Hoe kan ik mijn huisgenoot helpen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe kan ik mijn huisgenoot helpen?

Mijn vriend is nu 5 maanden op stage, voor die tijd heb ik een tijdelijke huisgenoot om me te helpen met de huishouding. Nu kom ik er achter dat hij een voedingspatroon heeft waar Sonja Bakker trots op zou zijn Hij ontbijt 's morgens moeizaam, tussen de middag eet hij of alleen wat rauwkost of wat junkfood, en 's avonds eet hij met de pot mee warm.

Ik heb hem eens opgemeten, en hij zou volgens de caloriecalculator 2600 cals moeten binnenkrijgen op onderhoud, hij eet er nog geen 1500 per dag. Toch is hij niet bepaald slank te noemen. Ik heb het vandaag eens aangekaart, maar dan krijg ik het antwoord dat ik me te druk maak over voeding en gezondheid. Hoe kan ik hem helpen?
    Status: pakt het weer rustig aan op.

tja, dat soort mensen is lastig te helpen. Het feit dat je van te weinig eten juist niet afvalt wil er maar niet in bij ze.
    Fear is the mind killer

Comment

hem meerdere keren eten geven om zijn metabolisme omhoog te krikken

Comment

Tijdelijke huisgenoot om je te helpen met huishouding? Ben je minder valide ofzo?
        Squat 5 x 147.5
        Bench 5 x 122.5
        Deadlift 5 x 180

Comment

ellie vertel is wat meer over je zelf?

Comment

als hij er zelf niet over inzit dan zou ik er geen energie in steken. En mss vind die het wel helemaal niet leuk als je je er mee bemoeit
            ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Originally posted by FlorisPL View Post
              Tijdelijke huisgenoot om je te helpen met huishouding? Ben je minder valide ofzo?

Er staat dat ze aan het revalideren is van Fybromyalgie, mensen met deze spierziekte zijn inderdaad mindervalide.
              Winners never quit, quitters never win!!! (vince lombardi)

Comment

Originally posted by SpuitJunkie View Post
                ellie vertel is wat meer over je zelf?
                waarom is dat nou weer nodig dan?

Comment

Ik kan weer een paar kleine klusjes zelf, maar de grotere klussen zoals was ophangen en stofzuigen zijn te zwaar. Omdat ik een partner heb kan ik geen thuiszorg krijgen, en het feit dat hij nu op stage is, is voor hen niet relevant. Maar ik wil hem ook niet thuis houden, zo'n kans krijgt hij nooit weer. Nu woont er dus iemand uit onze vriendenkring hier. Ik ben wel een beetje een moedertje binnen onze vriendenkring, ik let altijd wel op wat mensen eten en of ze wel gezond leven. Maar ja, je kunt het alleen maar aangeven en zelf het goede voorbeeld geven. In ieder geval ontbijt hij nu, dat is al winst. Eten koken doe ik met een beetje hulp meestal ook zelf, dus dat is in ieder geval geen troep.

Comment

Je kan wel de slechte vervangen ipv slechte maaltijden maar dan zal die helemaal niet aan zn kcal komen en alleen maar meer vet aanzetten

Comment

Hij wilde in ieder geval wel eens zien wat voor hem dan gezond zou zijn, ik denk dat ik even een voedingsschema opstel en hem daarmee confronteer.

Comment

Je kan hem beter confronteren met het feit dat die skinny fat heeft en vertellen wat de gevaren zijn van vet rondom de organen

Comment

Ik denk dat als iemand er niet voor open staat, het vergeefse moeite is.
                          Mijn eigen man is helaas ook zo op dat gebied.
                          Ik laat hem dus verder in zijn waarde al maak ik me stiekem zorgen om zijn gezondheid.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Tsja hier kan je niks aan doen. Mijn moeder is ook veel te dun naar mijn mening maar heeft wel skinny fat. Ze doet de raarste dingen als het op eten aankomt. Ik kan er niks aan doen want ze luistert niet naar mij. Zij denkt het allemaal beter te weten dus dan houdt het op en kan ik haar niet helpen

Comment

haha mijn huisgenoot eet ook brinta, alleen gooit er een hele berg suiker overheen, echt superveel.
                              En dan zeg ik, je kan net zogoed chocolade cruesli ofso eten met de hoeveelheid suiker die jij erbij gooit.
                              Zegt hij altijd: Ja, maar het is brinta dus ik ben gezond. En in de lunch haalt hij meestal een broodje kroket met een cola light haha. Omdat in cola light minder Kcal zitten..
                              Ik heb met hem de hoop opgegeven..
                              Failure is your friend

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X