Meer kracht, zonder massa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by seanl94 View Post
    Even tussendoor: heb je dit zelf bedacht, of is dit een bekend gegeven in de zwemmerswereld? Just curious, omdat ik zelf soms ook wel eens zwem.
    Geen idee, waarschijnlijk ooit ergens gehoort, Maar mijn logica is als volgt.

Zwem eens een baantje met een pullboy tussen je benen, en zwem eens een baantje met een plankje voor de armen.

Waar ging je sneller, en wat houdt je langer vol. Borstcrawl is voor langere afstanden "the way to go" en de voorstuwing bestaat grotendeels dus uit je armen.

Bij een korte sprint gebruik je inderdaad ook je benen heel intensief, omdat je alle snelheid wilt pakken.

Op langere afstand merk ik bij mezelf dat mijn benen er gewoon voor zorgen dat ik stabiel in het water blijf liggen

Het kan zijn dat ik nu onzin aan het uitkramen ben, pas op. Maar zo ervaar ik mijn zwemmen.

Comment

Originally posted by Toofle View Post
      Zwemmen voornamelijk, en dan vooral de triceps omdat je die veel gebruikt, ik zwem ook redelijk afstand en zwem voornamelijk op mijn armen, aangezien die minder energie verbruiken dan mijn benen en meer voortstuwing geven.
      Duidelijk. Als ik jou was dan zou ik me eerder verdiepen in wat de topzwemmers doen ter voorbereiding op wedstrijden. Er zijn hoogstwaarschijnlijk webpagina's die jou daarbij beter van dienst kunnen zijn. Ook zijn er vast wel goede boeken die dat onderwerp behandelen.

Voor zwemmen heb je specifieke training nodig en dan kun je beter experts op dat gebied raadplegen.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Denk dat je bij zwemmen ook je rugspieren, schouders en borst toch ook redelijk hard nodig hebt. Als je KT gaat doen, train dan in ieder geval wel alles en niet alleen je armen
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

als ik naar zwemmers kijk zie ik ook een brute bovenlichaam hoor niet alleen triceps: hier pieter van den hoogenband

Calisthenics / Street workout

Comment

Klopt, Heb nu in de afgelopen tijd, bijna al mn vet omgezet naar spiermassa. Ben gewicht kwijt, maar zeker in krachtbijgekomen. Gigantisch. Vind mijn gewicht prima, en mn massa ook. Wil niet veel groter worden want dat is alleen maar vervelend voor mijn andere sporten.

Ik ben een echte sporter, zet alles in de strijd om zo snel mogelijk te zijn, zo lang mogelijk uit te houden, en zo sterk mogelijk te zijn.

Maar er moet toch een manier zijn om NOG sterker te worden, maar geen massa bij te krijgen of bestaat dit gewoon niet?
            ga jij dan maar even de sticky's lezen "echte sporter" want je kan helemaal geen vetmassa omzetten naar spiermassa...

Comment

Ik ben tevreden met mijn gewicht op het moment, ben 1,85 en weeg 69 - 71kg~ varrierend op welk tijdstip ik van de dag meet. En met hoeveelheid massa wat in de weg zit, dat klinkt eigenlijk verkeerd. Heb ik verkeerd omschreven. Het is zo gewoon zo:

Hoe zwaarder je weegt, hoe meer gewicht je meesleept.
              Hoe groter je spieren zijn, hoe meer energie ze verbruiken.

Dus stel ik wil gaan hardlopen, als ik 5 kilo bijkom, moet ik 5 kilo meer meeslepen, verbruik ik een stuk meer energie dan nu, en loop ik dus minder ver. Theoretisch gezien.

Dus hoe presteer je het beste -> Weeg zo min mogelijk, met zo sterk mogelijke spieren.

Dat is mijn theorie. Tips zijn altijd welkom!

Mijn soort krachttraining is ook bedoeld voor ondersteuning, en niet puur voor de looks of de kracht. Vind het een beetje raar om voor kracht te trainen terwijl je er geen gebruik van maakt. Ik bedoel je koopt geen ferrari en zet die op de oprit om er naar te kijken. Uiteraard ga je er dan ook mee rijden neem ik aan.

EDIT:

Inderdaad, dat wil ik graag bereiken, maar hoe? wat voor soort reps, wat voor soort dieet. wat voor soort oefeningen, langzaam of snelle bewegingen. Zou je mij hiermee kunnen helpen?
              heb je ooit is een olympische sprinter bekeken??? je stelling gaat niet op... Want hoe meer spiermassa je hebt en minder vetmassa, hoe minder '"dode" massa je hebt en dus hoe meer vermogen je kan ontwikkelen...

Comment

Loco, ik vermoed dat hij het eerder heeft over duurtijden, en dan heb je ineens de fysiek van een marathonloper te pakken.
                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Loco, ik vermoed dat hij het eerder heeft over duurtijden, en dan heb je ineens de fysiek van een marathonloper te pakken.
                  Dan vraag ik me af als hij wil gaan hardlopen, hij zijn tijd gaat verdoen met krachttraining... Daarnaast denk ik niet dat hij de intensie heeft om binnen enkele jaren bij de marathon wereldtop te gaan meelopen en kan hij dus wel wat massa gebruiken...

