Trainen in de ochtend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen in de ochtend

Ik heb de komende weken veelal geen tijd om in de middag en/of avond te trainen. Nu wil ik wel graag bezig blijven maar alleen de ochtend blijft zo over. Probleem is alleen dat als ik in de ochtend train ik altijd snel moe ben en vaak duizelig wordt. Train dan dus ook minder hard en stop er sneller mee. Ik neem aan dat dit komt doordat ik niet al heel de dag heb lopen eten zoals dat zou zijn met het trainen in de avond.
    Zijn er misschien tips wat ik dan het beste kan doen. Zat zelf te denken om de ochtend te beginnen met iets als volkoren pasta of dergelijk naast een andere maaltijd (shake of boterhammen bijv) in de hoop voldoende kh binnen te krijgen voor de training.

Er zijn zoveel verschillende manieren om je koolhydraten binnen te krijgen, dat is de makkelijkste voeding.

Maar ligt het niet aan het opstaan? Als je vroeger opstaat, heb je er dan ook last van?

Comment

beste is eerder opstaan dus eerder koolyhdraten inneme en eiwitten enz.

Comment

Vroeg op staan is idd wel de planning. Maar ook als ik smiddags train (rond 4 uur meestal) ben ik ook niet helemaal op men best om het maar zo te zeggen en dan heb ik dus ook al meer gegeten. Alleen in de avond heb ik geen honger gevoel tijdens het trainen.

Comment

Eet je wel genoeg complexe koolhydraten?

Comment

IK doe meestal als ik smorgens ga traine een grote onbijt.

Normaal. neem ik rond 80 a 100 gram havermout train ik smorgens. eet ik 130 a 150gram.

Comment

Lucky: hoe krijg je zo veel weg:S

Maar eet normaal havermout, cruesly of (tarwe) boterhammen in de ochtend (of allemaal afhankelijk van hoe laat ik op ben). Daarom zat ik ook te denken aan volkoren pasta of dergelijk on het wat 'complexer' te maken zeg maar.

Comment

havermeel drink je zo weg 100 gram 200 gram...
                Dezelfde voedingswaarde als havermout uiteraard.
                Grtzz
                Beest in opleiding

Comment

precies... of gewoon in de blender met wat wat er een een scoopje whey
                  Fear is the mind killer

Comment

Gewoon eten als je normaal deed. Koolhydraten die je de avond er voor at zijn gewoon bruikbaar in de ochtend. Heel je eetschema om gooien is moeilijk doen over niks. Verder moet je ongeveer 3 uur wakker zijn eer je gaat sporten. Anders is je zenuwstelsel niet voldoende "wakker" en actief. Voor de rest is gewoon gewenning.

Aangezien het niet uit maakt welk tijdstip je traint en toch zwak ziek en misselijk voelt zit er gewoon een fout in heel je eetpatroon.

Comment

ik train 9 vd 10 x in de ochtend.
                      ik sta altijd 2 uur voor het trainen op.

meestal train ik om 7 uur dus dan sta ik om 5 uur op.
                      5:00 whey shake
                      5:30 brinta met water
                      6:00 banaan
                      6:30 pre wo shake
                      7:00 trainen
                      8:15 post wo shake (whey / waxy maize)
                      9:00 rijst / biefstuk / groenten.
                      9:30 werk

ik het begin had ik ook erg moeite met eerder opstaan en meteen veel eten,maar door het gewoon te doen werkt het voor mij nu goed en mijn trainingen zijn voor mij net zo goed als wanneer ik smiddags / avond zou trainen.
                      de eerste stap uit bed blijft kut,maar als ik klaar ben heb ik nog de hele dag voor me
                      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Gewoon eten als je normaal deed. Koolhydraten die je de avond er voor at zijn gewoon bruikbaar in de ochtend. Heel je eetschema om gooien is moeilijk doen over niks. Verder moet je ongeveer 3 uur wakker zijn eer je gaat sporten. Anders is je zenuwstelsel niet voldoende "wakker" en actief. Voor de rest is gewoon gewenning.

Aangezien het niet uit maakt welk tijdstip je traint en toch zwak ziek en misselijk voelt zit er gewoon een fout in heel je eetpatroon.
                        waarom zou je zenuwstelsel binnen 3 uur niet voldoende actief zijn ?
                        ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

wat gaan de deuren vroeg open in je gym zeg !
                          Beest in opleiding

Comment

ga zelfs soms weleens om 6 uur als het met werk niet anders kan.
                            dan ben ik samen met de schoonmaker de enige,maar dat is beter als niet trainen.
                            Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                            Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Knabbelnoot View Post
                              Lucky: hoe krijg je zo veel weg:S

Maar eet normaal havermout, cruesly of (tarwe) boterhammen in de ochtend (of allemaal afhankelijk van hoe laat ik op ben). Daarom zat ik ook te denken aan volkoren pasta of dergelijk on het wat 'complexer' te maken zeg maar.
                              Ik ben best een groter eter

Maar ik eet me havermout tegenwoordig met een stuk of 5 a 6 eieren.
                              Bak alles samen in de pan.

Heb smorgesn liever vast voedsel dan een shake.

Originally posted by TrainInsane View Post
                              havermeel drink je zo weg 100 gram 200 gram...
                              Dezelfde voedingswaarde als havermout uiteraard.
                              Grtzz
                              Ja precies:P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X