Supergenen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Supergenen?

Situatieschets:

Zit er een kerel bij mij in de sportschool. Weet heel weinig af van voeding en training, met andere woorden: hij heeft geen voedingsschema, noch trainingsschema. Hij traint wat hij op die dag het meest zin in heeft. Hij trekt zijn neus ook niet op voor twee maal te maxxen in een week. (Bv: vorige dinsdag had hij gemaxt bij bench, vrijdag opnieuw)

Nu traint hij inmiddels terug een groot jaar, voordien waren het vooral periodes met ingelaste pauzes. (4 maand wel, 3 maand niet)

Stats: 19 jaar,1.82, 86-88kg, 9-10%.

Bankdrukt ongeveer 140kg. Bij eerste DL sessie trok hij meteen 170.

Vraag: vanaf wanneer kan je spreken van goeie genen? En hoe/wanneer komen deze je training en dergelijk ten goede?

Klinkt misschien wat vaag verhaal, maar wanneer ik hem bezig zie, vraag ik me het toch af.

Groeten,

Rude
    RAW: 155 - 155 - 220
    EQ: 190 - 165 - 230

mag je nog goede genen hebben deze stats bereik je toch niet zomaar zonder iets van sport gedaan te hebben in het verleden?

mss heeft ie iets gedaan van sport waar veel kracht voor nodig was zonder dat hij daarvoor naar gym ging?
    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Weet niet hoor triple, bepaalde mensen hebben gwn zon lucky en zeker op kracht lijkt het wel of ze gwn steeds mee blijven doen.

Comment

Ik merk wel dat mensen met een sport verleden sneller fit worden/herstellen

vriend van mij laatst een schema gegeven en die heeft binnen een paar weken progressie gemaakt die ik niet eens in maanden maak

life is not fair.

Comment

Genen zijn overrated.
          Lekker bijzondere stats ook...

Konstantinovs trok 220 op z'n 15e de eerste keer dat die ging deadliften, dan kan je wel spreken van bijzondere genen.
          Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
            Genen zijn overrated.
            Lekker bijzondere stats ook...

Konstantinovs trok 220 op z'n 15e de eerste keer dat die ging deadliften, dan kan je wel spreken van bijzondere genen.
            Ja, ik weet wel dat het geen supergenen zijn ofzo, wist gewoon niet hoe ik het moest verwoorden.

Deed voordien voetbal.

Het valt gewoon op, omdat hij alle 'wetten en regels' op gebied van trainingsschema's en dergelijk aan zijn laars lapt en toch mooie resultaten haalt.

Comment

Het zijn dan ook geen bijzondere stats. De eerste keer dat ik ging deadliften deed ik ook 5x130 of zo zonder dat ik wist hoe het echt moest.

Daarvoor alleen maar getennist.
              Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                Het zijn dan ook geen bijzondere stats. De eerste keer dat ik ging deadliften deed ik ook 5x130 of zo zonder dat ik wist hoe het echt moest.

Daarvoor alleen maar getennist.
                Tennis is wel fucking zwaar

Zal wel aan mezelf liggen dan. Ken er gewoon niet zoveel die 140 drukken aan 19 jaar en totaal niet krachtgericht trainen.

Comment

maar met tennis ben je ook wel aardig met je core bezig toch, dan is het niet zo raar dat je zoveel kan dead liften
                  Building to a better me

Comment

Nee inderdaad, elke tennisser die ik ken kan dat.
                    En dat gewicht til je ook echt puur met je core omhoog.
                    Groeten

Comment

Als je gewoon flink doorvreet en consequent traint hoef je ook niet perse een voedingsschema aan te houden. 140kg na een jaar trainen is netjes, maar daarna zeg je weer dat hij ervoor ook al in periodes trainde, dat jaar klopt dus ook niet helemaal.. Heb je een zwaar beroep dan trek je ook gemakkelijker hogere gewichten in het begin, dit in tegenstelling tot de gamende ecto die nog op school zit en moet beginnen met deadliften bij 80kg., genen wordt nogal snel verward met training. Of je die training nou had tijdens je werk of het trainen zelf maakt niet uit.
                      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                        Als je gewoon flink doorvreet en consequent traint hoef je ook niet perse een voedingsschema aan te houden. 140kg na een jaar trainen is netjes, maar daarna zeg je weer dat hij ervoor ook al in periodes trainde, dat jaar klopt dus ook niet helemaal.. Heb je een zwaar beroep dan trek je ook gemakkelijker hogere gewichten in het begin, dit in tegenstelling tot de gamende ecto die nog op school zit en moet beginnen met deadliften bij 80kg., genen wordt nogal snel verward met training. Of je die training nou had tijdens je werk of het trainen zelf maakt niet uit.
                        Naar mijn mening traint hij niet echt consequent. Hij traint ook nooit benen vanwege de 'ik heb heel mijn leven gevoetbald' regel. En momenteel studeert hij nog, dus niet echt sprake van een zwaar beroep.

Comment

dat je van tennis sterk wordt is echt onzin hoor, ik heb jarenlang op vrij hoog niveau getennist maar toen ik begon met krachttraining was ik echt zwak

Comment

Originally posted by 2705 View Post
                            dat je van tennis sterk wordt is echt onzin hoor, ik heb jarenlang op vrij hoog niveau getennist maar toen ik begon met krachttraining was ik echt zwak
                            Inderdaad, je kan hooguit met je goede arm bij rugoefeningen veel meer dan bij andere oefeningen. En biceps oefeningen door je onderarmen die uit proportie sterk zijn.
                            Groeten

Comment

Originally posted by Dr Rude View Post
                              Naar mijn mening traint hij niet echt consequent.
                              Dat weet je nooit zeker. Hoeveel mensen zijn er nu echt eerlijk? Misschien vind hij het wel bij zijn imago horen om zo nonchalant erover te doen.

Misschien eet hij wel veel netter dan hij toegeeft, en misschien traint hij veel thuis. Misschien heeft hij een fukking groot minderwaardigheidscomplex waardoor hij denkt 'ik zie er niet uit als iemand die hard traint, dus laat ik het maar niet toegeven'.
                              Weet jij veel.

Mensen zijn rare wezens, niet te vertrouwen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X