2000 kcal per dag, en toch massa opbouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2000 kcal per dag, en toch massa opbouwen

Vanaf kinds af aan ben ik geen eter geweest, altijd veel te weinig gegeten.

Nu heb ik net uit verveling zitten kijken wat ik de afgelopen 2 jaar nou eigenlijk aan kcal binnen kreeg,

Dit schommelde elke keer rond de 2000 kcal, de top was 2064 kcal per dag,

Toch heb ik de afgelopen 1,5 jaar trainen een beduidende vooruitgang gemaakt qua spieropbouw.

Hoe is dit mogelijk ?

Als beginner zal je lichaam zich wat aanpassen en spieren opbouwen, dit zal hoe langer je traint hoe moeilijker worden met zo weinig bouwstoffen.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

houdt dit dan in dat als ik nu per dag 400 kcal meer eet (2400kcal) per dag, voor mijn lichaam in een lichte bulk zit. ??

Comment

Als je een kantoor baan hebt zal je daar in het begin waarschijnlijk wel wat spier mee aanzetten.
        Squat 5 x 147.5
        Bench 5 x 122.5
        Deadlift 5 x 180

Comment

geen kantoorbaan voor mij, ik ben pas 18..

Toen dus 16 & 17

Comment

Je hebt ws ook vet (BF) geconsumeerd. Dat mag je optellen bij je inname. Veel mensen vergeten die energiebron mee te tellen.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Je hebt gewoon je groei gekregen in de pubertijd... niets meer of minder

Comment

Nee dat denk ik niet , spieren beginnen pas goed te groeien rond je 18e, ik ben in de lengte niks meer gegroeid sinds me 16e, en qua gewicht 4 kilo aangekomen.

Dus mijn groei qua spiermassa zou nu pas moeten beginnen.

Comment

Originally posted by jordy4248 View Post
                  Nee dat denk ik niet , spieren beginnen pas goed te groeien rond je 18e, ik ben in de lengte niks meer gegroeid sinds me 16e, en qua gewicht 4 kilo aangekomen.

Dus mijn groei qua spiermassa zou nu pas moeten beginnen.
                  Wat je zelf wil geloven... ik zeg dat het gewoon je puberteit is, net zoals je schouders breder etc...

Comment

Heb je echt 2 jaar lang bijgehouden wat je elke dag eet? :P

Comment

@MrArchibald,

Nee xD,

maarja nooit ontbijt, paar broodjes voor lunch, en avondeten en veel chips. dus makkelijk uit te rekenen

Comment

@ El loco,

Dus in me puberteit zijn me spieren gegroeid?????, Nou als ik dan zo'n slechte voeding heb, zouden pubers met een goede voeding dikke spiermassa aan moeten maken, En ik ken geen 15 / 16 jarige die al mooie spieren heeft,

Alleen jonge fanatieke jongens van 19, soms al 18.

Comment

@ Marnop,

Ik heb de vetten hier ook bij mee gerekend. Maar ik at echt ontzettend weinig !!

Nog steeds eet ik weinig vet / suikers, maar nu begin ik langzamerhand toch door te krijgen dat je op te weinig vet en suikers de dag niet doorkomt.

Dus ik eet nu meer noten en al de hatseflats

Comment

Kan idd soms heel snel gaan hoor. Heb zelf binnen 2 maanden bijna 8 kilo er bij gekregen, zonder daar echt veel anders voor te eten. Maar dit hield ook op en dan moet je toch meer gaan eten elke keer voor een overschot aan kcal.

Comment

Als beginner kun je inderdaad lichaamsvet als energie om te groeien gebruiken.
                              Als het straks lastiger word kun je gewoon 2 keer per dag een shake nemen met wat whey, wat brinta en wat olijfolie. Zit je zo aan een totaal van 400 kcal per shake.
                              'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X