voorvermoeien.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voorvermoeien.

hey allemaal,
    wie doet er aan voorvermoeien van de spiergroepen?
    ik heb morgen benentraining en wil het eens gaan proberen.
    iemand ervaring mee?
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Wat houd dat in? extra opwarm setjes ofzo?
    keep the focus going!

Comment

Ik heb vandaag voordat ik me standaard oefening deed,3 maal 15 de trap thuis op en af gelopen met gewichten in me nek haha,was kapot.Maar verder weet ik er niets van!

Comment

warming up setje doen met relatief laag gewicht en tot failure...

hierna pas je werk setjes doen...

Comment

Bedoel je je zenuwstelsel belasten met enkele sets je waarbij je je zenuwstelsel heel wat aanspreekt en dan de rest van je werksetjes doen?

Bijvoorbeeld bench (je PR is 100kg):
          10x50
          8x70
          5x80
          1x90
          1x90
          1x90
          En dan nog paar werksetjes, je zal merken dat je heel wat meer gewicht kan nemen omdat je je zenuwstelsel beter gebruikt.
          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Je bedoelt pre-exhaust. Dit wil zeggen dat je een isolatie oefening doet voor je grote compound oefening.
            Kzie pro's het wel ooit doen, ben er zelf niet zo'n fan van. Bij benen zou het dus zwaar leg extensions doen voor je squats.
            Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Comment

Originally posted by barbell View Post
              Je bedoelt pre-exhaust. Dit wil zeggen dat je een isolatie oefening doet voor je grote compound oefening.
              Kzie pro's het wel ooit doen, ben er zelf niet zo'n fan van. Bij benen zou het dus zwaar leg extensions doen voor je squats.
              leg ext doen voor je squat? Ik dacht dat het met pre-exhausting juist de bedoeling was dat als je bijvoorbeeld gaat bankdrukken en je wil nadruk leggen op je borst, je dan bijvoorbeeld tricep extentions gaat doen zodat je triceps het werk niet meerendeels gaan overnemen. Maar squatten doe je toch ook voor je quadriceps dus leg extentions doen voor je squat snap ik niet helemaal.
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by barbell View Post
                ja, dit bedoelde ik.
                al je training bijv voor quadriceps:

squat
                leg press
                leg extension

dan doe je het nu

leg extensions
                squat
                leg press

profs als phil heath en jay cutler doen dit ook zodat je zeker weet dat je quadriceps de beperkende factor is bij het squaten en niet andere spiergroepen.

je kunt op deze manier wel minder zwaar squaten, maar dat is ook de bedoeling.
                het schijnt erg goed te werken.

iemand ervaring mee?
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  ja, dit bedoelde ik.
                  al je training bijv voor quadriceps:

squat
                  leg press
                  leg extension

dan doe je het nu

leg extensions
                  squat
                  leg press

profs als phil heath en jay cutler doen dit ook zodat je zeker weet dat je quadriceps de beperkende factor is bij het squaten en niet andere spiergroepen.

je kunt op deze manier wel minder zwaar squaten, maar dat is ook de bedoeling.
                  het schijnt erg goed te werken.

iemand ervaring mee?
                  iemand die hier ervaring mee heeft??
                  want ik wil het bovenstaande eens gaan proberen denk ik

Comment

Warming up is bedoeld om de spieren klaar te maken voor het echte werk dus dat principe zou ik sowieso niet overslaan. Waarom een zware isolatie gaan doen om vervolgens de compound te moeten verlagen?
                    Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

Comment

Originally posted by costina View Post
                      Warming up is bedoeld om de spieren klaar te maken voor het echte werk dus dat principe zou ik sowieso niet overslaan. Waarom een zware isolatie gaan doen om vervolgens de compound te moeten verlagen?
                      door de spieren die je wilt trainen eerst met een isolatie oefening te pakken weet je zeker dat deze spier ook de beperkende factor is bij de belangrijkste compounds zoals deadlift of squat.

Comment

door de spieren die je wilt trainen eerst met een isolatie oefening te pakken weet je zeker dat deze spier ook de beperkende factor is bij de belangrijkste compounds zoals deadlift of squat.
                        Ik snap het niet echt wat het voordeel ervan is? Meer nadruk op andere factoren
                        Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

Comment

Voor kracht is dit een no-go.
                          Dus vind het bullshit..
                          (aangezien ik vind dat je de grote 3 op kracht moet trainen)
                          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Het nut ervan ontgaat me totaal, maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Het nut ervan ontgaat me totaal, maar dat kan uiteraard aan mij liggen.

Je zou dit bijvoorbeeld kunnen toepassen met benchpress, als je triceps eerder kapot zijn dan je borst, pak je je borst dus niet maximaal met benchpress.

Om dit te voorkomen kun je eerst een isolatie oefening doen om je borst voor te vermoeien, dan zul je dus op een gegeven moment niet meer kunnen met benchpress omdat je borst het niet meer aankan ipv je triceps.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X