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
                    Daarnaast denk ik niet dat hij de intensie heeft om binnen enkele jaren bij de marathon wereldtop te gaan meelopen en kan hij dus wel wat massa gebruiken...
                    Ik acht de kans even groot als dat ie binnen een paar jaar olympisch sprinter is.

Comment

Ik acht de kans even groot als dat ie binnen een paar jaar olympisch sprinter is.
                      hoor je me ook niet zeggen, maar de persoon in kwestie is dus duidelijk bang om wat massa te kweken omdat hem dit zou "ginderen" in zijn hardlopen en dergelijke (vraag ik me af hoe rap hij denkt massa aan te zetten dat deze gaat ginderen) en aangezien hij dan toch niet de intensie heeft om te gaan lopen op een niveau dat elke gram telt, kan het dus absoluut gaan kwaad dat hij wat gaat vreten, trainen en massa aanzetten...

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
                        hoor je me ook niet zeggen, maar de persoon in kwestie is dus duidelijk bang om wat massa te kweken omdat hem dit zou "ginderen" in zijn hardlopen en dergelijke (vraag ik me af hoe rap hij denkt massa aan te zetten dat deze gaat ginderen) en aangezien hij dan toch niet de intensie heeft om te gaan lopen op een niveau dat elke gram telt, kan het dus absoluut gaan kwaad dat hij wat gaat vreten, trainen en massa aanzetten...
                        Och, hij is zeker niet de breedste nee, maar waarom zou dat perse moeten? Hij heeft duidelijk andere doelstellingen. Dat jij vind dat ie massa aan moet zetten, wil nog niet zeggen dat het voor hem handig is. Een beetje inlevingsvermogen is in die zin wel handig. Je kunt wel de fysiek en kracht van een olympisch sprinter hebben zoals jij dat hebt gezegd, maar op de lange termijn word je er echt niet sneller van.

Maargoed, mijn tip aan de TS: Je vind hier vooral bodybuild/powerliftgerichte trainingsmethodes. Je kunt wel wat informatie vinden over het hercompositioneren van het lichaam, (Nog wat minder vetmassa, meer spiermassa) waardoor je relatieve kracht nog wat toeneemt, maar dit dient enkel ter ondersteuning van je doelstellingen bij de andere sporten, en niet als sport zelf. Ik denk dat je voor specifieke duurtraining ook beter op zoek kunt naar andere fora, hier ontbreekt het simpelweg aan kennis.

Comment

Wat betreft normaal gewicht. Neem je lengte in centimeters - 100. Geeft jouw een gewicht van 85 dat als normaal beschouwd kan worden. Lichter zal je enkel van pas komen bij duurlopen. Ikzelf zit nu aan mijn "normale" gewicht. Ja, het hardlopen wordt moeizamer als je zwaarder wordt, maar de kracht die je erbij krijgt is ook niet mis.

Het hangt uiteindelijk toch van je doel af. Wil je krachtsporter worden of duursporter? Of topzwemmer.

Ik zal ook maar je benen trainen, want als je waterpolo oid zou doen, zou je weten dat je zonder je benen niets bent in die sport.
                          "Straight outta gym"

Comment

je hebt het over 5 km hardlopen maar dat kan de grootste beer in de wereld nog met gemak als ie wil. Tenzij je echt wedstrijden gaat lopen als marathons zou ik me echt niet zorgen maken om die paar kilo die je nog makkelijk kunt hebben.

Comment

Originally posted by Knabbelnoot View Post
                              je hebt het over 5 km hardlopen maar dat kan de grootste beer in de wereld nog met gemak als ie wil. Tenzij je echt wedstrijden gaat lopen als marathons zou ik me echt niet zorgen maken om die paar kilo die je nog makkelijk kunt hebben.
                              toch iemand die het begrijpt...

Comment

Och, hij is zeker niet de breedste nee, maar waarom zou dat perse moeten? Hij heeft duidelijk andere doelstellingen. Dat jij vind dat ie massa aan moet zetten, wil nog niet zeggen dat het voor hem handig is. Een beetje inlevingsvermogen is in die zin wel handig. Je kunt wel de fysiek en kracht van een olympisch sprinter hebben zoals jij dat hebt gezegd, maar op de lange termijn word je er echt niet sneller van.

Maargoed, mijn tip aan de TS: Je vind hier vooral bodybuild/powerliftgerichte trainingsmethodes. Je kunt wel wat informatie vinden over het hercompositioneren van het lichaam, (Nog wat minder vetmassa, meer spiermassa) waardoor je relatieve kracht nog wat toeneemt, maar dit dient enkel ter ondersteuning van je doelstellingen bij de andere sporten, en niet als sport zelf. Ik denk dat je voor specifieke duurtraining ook beter op zoek kunt naar andere fora, hier ontbreekt het simpelweg aan kennis.

Dat zeg ik ook niet dat hij de breedste moet zijn of wil zijn, maar hij zit niet met de juiste instelling (verkeerd beeld) hoe een menselijk lichaam in elkaar zit... Spiermassa gaat er niet voor zorgen dat je trager wordt... Ikzelf doe ook krachttraining ter ondersteuning van een sport, voetbal namelijk. Mijn doel is dus ook niet om een buffel van 120 kg te worden want daar zou ik inderdaad ook niets aan hebben, maar het is wel de bedoeling dat ik op termijn heel wat massa aankom omdat dit wel degelijk zeer bruikbaar is...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X