Houden aan voeding en trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Houden aan voeding en trainingsschema

Hey iedereen, ik ben een 20-jarige student. Zoals bekend is bij studenten is dat er vaak ongezond gesnackt word. Ik probeer dit zo min mogelijk te doen. Ik heb alleen erg veel moeite me aan een gezond voedingspatroon te houden. Ik eet veel rijst en hierbij groente vlees en een sausje. Naar mijn weten niet zo slecht? Ik ontbijt bijna nooit omdat ik sochtends in de vakantie niet wakker ben. 'S middags eet ik ook niet erg veel. Hierdoor heb ik savonds veel honger en eet ik snel zodat ik snel voldaan ben. Na enkele uren heb ik alweer trek en dan ga ik grijpen naar slechte voedingsmiddelen zoals een stuk kaas, popcorn enz. Ik eet over het algemeen 1x in de week patat, maar nu in de vakantie neemt dit aantal ook toe.
    Ik voel me schuldig als ik gegeten heb, ook als het naar mijn gevoel gezond was.
    Ook omdat ik geen kilo's verlies en blijf hangen op de 70 kilo word ik ontmoedigd en dan laat ik gelijk alles zitten ook het sporten.
    Nu ga ik morgen weer aan de slag, maar nu voel ik mij weer terug bij af. Ik ga er dan weken 5dagen per week hard tegen aan in de sportschool en dan zak ik weer in.
    Ook voel ik me erg futloos, ik ga moe slapen en sta moe op.

Heeft iemand tips voor mij. Ik wil niet iemand zijn die heel mijn leven op dieet zit. Ik wil gewoon kunnen eten maar hierbij wel letten dat het gezond is en ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg.

Alvast Bedankt

Wat voor mij goed werkt is "Hoe graag wil ik het"...

Ik wil een getoned lichaam, slank zijn, gezond eten en genoeg beweging. Ik vind krachttraining lekker om te doen (ik vind het veel leuker en uitdagender dan uren van cardio).

Wat wil je laten schieten voor een goed lichaam? Als je nu al denkt "Help ik mag geen wijn, geen chips, kaas, etc etc. meer.." dan sta je er volgens mij niet helemaal achter.

Het is in mijn ogen gewoon een levenstijl en die verander je niet van de 1 op de andere dag. Vroeger wilde ik ook altijd snel resultaat en dan ging het even goed en viel ik een paar weken later weer in mijn oude patroon. Nu heb ik voor mijzelf gesteld dat ik in november mijn doel in zicht wil hebben. (6 maanden sinds ik ben begonnen).

Vorige week had ik ook een aantal dagen dat ik dacht.. Ik zie niets, en het schiet voor geen meter op.. Maar dan denk ik weer aan de methode waarop ik nu probeer een strak lichaam te krijgen en dat het op deze manier blijvender is dan hoe ik het voorheen deed.. (spier en vocht kwijtraken ipv vet).
    "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Comment

Het hele idee van een voedingsschema is juist dat je gevarieerd en voldoende eet. Het is namelijk geen dieet maar een leefstijl. Je kunt eventueel eens in de 2 weken een junkdag inplannen waarop je een iets minder goede maaltijd neemt.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
        Het hele idee van een voedingsschema is juist dat je gevarieerd en voldoende eet. Het is namelijk geen dieet maar een leefstijl. Je kunt eventueel eens in de 2 weken een junkdag inplannen waarop je een iets minder goede maaltijd neemt.
        Dat heb ik afgelopen vrijdag gedaan en ik had de dag erop zoveel energie en voelde mijzelf zoveel beter! Misschien toch maar weer mij KH een beetje ophogen haha..
        "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Comment

Het moet inderdaad langzaam aan een lifestyle worden..

Ik heb het ook in kleine stapjes gedaan...

Probeer iedere week iets te laten wat slecht voor je is.. na een maand of 3 a 4 ben je gewend aan je nieuwe life style en gaat het bijna vanzelf..

Plan 1 x per week een dag in dat je dingen eet en drink die je de rest van de week heb moeten/kunnen weerstaan en geniet er ook van..

Hierna is het weer 6 dagen opletten en dan heb je weer je beloon dag...

Succes!!!!

