mij en hemzelf opgevallen..
                              Building to a better me

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X