Melk gezond?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Melk gezond?

Hoi,

Ik heb al een tijd gemerkt dat velen hier melk drinken, ik als zijnde licht lactose intolerant vind melk maar een smerig goedje,(kan enkel directe koeiemelk niet goed aan, kaas en yoghurt enzovoorts best wel) maar als ik het internet afschuim lijkt het in totaal voor niemand echt denderend goed te zijn, zelfs de stelling dat mensen de enigste zoogdieren zijn die melk drinken na de kindertijd... en dan nog koeienmelk die juist het moeilijkst verteerd.

Wat is jullie kennis/mening over melk? goed/slecht?

Ik ben alleszins verdwaald, ik vind evenveel pro's als contra's over melk, vind niet meteen de goede wetenschappelijke bronnen...

Goed, easy bron van eiwitten. En die melksuikers zijn prima. In cut zou ik het beperken.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      Goed, easy bron van eiwitten. En die melksuikers zijn prima. In cut zou ik het beperken.
      Inderdaad, low GI = goed. Zeker magere melk is een prima eiwit- en kh-bron.
      'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Volle melk anders ook, goede vetten!

Comment

Het zal goed zijn om spieren te voeden, maar is het wel gezond?

Comment

Ik denk het wel.

baby,s krijgen toch ook melk:P
            en de rest van de zoogdiere.

Comment

Melk is prima zoals we al zeiden.

Comment

Geitenmelk is dan veel beter... Maarja ook duurder, en je moet ervan houden.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                  Geitenmelk is dan veel beter... Maarja ook duurder, en je moet ervan houden.
                  Precies, het is veel beter verteerbaar en de mineralen die erin zitten worden beter opgenomen vergeleken met koemelk.

Zelf gebruik ik het al jaren en ik meng er toch altijd eiwitpoeder doorheen dus de smaak is dan geen punt. Niet dat de smaak mij tegenstaat. Trouwens, eiwitpoeder met chocoladesmaak heeft een betere smaak met geitenmelk vind ik.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Eiwitpoeder neem ik sowieso nooit met melk.

Comment

Ik hou echt van melk, heerlijk. Magere melk, en ik zou het niet graag laten staan.
                      En volgens mij is het ook best gezond, hoor..........
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ze zeggen wel vaak dat je een dikkere huid krijgt van zuivel

en daar zit ik dan met m'n 1,2 liter zuivel dagelijks.

Comment

Maakt het eigenlijk veel uit dan, als je magere, volle of halfvolle melk pakt?

Comment

Originally posted by Tjerrelt View Post
                            Maakt het eigenlijk veel uit dan, als je magere, volle of halfvolle melk pakt?
                            Jazeker, het percentage eiwitten is iets hoger in magere melk.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Van melk ga je ook vocht vasthouden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X