Comment

Het is je dus nog niet gelukt, lees ik?
            Jammer, want volgens mij hebben we er toch uitgebreid over gemailt, maar je bent nog geen stap verder.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

[QUOTE=Fitnesslady20;845552]Hey iedereen, ik ben een 20-jarige student. Zoals bekend is bij studenten is dat er vaak ongezond gesnackt word. Ik probeer dit zo min mogelijk te doen. Ik heb alleen erg veel moeite me aan een gezond voedingspatroon te houden. Ik eet veel rijst(hoeveel rijst?) en hierbij groente vlees(wat voor vlees?) en een sausje(wat voor sausje?). Naar mijn weten niet zo slecht (Heb je wel het excel bestand met het voedingsschema bekeken?)? Ik ontbijt bijna nooit omdat ik sochtends in de vakantie niet wakker ben(hier kun je wat aan doen ontbijten slingerd je stofwisseling aan.en zeker in de vakantie heb je tijd zat om te sporten). 'S middags eet ik ook niet erg veel(ook al niet veel, je geeft zelf je fouten al aan). Hierdoor heb ik savonds veel honger(gek hoor) en eet ik snel zodat ik snel voldaan ben(als je snel eet eet je te veel je hersens hebben ongeveer 20 min nodig om een seintje te krijgen van je maag dat ie vol zit, langzaam eten dus!). Na enkele uren heb ik alweer trek en dan ga ik grijpen naar slechte voedingsmiddelen zoals een stuk kaas, popcorn enz(dat komt omdat je dus je stofwisseling pas in de avond aanslingerd dan krijg je daarna weer honger eet dan magere kwark niet van die zoete vruchten troep.). Ik eet over het algemeen 1x in de week patat, maar nu in de vakantie neemt dit aantal ook toe(ook hier weet je dus dat je fout zit).
              Ik voel me schuldig als ik gegeten heb(kom op meid gooi je zelfmedelijden eens aan de kant, ik herken mezelf wel wat terug van toen ik jonger was, geeft jezelf eens een schop onder je kont en ga ervoor), ook als het naar mijn gevoel gezond was.
              Ook omdat ik geen kilo's verlies en blijf hangen op de 70 kilo word ik ontmoedigd en dan laat ik gelijk alles zitten ook het sporten(met deze instelling ga je niet verder komen).
              Nu ga ik morgen weer aan de slag, maar nu voel ik mij weer terug bij af. Ik ga er dan weken 5dagen per week hard tegen aan in de sportschool en dan zak ik weer in(en hier kan ik je raad geven, maak met je instructeur een schema waarin je je gehele lichaam traint op verschillende dagen van de week elke dag eerst 30-45 min KRACHTTRAINING (lees je goed ja en je wordt echt niet binnen een jaar een enorme gespierde bodybuild vrouw waar veel vrouwen zo bang voor zijn,spieren verbranden je vet!) en daarna 30 min cardio. (met krachttraining verbrand je koolhydaten en als je daarna dan cardio doet ga je sneller je vet verbranden.), ik ga moe slapen en sta moe op(daarom is het dus belangrijk om te ontbijten).

Heeft iemand tips voor mij(ik stuur je het voedingsschema van mijn vrouw op) kan je daarna zelf invullen en veranderen zodat je elke dag kan variëren)). Ik wil niet iemand zijn die heel mijn leven op dieet zit(het is beter je hele leven over je eten na te denken dan een enorme jojo te worden die dan weer dik en dan weer dunner is). Ik wil gewoon kunnen eten maar hierbij wel letten dat het gezond is en ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg(gebruik die info dan ook die je krijgt, je bent vanaf mei bezig zie ik als ik teruglees in je onderwerpen en je hebt eigenlijk nog niets bereikt).

Alvast Bedankt[/QUOTE/]

En nu is het dus aan jou, tips: wissel je ontbijt af met bijvoorbeeld brinta, havermout of maak rijstepap met zilvervlies rijst ofzo.
              Eet gedurende de dag voldoende eiwitten(kip, biefstuk,ei, ei-eiwit, magere kwark,melk ,eiwitpoeder(als aanvulling)enz.enz.) en vetten(olijven olijfolie, lijnzaadjes,pindakaasenz)

Op trainingsdagen voldoende koolhydraten eten voor meer energie.

Uitleg voedingschema:
              BMR is het aantal Kcal dat je nodig hebt als je niets doet de hele dag(ook niet ademen dus)
              Onderhoudsniveau: Het aantal Kcal dat je nodig hebt om je om geen spiermassa te verliezen.
              Cutten: dit is het aantal Kcal dat je eet om omlaag te gaan in je vet% max 200 Kcal onder je onderhouds niveau.
              Bulken: dit is het aantal Kcal dat je eet als je extra massa wil maken. 200 Kcal boven je onderhoudsniveau.
              Attached Files
              Cutting

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X